Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Expert ljuger...passa er :-(

Produkter
(logga in för att koppla)

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Jag tycker det verkar som att nu har blivit modernt att skriva ner Expert. Så nu är det bara att sätta sig ner och vänta vilka som kommer i tur härnäst.

Det är ju inte ovanligt att man blir bemött i paritet hur man själv uppträder.
 

Kustbo

Aktiv medlem
Jo...men den åkte dessvärre i papperskorgen direkt när jag läst den av reflex (mycket annat att stå i :)....och jag har autotömning av densamma aktiverat på "autlucken". På kvittot som följde med leverande stod ju naturligtvis 18-55ED (utan VR) angivet. Det var således "deras ord mot mitt" och där drog jag det kortaste strået. Jag anförde länk till tråden jag anger ovan i argumenteringen (där anges att det är 18-55VR som bjuds ut) men det bet inte på dem. Som litet plåster på såren returnerade jag 18-55:an...hoppas den blir en "hyllvärmare" på Experts lager (morr!) ;-)

// Matti
He He.. ja så kan det gå, själv är jag raka motsatsen när det gäller såna papper och både spar på datorn och skriver ut ett ex och sätter i pärm, men så har jag ett förflutet bakom disken och vet hur valserna går och som kund är Du chanslös mot en slipad säljare eller stor butik utan ordentlig dokumentation.

Men Du löste det bra ändå och som sagt De lär slippa Dig som kund framöver.

Hoppas kameran och beg gluggen funkar bra framöver.
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Efter 22 år i äktenskap med vår tv så blev det tid till att pensionera denna trotjänare, vi slog till på en platt variant av märket Philips ett par veckor innan jul.

Sökte och läste mycket på webben om sådana häringa tingestar och fastnade för 42 tummaren. Men det visade sig att den fanns tidigast för leverans från Philips i halva januari. Gick förbi vår lokala Expertbutik, slank inom och se, där fanns "lillbror" på 37 tum för leverans på studs. Tyvärr så hade ett erbjudande på den gått ut ett par veckor innan men det behövde jag inte ens nämna att det var synd, vi fick varan till kampanjpriset ändå vilket var 1.000:- lägre.

Så det Nonno skriver stämmer bra, skillnaden är säkerligen stor mellan butikerna och jag tror (utan att veta till 100%) att handlaren på mindre orter är mer mån av sina kunder, vi känner varandra kanske bättre än vad fallet är i storstäder där denna kontakt med kunden är mera flyktigt och nästa kund står redan bakom hörnet och väntar.

Å andra sidan handlade jag min senaste kamera 1987 hos Expert, mitt förtroende angående denna vara hos vår handlare är inte fullt så stort som det är för en tv.

Men självklart så skall alla hålla vad som sägs och lovas i en annons, allt annat är i mina ögon ett långsamt och plågsamt självmord.
 

lastrand

Avslutat medlemskap
...
Det är ju inte ovanligt att man blir bemött i paritet hur man själv uppträder.
Det må så vara, men när jag var inne på OnOff i centrala Norrköping och förhörde mig om tillgängligheten på en laptop tyckte den unge, något pösige försäljaren att det var hur passande som helst att lägga in en prilla under överläppen mitt framför ögonen på mig.
Och datorn, ja, den fanns givetvis inte i lager...
 

keckax

Aktiv medlem
Matti:

Fick Du ingen orderbekräfttelse via mail när Du beställde?

Så har jag fått de gånger jag handlat i nätbutiker har dock inte testat Expert men flera andra och är nästan säker på att de är skyldiga att skicka en sån på ett eller annat sätt, och då finns ju "beviset" på vad Du beställde där?!
Vår tids gissel.. När man glömmer att ta en skärmdump!

/K
 

Michael f8

Aktiv medlem
Det må så vara, men när jag var inne på OnOff i centrala Norrköping och förhörde mig om tillgängligheten på en laptop tyckte den unge, något pösige försäljaren att det var hur passande som helst att lägga in en prilla under överläppen mitt framför ögonen på mig.
Och datorn, ja, den fanns givetvis inte i lager...
Oj, hur går man vidare i livet efter ett sådant trauma?


Michael - Snart kan man inte handla någonstans utan de kränkt en -
 

keckax

Aktiv medlem
Oj, hur går man vidare i livet efter ett sådant trauma?


Michael - Snart kan man inte handla någonstans utan de kränkt en -

Ovanligt korkat inlägg!

Handlarna lever enbart på kundernas pengar, inget annat!

Med tanke på konkurrensen så överlever ju bara de handlare kan få kunder, eller?

Tydligen är dina krav exeptionellt låga, men för mej gäller iaf minimikravet att bli väl bemött, samt att dom öht har varan i lager.

Nästa butik ligger ju oftast bara runt hörnet.

/K
 

Anders Östberg

Guest
Det är fler och fler som väljer att göra sin produkt- och prisresearch på nätet och handlar från bästa näthandlarna istället. Vaför gå till en butik som har tveksam kompetens och dessutom högre priser? Garantireparationer sköts också bäst och snabbast direkt med tillverkarens serviceverkstäder utan att ha en butik som mellanhand. Butiker i "real life" kommer att få allt svårare tror jag.
 

Michael f8

Aktiv medlem
Ovanligt korkat inlägg!

Handlarna lever enbart på kundernas pengar, inget annat!

Med tanke på konkurrensen så överlever ju bara de handlare kan få kunder, eller?

Tydligen är dina krav exeptionellt låga, men för mej gäller iaf minimikravet att bli väl bemött, samt att dom öht har varan i lager.

Nästa butik ligger ju oftast bara runt hörnet och nästa och nästa och nästa.

/K
Men vad gjorde säljaren för fel? På vilket sätt for köparen illa som gjorde att han känner att man måste skriva av sig på ett på forum för att gå vidare?

Ska jag som läsare förfasas över trivialiteter och bojkotta över alla de butiker som folk blir "kränkta" av, finns det nog ingen butik eller butikskedja kvar att handla av och kvar blir det bara nätbutikerna, för där ser vi inte om de är välkammade eller inte.


Michael - att se någon snusa är jätte jobbigt -
 

Arclight

Avslutat medlemskap
Det mest pinsamma är Experts slogan - Vi är vad vi heter. :)
Nästan skrattretande.

Å andra sidan så hittar man ju inte bättre kunskap hos säljarna på Elgiganten, Siba, Onoff, Media Markt eller liknande, det är så kallade "all-vetare", det kan väldigt lite om allt i deras avdelning i princip.
Frågar du en försäljare där. "vad gör den här kameran så bra?"
Han svarar: "Den har 10 MP och full HD inspelning"
Du frågar: "Vad betyder det ?"
Han svarar: "Öhh...."
 
Senast ändrad:

tormig

Aktiv medlem
Va? Läste du inte hans inlägg? Säljaren var ju pösig! Klart kunden blir kränkt..
Kränkt?! Jag har väldigt svårt att föreställa mig en situation i en affär som säljer kameror där jag skulle bli kränkt. Skulle väl vara om de försökte våldta mig då ...
 

Muni

Aktiv medlem
Man skall inte dra alla Expertbutiker över en kam.
Jag gick in till min lilla Expertbutik och begärde offert på Nikon D3 plus några proffsgluggar. Döm om min förvåning när han lägger sig under de etablerade webbutikerna i pris.
jag sa också att Nikon kommer med en kampanj med SB-900 til D3 snart. Inga problem det fixar jag var svaret.
Varorna fanns naturligtvis inte i butik. Jag lade ordern på torsdag kväll och på tisdag middag hade jag alla prylar i min hand.
 

Saeco12

Aktiv medlem
Var på Expert i Täby Centrum för att spontanköpa en Canon 430 EX II. Hade för mig att den inte kostade över 2500 varför jag vart förvånad när de skulle ha 2995. Kollade på prisjakt.nu i mobilen, och helt riktigt låg den på mellan 2300-2500. Frågade killen i affären om han kunde göra något på priset, jag kunde betala 2500 om jag fick med mig en hem.

Han kollade också på prisjakt.nu men sa att han inte kunde sänka priset.

Visst, jag kan ju köpa min blixt någon annanstans, men ändå i mitt tycke ett konstigt sätt att göra affärer?

Nu blir det Kungsholms foto istället, ruggigt trevliga och bra priset!
 

Pentapix

Aktiv medlem
Var på Expert i Täby Centrum för att spontanköpa en Canon 430 EX II. Hade för mig att den inte kostade över 2500 varför jag vart förvånad när de skulle ha 2995. Kollade på prisjakt.nu i mobilen, och helt riktigt låg den på mellan 2300-2500. Frågade killen i affären om han kunde göra något på priset, jag kunde betala 2500 om jag fick med mig en hem.

Han kollade också på prisjakt.nu men sa att han inte kunde sänka priset.

Visst, jag kan ju köpa min blixt någon annanstans, men ändå i mitt tycke ett konstigt sätt att göra affärer?

Nu blir det Kungsholms foto istället, ruggigt trevliga och bra priset!
Ett konstigt sätt att göra affärer? Tror du att alla har samma inköpspriser & att det priset du sniffar fram på nå´t punkt nu är "det som gäller"?
 

Saeco12

Aktiv medlem
Ett konstigt sätt att göra affärer? Tror du att alla har samma inköpspriser & att det priset du sniffar fram på nå´t punkt nu är "det som gäller"?
Expert lär väl ha lika bra priser in som de andra affärerna, och om du kollar på prisjakt.nu så är det inte EN affär som har pris under 2500 utan 14, inkl Experts webshop. Och närmare 40 som har under 3000. Lägsta pris är 2295 hos affär som har på lagret. Så mitt "erbjudande" om 2500 är inte precis oskäligt.

Men som sagt tidigare, inte mitt problem. Jag tycker det är märkligt, du får tycka vad du vill :)
 
Senast ändrad:
ANNONS