Annons

Sökfunktionen av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

bentelkalb

Aktiv medlem
Sökfunktionen av bilder är i princip oanvändbar. Vill man söka efter en bild får man alltid upp "denna fråga hämtar för många bilder". Man måste kryssa i en massa olika alternativ som man inte har en aning om, detta gör att funktionen i princip är värdelös om du inte vet exakt vilken bild du letar efter.

Snälla fixa en bra bildsöktjänst! Det skulle lyfta hela fotosidan.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Är det Rubrik eller annat textfält du försöker söka på?

Vi har saknat ett bra sökindex på textfälten, så sökningar enbart på ett sådant fält har lastat ner databasen lite väl mycket - men ett index är under uppbyggnad, hoppas det skall vara klart inom några dagar.
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Är det Rubrik eller annat textfält du försöker söka på?

Vi har saknat ett bra sökindex på textfälten, så sökningar enbart på ett sådant fält har lastat ner databasen lite väl mycket - men ett index är under uppbyggnad, hoppas det skall vara klart inom några dagar.
Ja det är textfält jag söker på vilket är det man använder mest om man inte vet exakt vilken bild man letar efter. Men det låter ju bra att ni jobbar på funktionen.

Mvh
 

nonno

Aktiv medlem
Det verkar vara mycket svårare nu att hitta bilder.
Jag har letat efter flera olika växter/makro och det verkar inte vara så många som använder etiketter eller att man i bildens rubrik använder växtens namn. Min minnesbild från något år tillbaka, är att det gick att hitta många fler bilder än vad det gör nu. Men då är det ju en tröst om det snart kommer en funktion som gör det lättare att hitta det man söker efter. :)
 

nonno

Aktiv medlem
Jag har gjort en ny sökning på bilder med Guckusko och fortfarande verkar sökningen av bilder bristfällig. Har ni skjutit på arbetet med uppbyggnad av ett index eller förstår inte jag hur en sökning ska göras för att få ett större utfall?
/Nonno
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Indexet är på plats så nu görs textsökningen på ord i bildens rubrik och beskrivning. Däremot är inte etiketterna med i den text som indexeras, kanske den borde
 
ANNONS