Annons

Problem att infoga bild i blogg fr iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Avslutat medlemskap
Jag har appen Lightroom CC i min iPad (mini 5), och det går ju bra att skriva bloggar på den, men när det kommer till att infoga bild i bloggen ”skiter det sig” ...(se bifogad skärmdump fr paddan)

Indikationen att det är fel på filändelse, kan det möjligen vara att mitt namn & copyrightecken infogas automatiskt i bilden när jag delar bild/sparar ner i Bilder från Lightroom-appen, eller att det kanske blir en HEIC-fil? (Apples ”nya” filformat?)

Få se om jag kan slutföra bloggen från min MacBook Pro och lägga in en riktig jpeg, men det önskvärt att också kunna blogga från paddan!

(Den aktuella bilden att infogas i bloggen togs som raw DNG med iPhonen, redigerad och sparad i paddan)

Vore tacksam för svar!
 

Bilagor

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Håller med! Det är viktigt att kunna blogga och infoga bilder via mobilt. Jag skall testa men det låter som det är fil-ändelsen.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Håller med! Det är viktigt att kunna blogga och infoga bilder via mobilt. Jag skall testa men det låter som det är fil-ändelsen.

Hej igen David
Ang. mitt nya önskemål, all kunna se hur många som läst ens blogg: Ditt svar igår ser jag inte att det funkar,(ref ditt svar igår)

utan så här är det för mig på min iPad:

När jag är inloggad på min medlemssida, så klickar jag längst till höger ”Blogg (43)” för att komma t bloggen, se bif skärmdump 1

När jag kommit in på min blogg, visas detta längst ner efter min blogg före kommentarer, se skärmdump 2 (alltså ingen uppgift om ”Läst x ggr”....)
För att få se den uppgiften måste jag logga ut från Fs och söka upp mitt eget blogginlägg...
Knöligt!,

Se skärmdumpar:
 

Bilagor

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej igen David
Ang. mitt nya önskemål, all kunna se hur många som läst ens blogg: Ditt svar igår ser jag inte att det funkar,(ref ditt svar igår)

utan så här är det för mig på min iPad:

När jag är inloggad på min medlemssida, så klickar jag längst till höger ”Blogg (43)” för att komma t bloggen, se bif skärmdump 1

När jag kommit in på min blogg, visas detta längst ner efter min blogg före kommentarer, se skärmdump 2 (alltså ingen uppgift om ”Läst x ggr”....)
För att få se den uppgiften måste jag logga ut från Fs och söka upp mitt eget blogginlägg...
Knöligt!,

Se skärmdumpar:
Aha! Det var ju märkligt! Kikar på det!
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Alltid

Så är det för mig alltid på alla mina 4 datorer + platta. Det är först när jag klickar på kommentarer och får upp upp bloggen med kommentarer som jag kan se hur många gånger den är läst.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Håller med! Det är viktigt att kunna blogga och infoga bilder via mobilt. Jag skall testa men det låter som det är fil-ändelsen.
En annan fråga betr. blogg-funktion: Van någonstans väljer jag vilken av mina bilder i bloggen som visas först... (s.k. ”pushbild”?)
/B
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Håller med! Det är viktigt att kunna blogga och infoga bilder via mobilt. Jag skall testa men det låter som det är fil-ändelsen.
Hej David - hur går det?
Jag kan fortfarande inte lägga in bilder från min iPad MIni 5...
- Fel på filändelsen: Vad är det för fel på denna filändelse?? APC_3555.jpg är väl rätt? ?Skärmavbild 2020-07-23 kl. 10.47.47.pngSe bif skärmdump, info om den filen:
 
ANNONS