Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Dubbelolle

Aktiv medlem
Inga problem att handla därifrån, dom är pålitliga o snabba leveranser, ca en vecka. Men såklart jobbigt om nåt skulle vara fel, då är det enklare med en svensk leverantör. LO
 

törnan

Aktiv medlem
Tack för tipset! Ska kolla in den.



Har kollat in denna butik lite, men folk verkar ha lite blandade erfarenheter av dem och det känns inte helt riskfritt att beställa därifrån. Hur är dina upplevelser? De har ju riktigt låga priser iaf.

För mig fungerade det utmärkt, det tog om jag inte minns fel knappt en vecka innan jag hade objektivet i handen. Jag har ett antal kompisar som köpt mobiltelefoner därifrån och alla har varit nöjda än så länge, jag räknar dock inte med att få någon hjälp överhuvudtaget om någon form av garantiärende skulle uppstå.
 

Brix

Aktiv medlem
För mig fungerade det utmärkt, det tog om jag inte minns fel knappt en vecka innan jag hade objektivet i handen. Jag har ett antal kompisar som köpt mobiltelefoner därifrån och alla har varit nöjda än så länge, jag räknar dock inte med att få någon hjälp överhuvudtaget om någon form av garantiärende skulle uppstå.
Låter bra :) Funderar starkt på att chansa och beställa ett Mitakon 35/0.95 därifrån då de har helt sjukt bra pris på det. Finns bara en svensk butik som säljer det(japanphoto) och där går det på 6,5k medans det på eglobalcentral bara går på ca. 4k. Skaplig skillnad :p Det finns inte i lager för tillfället dock :(
 

lonian

Aktiv medlem
Sådär ja!
Hämtade nyss ut objektivet Tamron 15-30 f2.8 och det tycks fungera som den skall.
Beställde på onsdag förra veckan, på fredagen gick det att spåra paketet. :) Det tog alltså exakt en vecka, så väldigt snabb leverans denna gång.
 

martinot

Aktiv medlem
En påminnelse, framförallt till mig själv:)

Gjorde precis mitt tredje inköp från E-infinity, ett Tamron 24-70/2.8 G2 för 839 EUR.
Jag har själv skrivit här att man skall låta kreditkortsutgivaren göra omvandlingen på kursen.
Jag ville inte vänta med köp eftersom de bara har ett fåtal kvar (enligt bejjan) så jag ville köpa direkt.
Glömde bort att jag har spärr (tar några dagar att bli av med) på köpesumma på mitt kreditkort vilket gjorde att jag förde över direkt till Paypal.

Så köpet blev ca 400kr dyrare än planerat enbart pga Paypals växelurs och mitt slarv :-/

Låt kreditkortsutgivaren omvandla kursen och kolla så inte ditt kreditkort har någon spärr!!!
Jo, Paypal är em bra tjänst, men jag låter alltid banken/kortet att sköta växlingen. Känns som om Paypals affärside är orimligt höga/dåliga växlingskurser för användare som inte är uppmärksamma på det.
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Jo, Paypal är em bra tjänst, men jag låter alltid banken/kortet att sköta växlingen. Känns som om Paypals affärside är orimligt höga/dåliga växlingskurser för användare som inte är uppmärksamma på det.
Riktigt luriga är de också. När jag nyss klickade hem en 5DIV från E-infinity fick jag först logga in på Paypal för att få handla och då såg då till att kryssa i att jag inte ville betala i Euro som såklart var förvalt. När jag sedan som sista steg i beställningen skulle tillbaka i Paypal igen och bekräfta köpet var just den rutan ändrad, medan allt annat låg kvar. Hade jag missat att de ändra tillbaka valutan skulle jag fått betala 1800 kr mer. Charmigt Paypal.
 

martinot

Aktiv medlem
Riktigt luriga är de också. När jag nyss klickade hem en 5DIV från E-infinity fick jag först logga in på Paypal för att få handla och då såg då till att kryssa i att jag inte ville betala i Euro som såklart var förvalt. När jag sedan som sista steg i beställningen skulle tillbaka i Paypal igen och bekräfta köpet var just den rutan ändrad, medan allt annat låg kvar. Hade jag missat att de ändra tillbaka valutan skulle jag fått betala 1800 kr mer. Charmigt Paypal.
Bra påpekande (hade själv lätt missat en sådan sak). Riktiga luringar helt klart.
 

Jess70

Medlem
Ok, ska tänka på det. Det verkar verkar vara många som handlat härifrån, skulle vara intressant att veta om någon fått problem med utrustning efter köp och hur det fungerat då. Verkar inte kunna gå att registrera det man köper på själva varumärket sen, tex om man köper Fujifilm kamera. Någon som vil dela med sig av erfarenheter?
 

lonian

Aktiv medlem
Ok, ska tänka på det. Det verkar verkar vara många som handlat härifrån, skulle vara intressant att veta om någon fått problem med utrustning efter köp

Har inte fått några problem ännu.
Ska hämta ut en Nikon D750 imorgon som jag beställde förra lördagen. Den borde vara i Umeå nu ikväll.
Får väl se om den är hel och fungerande.
 

Jess70

Medlem
Aha, spännande. Men det är samma med Nikonutrustning då? Går inte att regga på Nikons hemsida utan man måste sända iväg vid problem?
Vad fick du ge totalt i svenska pengar? Tycker inte valutaomvandlaren stämmer så bra:/ banken gör påslag också verkar det som.
 

Third eye

Aktiv medlem
Det är Asiatisk gråimport så garantin går genom den och mot Asien. De påstår sig ha egna tekniker men inget jag litar på.
När vi köpte vår 5d mk4 så var jag i kontakt mef Canon som inte lämnar garanti men behandlar dem som vilken kundkamera som helst, och vår saknade log-uppdateringen men Canon tar samma pris oavsett ursprungsland.
Även köpt Tamron 24-70 G2 och Gimbal från dem. Men har samtidigt varit medveten om att jag schansar...men prisdiffen tillåter viss servicekostnad.
De fotar även kollit när de skickar det och har jag beställ på måndag så har jag fått det på fredagen.
 

Jess70

Medlem
Alright. går bara välja paypal som metod ser jag? Och.. använder ni den sidan där priset anges i euro?
 

Jess70

Medlem
Hänger som inte med på hur jag kan ändra i paypal:/ hittar inga alternativ när det
gäller betalningen utan det går direkt via paypals konvertering. Försökte hitta där man kan ändra men nopp. Någon som har koll på det där?
 
ANNONS