Annons

Vill reda ut en grej

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lottawe

Aktiv medlem
Inte för att jag kräver något Per, men det skulle faktiskt sitta fint med ett svar på frågorna och även på varför du klippte bort ur citatet?
 

cw-op

Aktiv medlem
lottawe skrev:


Varför blev det som det blev?
Ja säg det - Vad jag minns så raljerades det bl.a rätt friskt om blommor, macro & husdjur i nån DHS-tråd? KAN det vara en av orsakerna? Du var väl en av flera där. Som jag skrev tidigare så funkar det inte att bjuda "med armbågen" och vi som reagerade och skrev var nog bara toppen på det isberget?

Mao, "Varför det blev som det blev" känns inte som nån av dom stora gåtorna som mänskligheten har ställts inför egentligen ... Det som jag verkligen saknat hos dig och några andra här är hundra ärlighet.

Är du hundra upppriktig -mot dig själv o andra- så slipper du såna här diskussioner som du nu för med dig själv här på sidan. Försöker du däremot ändra historien genom att in absurdum vrida och vända på formuleringar och vad som -i detalj- har skrivits härinne så blir det inget annat än just efterkonstruktioner för att rädda ansiktet tycker jag. Lätt att snöa in på ordvändningar och vad som sagts in i minsta detalj. Det är "andemeningen" som räknas och det är den som folk kommer ihåg.

Min uppfattning är att det har sparkats nedåt och slickats uppåt en hel del i det här sammanhanget. Hög ambitionsnivå för en del, elitistiskt wannabe-mumbo och besserwisser-mästrande för andra. Det sista har ofta triggat mig att skriva.

Som jag ser det så är ni några stycken representanter för tyckande-mästeriet härinne. Inte ens om du är en erkänt känd och duktig fotograf/konstnär är det lämpligt att tala så inskränkt och kategoriskt om vad bra och dålig fotografi är. Foto är nåt högst subjektivt och inget likriktat som några få högljudda härinne har patent på!

Mångfalden Helge!
Det må gälla genre motivval teknik whatever. Är du kanske inte den där erkänt duktige fotografen utan knallar runt där i mittfåran nånstans och gnäller över inflödet av taskiga bilder så kommer reaktionen som ett brev på posten. Klart folk reagerar!

Det är inte vad jag kallar jante eller avundsjuka - snarare självsanering? Intrigerar man dessutom och väljer ut sina måltavlor på sidan så hamnar man till slut i ett ännu värre läge och det är väl ungefär där du befinnner dig nu? Det är bara att vakna upp å "Lukta på kaffet" som nån av dina proselyter på sajten brukar skriva, Lotta!

Ok då säger vän av ordning; "-Men du då cw-op du jagar ju Lotta med blåslampa här i forumet, är inte det att välja ut en target?".

Kan tyckas så men det är det Lotta & Co står för i sak som jag känner att jag vill skriva om. Hon och några till är så fel ute enligt mig att kollision är oundviklig. Vi har -i vissa stycken-så diametralt olika syn på det här med fotosidan så det vore tjänstefel att inte reagera!

Lotta, fortsätt på den nyligen inslagna vägen - Du är ju verkligen serlös - Du brinner för det här men möjligen kan man skylla en del av eländet på "dåliga rådgivare", jag vet inte?
Du tar ju på dig hela DHS-skiten också verkar det som? Var är de andra "konstnärerna" i den här tråden tex.? Kan man tala om en talande tystnad tro?

Konspirationsteorin kan du glömma vad gäller mig. Jag har ingen som helst kontakt utanför forumet med nån annan här, vare sig via mail eller "felitån". Däremot så har jag fått några uppmuntrande tillrop via min e-postadress här på sidan. That´s it! /J
 

lottawe

Aktiv medlem
cw-op skrev:
Ja säg det - Vad jag minns så raljerades det bl.a rätt friskt om blommor, macro & husdjur i nån DHS-tråd? KAN det vara en av orsakerna? Du var väl en av flera där.
Jag? Husdjur är ju t.o.m. lite av min grej och förutom det så har jag alltid.. även i dhs-trådara hävdat att det går att göra bra bild av allt. Att motivet inte har betydelse i det fallet.

Du får ursäkta mig Janne, men jag är nog tvugen att säga detsamma till dig som till några andra. Jag tror du missat vad jag skriver och färgats av något andra tilldelat mig.
 

Per

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Inte för att jag kräver något Per, men det skulle faktiskt sitta fint med ett svar på frågorna och även på varför du klippte bort ur citatet?
Tyvärr måste jag göra dig besviken Lotta, eftersom jag inte vill delta i den här diskussionen. Om du gör fler ogrundade påhopp om att jag skulle ha deltagit i någon form av smutskastningskampanj "vid sidan av" så kommer jag dock att protestera högljutt igen, eftersom det är något som andra läsare inte kan kontrollera själva. Däremot står jag för allt som jag skrivit, och det är fritt fram för dig och alla andra att botanisera bland det, och dra sina egna slutsatser.

Per
 

hansen2

Aktiv medlem
cw-op skrev:
Mao, "Varför det blev som det blev" känns inte som nån av dom stora gåtorna som mänskligheten har ställts inför egentligen ... Det som jag verkligen saknat hos dig och några andra här är hundra ärlighet.
Ja, du hade ett ögonblick av "hundra ärlighet" när du för en tid sedan slant vid tangentbordet och medgav att det var just intrigerandet och tjafset som drev dig och gav stor behållning.
Sedan dess skummar jag endast igenom dina gigantiska inlägg, fnissar lite då du ibland får till en liten knorr men de är inte att betrakta som några seriösa inlägg i debatterna.
Men låt dem gärna fortsätta komma, underhållningsvärdet är aldrig att förakta :)

/Johan
 

cw-op

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Jag? Husdjur är ju t.o.m. lite av min grej och förutom det så har jag alltid.. även i dhs-trådara hävdat att det går att göra bra bild av allt. Att motivet inte har betydelse i det fallet.

Du får ursäkta mig Janne, men jag är nog tvugen att säga detsamma till dig som till några andra. Jag tror du missat vad jag skriver och färgats av något andra tilldelat mig.
Förlåt då, det må så vara -i det enskilda fallet-men jag är övertygad om att du förstår vad jag syftar på. Du vet den där "andemeningen" jag skrev om? Jo vill bara säga att jag inte ramlade in här på sidan igår direkt. Har varit med ett tag. Blev medlem i januari -04 dvs fyra år nu. Dessutom så bevakade jag sidan minst ett år innan dess. Vi har ju deltagit i samma diskussioner här sen -05 åtminstone. Ganska många inlägg ...

Har jag missförstått något du skrivit eller tillskrivit dig en åsikt andra "tilldelat" dig så borde väl du ha sagt ifrån nån gång iaf. Typ; Näe det var inte alls så jag menade etc? Jag kan gå med på att det kan ha blivit missförstånd nån gång kanske men att jag -och flera med mig- skulle ha missuppfattat allt du skrivit tar jag för helt uteslutet,

Nu är vi där igen. Vi fastnar på "bokstavsnivå" igen ta mig sjutton och om du nu VERKLIGEN undrar vad som har gått fel så får du aldrig reda på det om du inte höjer blicken en smula. Du är så bra på att argumentera, Lotta!

Det här är ytterligare ett bra exempel. Paradoxalt nog så är det här lite av ditt problem här på sidan. Du gnetar mal och argumentar på "molekylnivå" så att folk tröttnar till slut. Så KAN man göra men det är inte rätt!

En lustig grej, det är folk som varit i polemik med dig här som försöker stötta dig nu men du verkar inte vilja ta åt dig av den hjälpen? Folk vill dig väl. Startade du verkligen upp den här tråden för att du ärligt ville reda ut varför det blev så här eller var du bara intresserad av att platta till dom du debatterat med? Isf så är du lurig på nåt sätt och nån man inte riktigt vet var man har tycker jag.

Jag är besviken för du fick mig att tro att du var uppriktigt bekymrad över det här och att du ville ha till nån slags borgfred och att vi skulle stryka ett streck över det hela? Anser du att du har gjort allt rätt härinne så fine, stå för det då! You can´t please them all och livet består väl inte bara av fotosidan eller ...?

Förvisso, en del members blir närmast hysteriska eller deprimerade om deras bild blir refuserad på det där galleriet så jag antar att allt e möjligt - På fotosidan? /J\
 

lottawe

Aktiv medlem
Nej, jag förstår inte vad du menade med den andemeningen och jag har sagt ifrån. "Gnetat och malt." men det är ju fel det med.. Eller?

Lotta skrev bl.a:
Personligen har jag aldrig sagt något om att en viss genre skulle vara ovälkommen (tvärtom faktiskt,) och jag har alltid, genom hela mitt skapande liv dessutom hävdat att allt kan bli bra bild och att motiv inte har betydelse. Så det så!

Källa: 2007-11-04 17:20 en bit ner här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=84682&perpage=15&pagenumber=2

Och självklart är jag uppriktigt bekymrad. Diskussioner förstörs gång på gång.. och själv är jag instoppad i ett fack där jag inte hör hemma. Både vad gäller egen kategori fotografi och åsikter. Det bekymrar mig. Stort t.o.m. då det inte spelar roll varken vad jag skriver eller vad jag lägger upp för bilder.

Jag tar paus från forumet nu. Märker att försöket inte hjälpte. Kommer hålla mig endast i blogg ett tag..

Lev väl och var rädda om varandra!
 
Senast ändrad:

cw-op

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Nej, jag förstår inte vad du menade med den andemeningen och jag har sagt ifrån. "Gnetat och malt." men det är ju fel det med.. Eller?

Lotta skrev bl.a:
Personligen har jag aldrig sagt något om att en viss genre skulle vara ovälkommen (tvärtom faktiskt,) och jag har alltid, genom hela mitt skapande liv dessutom hävdat att allt kan bli bra bild och att motiv inte har betydelse. Så det så!

Källa: 2007-11-04 17:20 en bit ner här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=84682&perpage=15&pagenumber=2

Och självklart är jag uppriktigt bekymrad. Diskussioner förstörs gång på gång.. och själv är jag instoppad i ett fack där jag inte hör hemma. Både vad gäller egen kategori fotografi och åsikter. Det bekymrar mig. Stort t.o.m. då det inte spelar roll varken vad jag skriver eller vad jag lägger upp för bilder.

Jag tar paus från forumet nu. Märker att försöket inte hjälpte. Kommer hålla mig endast i blogg ett tag..

Lev väl och var rädda om varandra!
Oki Lotta, har inget emot dig men dina åsikter har jag som sagt svårt för. Bara så du vet, och inte tror jag att du har några andra fiender här på siten heller, glöm det! Tråkigt att du ska pausa för du behövs här helt klart. Jag kan ju nagga lite med Johan förstås men det blir ju bara lite sparring light liksom! (C;=
See you down the Blog mam! /J\
 

cw-op

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Ja, du hade ett ögonblick av "hundra ärlighet" när du för en tid sedan slant vid tangentbordet och medgav att det var just intrigerandet och tjafset som drev dig och gav stor behållning.
Sedan dess skummar jag endast igenom dina gigantiska inlägg, fnissar lite då du ibland får till en liten knorr men de är inte att betrakta som några seriösa inlägg i debatterna.
Men låt dem gärna fortsätta komma, underhållningsvärdet är aldrig att förakta :)

/Johan
hansen2 skrev:
Ja, du hade ett ögonblick av "hundra ärlighet" när du för en tid sedan slant vid tangentbordet och medgav att det var just intrigerandet och tjafset som drev dig och gav stor behållning.
Sedan dess skummar jag endast igenom dina gigantiska inlägg, fnissar lite då du ibland får till en liten knorr men de är inte att betrakta som några seriösa inlägg i debatterna.
Men låt dem gärna fortsätta komma, underhållningsvärdet är aldrig att förakta :)

/Johan
Hej Johan, long time ...bättre sänt än aldrig
Vad glad jag blir att se dig här! Surprise ...
Jo det där har fastnat i teflonet vill jag lova och det har jag inga problem med - absolut inte.
Jag skrev nog inte på det sättet om tjafs och intriger men gillar lite drag under sulorna det kan icke förnekas.

Jag slant inte vid tgb:t utan jag var -min vana trogen- helt ärlig även den gången. (En hyvens grabbb den där Janne! Visste du förresten att jag en gång i tiden gav ordet "Helyllekille" ett ansikte - mitt eget?)

Ehuru det smärtar mig så måste jag även ge dig rätt ang "Seriösa inlägg i debatterna"! Fjuttiga hårklyverier och teknikaliteter har långt ifrån ett lika väl förankrat intresse hos mig som hos dig, Johan. Även där är vi rörande överens.

Så upplägget blir väl oxo enligt gammal vedertagen praxis här på sidan; Du börjar å tar hand om den seriösa biten med dina korta rappa serioösa inlägg. (Inom konsten att få mycket väsentligt sagt på några få rader saknar du nån egentlig konkurrens) Precis när folket börjar kolla på klockan å gäspa då hoppar jag in.

Då ... under tiden, när man läser mitt gigantiskt lättviktiga och långa inlägg. Då knattrar du på allt vad du pallar med kobolfingrarna och ut ramlar ett under av klarsyn och kvalitetstänk i ämnet "Hur vi skall få fotosidan på rätt köl igen?"

Detta du Johan är inget annat än ett uuunderbart exempel på samarbete över gränserna.Ett lysande prov på hur fint kompatibla två författare kan vara trots en viss diskrepans & olikhet i den litterära framtoningen. Ser fram mot ett givande samarbete framöver!
Fridens/Underhållningsdetaljen
JANNE
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu har vi fått in ett antal rapporter om diverse regelöverträdelser i denna tråd, från olika inblandade personer.

Ser inte hur jag skall kunna moderera till detta på något vettigt sätt så alla är glada och nöjda...

Är det av intresse att ha tråden kvar ens? Ni verkar inte komma någon vart.
 

cw-op

Aktiv medlem
clindh skrev:
Nu har vi fått in ett antal rapporter om diverse regelöverträdelser i denna tråd, från olika inblandade personer.

Ser inte hur jag skall kunna moderera till detta på något vettigt sätt så alla är glada och nöjda...

Är det av intresse att ha tråden kvar ens? Ni verkar inte komma någon vart.
Låt Lotta bestämma det. Hon har ju trots allt lämnat ut sig själv en del här. Eller rättare sagt hon har ställt en fråga och fått oväntade svar? Jasså, regelöverträdelser, jag vet inte dessutom har väl tråden stannat upp nu om L drar? /J\
 

evalisen

Aktiv medlem
clindh skrev:
Nu har vi fått in ett antal rapporter om diverse regelöverträdelser i denna tråd, från olika inblandade personer.

Ser inte hur jag skall kunna moderera till detta på något vettigt sätt så alla är glada och nöjda...

Är det av intresse att ha tråden kvar ens? Ni verkar inte komma någon vart.
Varför inte låta dom personer som rapporterat säga vad dom tycker om saken?

Är det någon som blivit trampad på tårna eller påhoppad (vad vet jag) så bör man ju först och främst lyssna till vad dom tycker anser jag.

/Eva
 

Mattsen

Aktiv medlem
clindh skrev:
Är det av intresse att ha tråden kvar ens? Ni verkar inte komma någon vart.
Lotta, släpp FS forum en tid. Ut o plåta eller börja med julstöket i vintermörkret.

Du har startat tråden, vilket jag kan förstå. Men hur jag än vill tror jag inte att den i längden kan "reda ut något" alls.

Säg till FS att ta bort den och lägg tiden på något annat istället.

Tycker jag...

Nu ska jag ta tag i julstädningen... usch.
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Lotta, du fick ett bra tips här ovan, skit i forumet och sluta tänk och analysera och sluta att försöka få sista ordet allting.. Det blir ju bara bråk, livet och fotosidans forum är ingen tävling..
 

Mattsen

Aktiv medlem
Lena W skrev:
Va? Har du ingen slav som fixar det? Det har min man, två till och med....


Säger en irriterad Lena
Nope. Singel o är för det mesta nöjd med det...
Har han två?? Kan han inte dela med sig då....
Jag menar bara för nåra dar eller så....

Suck, gräset är alltid grönare på den andra sidan...
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Alla glada o nöjda??????

clindh skrev:
Nu har vi fått in ett antal rapporter om diverse regelöverträdelser i denna tråd, från olika inblandade personer.

Ser inte hur jag skall kunna moderera till detta på något vettigt sätt så alla är glada och nöjda...

Är det av intresse att ha tråden kvar ens? Ni verkar inte komma någon vart.
Ja du, moderator...det är nog det bästa för business'en.
Men denna tråden har bara tapare; det borde moderator ha reagerad på senn flera dagar!

Jag tycker detta beskriver missnöjesutväklingen på FS på en prick.
Och den fega 3:je-person debatten orkar jag icke mera!
Jag avväklar.
Mvh Erik Johansen.
 

cw-op

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Nej, jag förstår inte vad du menade med den andemeningen och jag har sagt ifrån. "Gnetat och malt." men det är ju fel det med.. Eller?

Lotta skrev bl.a:
Personligen har jag aldrig sagt något om att en viss genre skulle vara ovälkommen (tvärtom faktiskt,) och jag har alltid, genom hela mitt skapande liv dessutom hävdat att allt kan bli bra bild och att motiv inte har betydelse. Så det så!

Källa: 2007-11-04 17:20 en bit ner här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=84682&perpage=15&pagenumber=2

Och självklart är jag uppriktigt bekymrad. Diskussioner förstörs gång på gång.. och själv är jag instoppad i ett fack där jag inte hör hemma. Både vad gäller egen kategori fotografi och åsikter. Det bekymrar mig. Stort t.o.m. då det inte spelar roll varken vad jag skriver eller vad jag lägger upp för bilder.

Jag tar paus från forumet nu. Märker att försöket inte hjälpte. Kommer hålla mig endast i blogg ett tag..

Lev väl och var rädda om varandra!

Är inte katolik men måste bara bikta mig ändå!

Nej Lotta det där "försöket" hjälpte inte mycket det stjälpte KANSKE mer tyvärr. Tyckte att det var en mycket bra ide först men du blev genomlyst på ett ganska brutalt sätt.
Sitter här i eftertankens kranka blekhet och skäms faktiskt! Vill på detta sätt be dig om ursäkt! Har läst igenom tråden från början och fan om inte det här liknar mobbing mellan varven?

En tröst i eländet;
Inte många skulle våga sig på en sån grej och skulle dom det så skulle dom nog uppleva nåt liknande som du har fått göra nu. Om dom hade varit igång mycket, skrivit tyckt och debatterat så mycket som du har gjort vill säga. Ständigt ut med hakan. Törs inte ens tänka på vad som hade hänt mig själv om jag hade gått ut som du gjorde här - Hemska tanke!

Jag var definitivt för hård och kategorisk mot dig och det blev absolut mer våld än nöden kräver i det fallet! Jag antar att jag laddade på ordentligt eftersom jag var helt övertygad om att kavalleriet var på G runt hörnet men dom kom ju aldrig, varför då? Ok en tafatt omtagning och repris på reprisen från min namne då men bara som en krusning på vattnet inte mer. Du fick ingen backup och inte mycket sympati från "vännerna" där inte, svagt!

Varför blev det så här? Jag antar att det är för osvenskt att gå ut som du gjorde. Ankdammen klarar inte av sånt där och dom vet inte hur dom ska agera helt enkelt. Inser att jag själv -i viss mån- hör till den där ankdammen och jag är besviken på mig själv att jag öht gick med här i tråden. Ett inlägg av den lite softare typen då möjligtvis men inte mer om jag skulle kunna vrida klockan tillbaka men gjort är gjort.

Ok jag står för vad jag skriver i sak men herregud det ser ju sååå mycket värre ut än vad det egentligen är menat när man läser det så här efteråt!

Du räknas nog till "dom hårda" här på fs. Du är stridbar du har en vass penna, du klarar dig mycket bra på egen hand när det kommer till diskussioner. Kort o gott Du är "Järnladyn" men du är också en människa, tydligen lätt att glömma det i stridens hetta! Problemet är att det inte ens var nån strid men ändå detta?

En positiv grej är att du nog har fått som du ville med din tråd. Gissar o hoppas att du får ett bra mycket bättre bemötande efter det här. Du har ju oxo fått stöd från "fel håll" och det är riktigt bra. Går till mig själv och jag kommer att vara betydligt mer lyhörd för vad du & även andra skriver i fortsättningen.

Alltid något ... Vi kan väl ta en "riktig" diskussion om DHS nån dag kanske - kan de va nåt(C;? Kör på nu Lotta - nu skickar vi den här sorgliga tråden på soptippen! JANNE
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS