Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)

OscarH

Avslutat medlemskap
Biber skrev:
Ja, jag vet att hela mitt sista inlägg är ett enda stort personangrepp, och jag bryr mig inte alls. Hade du nöjt dig med ett eller två oseriösa flamsinlägg efter allt var klart hade jag låtit bli, men men du bara spottade ur dig dumhet på dumhet nu.
Oseriösa flamsinlägg, dvs åsikter som inte delas av Jonas? Acceptera att alla inte tycker lika. Det är bra att kunna.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Oscar skrev:
Av de hetsiga reaktionerna att döma ser många nicksen som en del i sin identitet. När jag kritiserade nicksen var det som att kritisera deras namn. Detta var naturligtvis inte alls min avsikt.
Men argumentet för att nicken bör finnas.
 

Justus

Avslutat medlemskap
Oscar skrev:
Oseriösa flamsinlägg, dvs åsikter som inte delas av Jonas? Acceptera att alla inte tycker lika. Det är bra att kunna.
jag ser inte så många åsikter här nere.. ser det mest oseriöst...
Oscar skrev:
Oj vad känslig detta var...Finns det fler praktiska skäl än då flera medlemmar har samma namn? Kom igen och peppra mig med bra skäl. Jag hukar och duckar....haha.
Oscar skrev:
Vi kan väl ta bort våra för-, och efternamn helt på fotosidan, eftersom identiteten sitter i nicksen...:)(ironi)
Oscar skrev:
Från och med nu tycker jag vi döper folk till nicks vid dopfunten så slipper vi våra ordinarie namn direkt..:)
Oscar skrev:
Jaha, det var den stormen. Det var kul så länge det varade. Jag tycker fortfarande att nicks är fånigt men har insett att de fyller en praktisk funktion här på Fotosidan. God natt kombatanter!
där är några oseriösa svar, minst sagt..
 

bjanha

Aktiv medlem
Nä men titta, här har man varit ute och lyft 800kg ekstockar i några timmar och när man kommer tillbaka är det rena wild wild west i tråden.

Utan nick i forumet, bra eller anus? Anus.
Trevligt att man fick som man ville till slut. Alltså nicken tillbaka. :]
För mig består fotosidan av två delar; forumet och bildkritik. Nicks får gärna inkluderas överallt på fotosidan även om skillnaden, som många påpekat, är att i forumet förs en diskussion och i bildkritik skrivs enstaka synpunkter koncentrerade på en specifik bild.

Låsa användarnamnet, bra eller anus? Bra!

(och, ja David, tutorialsen kommer, jag har bara inte hunnit eftersom jag varit fullt sysselsatt med att bråka och härja och ha åsikter i forumet. ;))

/bjanha
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
OK, då gör vi så att det blir svårare att ändra sitt användarnamn (nick). Passa på att byta till vad ni verkligen vill heta framöver. Man kommer dock fortfarande kunna få ändra, genom att maila oss.

// "clindh" på Internet sedan 1983
 

OscarH

Avslutat medlemskap
Justus skrev:
jag ser inte så många åsikter här nere.. ser det mest oseriöst...
Vad skönt att du är en så seriös människa Justus...Det här är ju verkligen en fråga att uppröra sig över:).OK, jag erkänner att mina sista inlägg inte förde debatten framåt. Vid den tidpunkten var frågan redan avgjord och du vet ju resultatet. Eftersom nicks är ett tillägg till det ordinarie namnet borde tråden enbart handla om vad som är bra med tillägget. Det finns tydligen en praktisk funktion med dem. Bra. Då ska de behållas. Detta är verkligen ingen stor fråga för mig. Jag hade bara en liten (oseriös?) åsikt om förbättringar på denna eminenta Fotosida. Nu vet jag att dessa nicks har en långt större betydelse för många här än vad jag kunde ana. Om jag visste att det var stenkört från början hade jag naturligtvis aldrig föreslagit förändringen. Diverse omogna personangrepp som "stendum" m.m. säger mer om de som skrev dem än om mig.
 

OscarH

Avslutat medlemskap
Tyvärr fick jag inte fram mitt huvudargument för att ta bort nicks i gårdagens debatt. Jag tycker att man som vuxen människa ska stå för sina åsikter och det gör man bäst med sitt för- och efternamn, och inte något låtsasnamn. Detta gäller här på Fotosidan och i övriga samhället. Jag tror tonen i forumen blir högre om man fokuserar på namn i stället för låtsasnamn. Jag är fullt medveten om att för-, och efternamnen står redan idag, men när jag svarar genom att citera någon kommer nicksen upp.
 

Piha

Aktiv medlem
Det här kanske borde ligga i en ny tråd men när vi ändå är inne på namn, så måste jag säga att jag verkligen saknar fotografens namn under bilderna.

Trodde faktiskt att jag inte brydde mig men har upptäckt att det har påverkat mitt bildtittande ganska mycket.
Jag klickar upp mycket färre bilder nu (vet egentligen inte varför) och irriterar mig över att jag kanske missar en del intressanta fotografers bilder för att jag inte kan kolla alla bilder som läggs upp.

Tror det var uppe i en annan tråd om olika stilar och att byta stil. Nu har jag inte en chans i världen att se stilbyten hos enskilda fotografer (jag kan ju inte lägga bokmärken på alla...).

Jag tillhör inte någon grupp/sekt/intresseförening/sammanslutning utan har bara skaffat mig ett gäng spännande (ca.100-tal) fotografer vars bilder jag gärna kollar lite noggrannare på. Många av dem har jag aldrig kommenterat (och kanske aldrig kommer att kommentera heller) men ändå följt utvecklingen och stilbyten.

Kanske är det så att fotografen och dennes utveckling och stil och eventuella stilbyten är intressantare än själva bilden? (Observera att detta endast är en frågeställning och inte ettt konstaterande!!!)

Vad var det som var så illa med fotografens namn under bilden, att några fick kommentarer för att de var de de var? Och vi andra blev avundsjuka/missunsamma?

Nä, jag röstar för att ta tillbaka namnen under bilderna (eller bara nicksen om ni så vill).

Och om inte så i konsekvensens namn ta bort namnen under medlemsbilderna (ej portfolio) på förstasidan!

/ Piha, som inte saknade kossan förren båset var tomt...
 

Estethia

Aktiv medlem
Piha skrev:
Det här kanske borde ligga i en ny tråd men när vi ändå är inne på namn, så måste jag säga att jag verkligen saknar fotografens namn under bilderna.
vill man se namnen så kan man gå den här vägen:
http://www.fotosidan.se/gallery/ratewhiz.htm
välj något ur menyn och klicka "se som översikt".
den här vägen har jag alltid tagit även innan, för att kolla översikt.
där står namnen fortfarande med.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Då måste jag tyvärr meddela att den funktionen kommer försvinna - den är ersatt av den vanliga bildsökningen.

Men man kan ju tänka sig att där få välja att namnen skall visas, så kan man skräddarsy sin "Nya bilder"-sökning och lägga i ett bokmärke.
 

Piha

Aktiv medlem
clindh skrev:
Men man kan ju tänka sig att där få välja att namnen skall visas, så kan man skräddarsy sin "Nya bilder"-sökning och lägga i ett bokmärke.
Gärna, jag gillar valfrihet.

/ Piha, som gillar att värmen och ljuset är här =)
 

lotelo

Aktiv medlem
clindh skrev:
Men man kan ju tänka sig att där få välja att namnen skall visas, så kan man skräddarsy sin "Nya bilder"-sökning och lägga i ett bokmärke.
Tanken kanske är god, men faller inte en del av grundiden med valfriheten? Jag menar, namnen togs väl bort från tummarna för att bilden skulle tala för sig själv, inte för att fotografnamnet skulle tala?

För min del. Jag gillade skarpt att namnet försvann men är inte helt mot att det återinförs heller. Däremot är jag mot för stora valmöjligheter på en sajt som denna. Jag ser inget positivt i att hälften väljer bort betyg/hälften inte, att hälften tittar på namn vid tummarna/hälften inte. I mina ögon är det bättre att ni fattar ett lika beslut som gäller för alla.
 

J. Patric

Aktiv medlem
Jag gillar den nya designen av Fotosidan!

Men något verkar vara lite fel. I forumen dyker det ofta upp konstiga siffror här och var, och ibland förvandlas vissa ord till siffror.
 

manninge

Aktiv medlem
Har försökt lägga ut bilder i en No Words-tråd. Men bilden visas inte. Några bilder tidigare visas heller inte. Vad har hänt?

Exempel här:
 

Bilagor

Senast ändrad:
ANNONS