Annons

Paris

Produkter
(logga in för att koppla)

Laphroaig

Avslutat medlemskap
Jag åker till Paris om en dryg månad och kommer att fota en hel del med mina analoga kameror (jag har även med mig digital system). Är det någon som vet vart man kan köpa svart/vit film i Paris? Någon sa att FNAC har svartvit film, men jag kollade på deras hemsida men fann ingen. Har de utgått ur sortimentet?

Jag undrar även vart man kan framkalla filmen. Gärna snabbt, billigt och bra ;).

Att flyga med film ska, vad jag hört, inte vara några som helst problem. Men jag undrar ändå om det är så att jag bör försöka köpa och framkalla film på plats eller om jag kan köpa med mig och ta med rullarna hem, för att sedan låta Crimson alternativt jag själv göra jobbet?
 

Dez

Aktiv medlem
Vad ska du göra i Paris?
Jag har lovat min flickvän en långhelg i Paris, så om någon har några intressanta sevärdheter att tipsa om så är det välkommet.
 

Laphroaig

Avslutat medlemskap
Paris är en underbar stad, som jag gärna återvänder till. En av mina favoritplatser är Père-Lachaise, en stor kyrkogård där bland annat Jim Morrison, Edith Piaf och Oscar Wilde ligger. Den är riktigt stämningsfull.
 

MrMojo

Medlem
Får hålla med Laphroaig, Paris är en helt underbar stad. Ska faktiskt själv åka ner där denna helg.
Slänger också in tipset om Père-Lachaise; ett ställe jag själv kan gå en hel dag och bara ta det lugnt.
Annars är det bara att ut och upptäcka på egen hand. Det finns så mycket att se om man avviker lite från turiststråken. Men missa för den skull inte dessa. =)
 

Roger.m

Aktiv medlem
Loppmarknaden utanför Porte de Clignancourt är helt underbar. Där kan man hitta allt från nyrenoverade art decco möbler, till hutlösa priser till billiga t-shirts med taskigt tryck...
Ett myller av människor och saker från jordens alla hörn.

Bara att ta metron till Porte de Clignancourt och gå norr ut.

Där ifrån kan man gå "bakvägen" till Sacré-Coeur som är lite turistfattigare än de stora vägarna.
 

Laphroaig

Avslutat medlemskap
Nu är jag sedan några veckor hemkommen från mitt andra besök i Paris. .

Om någon är nyfiken så finns lite bilder från resan i min blogg på http:www.mudride.com (direktlänk till bloggen: words.mudride.com ).
 
ANNONS