Annons

Längtan och planer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag går omkring varje dag numera och funderar på känslan av rinnande vårbäckar, kvittrande fåglar och blommor som tittar fram bland de gamla löven på marken. Jag funderar kring känslan av vårsolen som värmer. Jag tänker på att jag ligger på min blomseräng och fotar blommor och insekter med en termos inom räckhåll.

Hur mycket längtar du efter våren?

Vad har du för fotoplaner då? Varför blir dina bilder bättre då än förra våren?

Nu är det snart dags att gå till jobbet. -2 grader och mulet.
 

skutte

Aktiv medlem
Visst längtar man!

Det ska bli så skönt när våren kommer med värme och naturupplevelser. Just nu så är det lite dödläge på naturfotofronten.

Planer; Fota det lokala djur och naturlivet på vårsidan, en fjällresa till sommaren. Kanske en "walkabout" i fjällen!

Mina bilder ska bli bättre därför att jag ska lära mig att synas mindre och vänta mera. Jag tycker att jag har märkt att har man bara tålamod så kommer fototillfällena, det är ingen idé att jaga runt utan det gäller att "läsa naturen" och placera sig rätt.

Bästa vårfotohälsningar!
/Göran
 

Per

Aktiv medlem
Har bestämt mig för att förverkliga en gammal tanke i sommar, och göra en fjälltur där fotandet får komma främst. Jag har alltid fotat mycket i fjällen, men oftast bara med kompaktkamera eller mindre systemutrustning, allt i sann 'kapa-skaftet-på-tandborsten-stil'.

Nu blir det full fotoutrustning och kort inmarsch, och därefter dagsturer under nån knapp vecka kanske. Det är första gången jag försöker planera ett fotoprojekt; vad jag vill fota och vart, vilka vinklar, vilket ljus osv osv.
Jättespännande!

/Per
 

Ersko

Aktiv medlem
Jag har inplanerat vår/sommar att åka till brommö som ligger i vänern och genomföra ett naturprojekt. Ön är har ett rikt djurliv och var en gång Sveriges älg rikaste plats. Ska kanske också åka till norge men det är inte klart ännu!!
Kan inte våren komma!!
 

christian_r

Aktiv medlem
Jag som "heldig" svensk i Norge bor i Bergen.

2tim med bil så ær jag uppe på glaciæren, heeregud vad fint det ær dær på sommaren. Det kommer bli en del turer dit.

Annars finns det superbt fiskevatten hæromkring, så det blir nog en del fiskebilder.

En hel del "fjell turer" blir det också, mkt berg hær också, det ær hærligt!!
 

stoneage

Medlem
Ja visst längtar man våren skulle ju vara här nu men istället var det ett lätt snöfall under natten.
Under våren kommer jag att fotografera mest utmed västkusten och ha fotokurser och turer i Strömstad. Under början av sommaren blir det förhoppningsvis en tur till Stora Karlsö och en till Runde.

Bilderna kommer att bli bättre för att jag kommer att ha mer "ledig" tid än förra året. Dessutom har jag investerat i ny utrustning som jag hoppas bidrar till att jag kan koncentrera mig på motivet och inte irritera mig på kamera.

Håll ut vänner våren kommer!!

Patrik
 

jfahlstrom

Avslutat medlemskap
Mm, drömmen var att hoppa över till Irland med Ryan Air och ner till Dinglehalvön och plåta krashande vågor. Men nu har Ryan skrotat Skavsta-Shannon-linjen. Bastards! :)

Men Prestwick (Glasgow) och norrut borde också funka.
 

laha

Aktiv medlem
Min vårdröm är att bo minst en månad i en fjällstuga utan telefon, tv och el och med minst 1,3 mil till närmaste granne. Gott om tid att läsa och fotografera.
Jag åker om två veckor.
 
ANNONS