Annons

Jag ber om hjälp i tänk om utställning tvärs över Atlanten

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har en vän som bor i Miami. Hon fotar lite grann som jag och vi vill göra en gemensam utställning som skall se lika dan ut i Miami och i Stockholm under samma tid. Hälften av hennes, hälften av mitt.

Nu säger hon:

"Within Miami, there's an older city named Coral Gables, very pretty architecturally and it has a downtown. On the first Friday of the month, they do a Gallery night, where all the galleries have an open house with new exhibits and wine and cheese.
Two blocks from my apartment, there's a book store, named Books and Books, they have lots or rooms and an inside patio with tables and they play music on week-ends. They have a hall, no too big, that connects all the rooms and I have seen exhibits there.
Should I try and see if we can get that? It's not too big, but we can somehow share and it get really full of people on Gallery Night. Or I can try and go for a regular Gallery.
What do you think?
Here's the place:

http://booksandbooks.com/NASApp/store/IndexJsp?s=storeinfo

(I can see the promo cards, simultaneous exhibits, Stockholm, Miami Mr. Green ) "


Vad tycker ni? Kom gärna med tankar om vad som funkar bäst.

En andra önskan jag har är att någon möjligen kan tipsa om lämplig lokal i Stockholm som jag kan matcha med.
 
Senast ändrad:

Tomasz

Aktiv medlem
Om du ska matcha palmerna så får du nog ställa ut i Bergianska trädgården:)

Annars tror jag att du ska koncentrera dig på att hitta en lokal med tillräcklig yta. Lokalens lämplighet och läge kommer väl på delad andraplats.

Det är egentligen bara att kolla in de befintliga gallerierna, de har tänkt på allt det där när de etablerade sig.

Naturligtvis finns offentliga lokaler och välvilliga företag, var det kanske något sådant du tänkte på? Hemma på mitt lokala bibliotek förekommer det utställningar regelbundet. På ett bibliotek skulle ju bokmiljön matcha.
 

jfahlstrom

Avslutat medlemskap
Väldigt cool idé!

Kolla in Galleri Korn längt ner på Hornsgatan 147 där Christian Wettergren med kollegor ställde ut tidigare i år, tror jag det var.

http://www.gallerikorn.com/

2500:- / veckan och man vaktar själv och det är definitivt inte Too Big.
 
ANNONS