Annons

Poäng, vad är det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Har sett att det finns något sorts poängsystem som visas när jag tittar på min profil. Det går att klicka på antalet poäng och då kan jag se en hel del statistik, förklaringar för vilka poäng olika aktiviteter ger och t o m ett diagram över mina aktiviteters poängfördelning.

Jag blev lite nyfiken och tittade lite mera och kunde då se att antalet poäng de senaste 60 dagarna, som verkar vara förvalt, inte stämmer ett dugg. Men det spelar ingen som helst roll eftersom ytterligare letande inte gav någon förklaring till vad jag skall ha poängen till. Detta kan dock bero på att jag inte letar på rätt sätt eller helt enkelt har otur när jag letar.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på vad dessa poäng är bra för. Jag har försökt att leta efter något inlägg som förklarar det hela men även där går jag bet. Detta är också lite konstigt för jag har ett svagt minne av att det skrivits något om dessa poäng någon gång, kanske för flera år sedan, men jag fördjupade mig inte i det den gången och kommer antagligen inte lägga så mycket mer energi på det nu heller mer än att läsa eventuella svar i denna tråd.
 

felixforsen

Avslutat medlemskap
Bra fråga

Jag har själv funderat över samma sak, så lämnar en punkt här och inväntar svaret! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag tror det gått troll i denna fråga om poäng.

Skärmklipp.JPG

Detta skärmklipp tog jag idag, den 2/1 klockan 08:31. Kolla tid och datum för senaste inlägg i denna tråd!

Jag får väl vänta några timmar så kan jag kanske läsa vad som kommer att skrivas då.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Glömde att skriva att anledningen till att jag tittade på tråden var att jag idag klockan 08:02 fick ett mail att det kommit ett svar i tråden. När jag följer länken så finns inte det nya svaret!
 

Bilagor

ErlandH

Aktiv medlem
Jag tror det gått troll i denna fråga om poäng.

Visa bilaga 149323

Detta skärmklipp tog jag idag, den 2/1 klockan 08:31. Kolla tid och datum för senaste inlägg i denna tråd!

Jag får väl vänta några timmar så kan jag kanske läsa vad som kommer att skrivas då.
Om man skriver ett inlägg i en tråd och sedan raderar det kommer tråden att ligga längst upp i listan, men klockslaget som anges är för det senaste inlägget som finns kvar i tråden, och kan alltså gälla ett annat datum.
 
ANNONS