Annons

Trycka av flera kameror samtidigt

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixN

Medlem
Hej,

Jag vill trycka av 16 kameror samtidigt för att göra en bullet time sekvens. Jag har tittat på en produkt som esperdesign har som heter ShutterCell men den var slut.

Någon som känner till en liknande produkt eller ett annat enkelt och smart sätt att trycka av flera kameror samtidigt?

Tack så mycket
 

FelixN

Medlem
En IR fjärr, eller trådad, tex http://www.ebay.com/itm/Timer-Remote-Shutter-Cord-Fpr-Canon-EOS-1200D-60Da-70D-60D-700D-600D-100D-Camera-/111513546613
som du skarvar ihop 16 sladdar till.
Eller så kör du MagicLantern och utlöser med ljud.

Ovan gäller såklart bara på Canon, men min tankeläsare sa canon 5D mkII. Hade den rätt?

Tack för svar!
1200D och det funkar med time remote shuttern ser jag.
Så det är alltså bara att splitta 16 gånger och sen är det bara att klicka?

Förresten har du testat detta själv. Blir det någon fördröjning eller tar alla kameror bild exakt samtidigt?
 
Senast ändrad:

FelixN

Medlem
Tack för svar!
1200D och det funkar med time remote shuttern ser jag.
Så det är alltså bara att splitta 16 gånger och sen är det bara att klicka?
Förresten har du testat detta själv. Blir det någon fördröjning eller tar alla kameror bild exakt samtidigt?
 

reboot81

Aktiv medlem
Tack för svar!
1200D och det funkar med time remote shuttern ser jag.
Så det är alltså bara att splitta 16 gånger och sen är det bara att klicka?

Förresten har du testat detta själv. Blir det någon fördröjning eller tar alla kameror bild exakt samtidigt?
Nej, ej testat. Men det verkar vara relativt enkelt att göra sin egen multi-sladd-fjärr, med kameror som tar kort samtidigt (approximately 1 ms to 5 ms). Länk
 

stefohl

Aktiv medlem
Förresten har du testat detta själv. Blir det någon fördröjning eller tar alla kameror bild exakt samtidigt?
Jag har testat och det varierar en del. Om tillverkaren anger att det är en fördröjning på 50 ms kan det variera mellan 45 och 70 ms på de kameror jag testade.
 

FelixN

Medlem
Jag har testat och det varierar en del. Om tillverkaren anger att det är en fördröjning på 50 ms kan det variera mellan 45 och 70 ms på de kameror jag testade.

Tack för ditt svar Stefan,

Så det blev 45-70 ms fördröjning per kamera? Totalt för mina 16 kameror så blir det alltså 16x 45ms i bästa fall?

Var fick du tag på det du använde som multi-sladd-fjärr,?

/Felix
 

stefohl

Aktiv medlem
Tack för ditt svar Stefan,

Så det blev 45-70 ms fördröjning per kamera? Totalt för mina 16 kameror så blir det alltså 16x 45ms i bästa fall?

Var fick du tag på det du använde som multi-sladd-fjärr,?

/Felix
Byggde en låda där jag kunde programmera varje enhets fördröjning. Så den sämsta kameran fick 0 ms fördröjning, den bästa 25 ms fördröjning.
 
Men såg inte att det gick att lägga in en individuell fördröjning för varje enhet, men det kanske det gjorde.
Vet inte men det står i den väldigt kortfattade manualen "Multiple devices may be “daisy chained” via the CELL-LINK RJ45 sockets using standard CAT5e cables."
Det enklaste är att ta kontakt med dom direkt.
 

FelixN

Medlem
Vet inte men det står i den väldigt kortfattade manualen "Multiple devices may be “daisy chained” via the CELL-LINK RJ45 sockets using standard CAT5e cables."
Det enklaste är att ta kontakt med dom direkt.
Tack för svar, jag har varit i kontakt med esperdesign men dom har slutat sälja produkten man ser på hemsidan. Nästa version ska börja säljas men först om 8 veckor.
 

FelixN

Medlem
Är det någon person som känner till annat företag som esperdesign så tar jag tacksamt emot tips.
Jag vill helst inte bygga en låda själv då jag inte alls är så hemma i området

Mvh
Felix
 
ANNONS