Annons

logga in

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Hej har ett problem hur får jag bort vid inloggning står det att jag ska klicka på dit namn när du vill logga in hur får jag datorn att logga in utan att klicka på mitt namn? har windows XP

MVH
 

joper

Aktiv medlem
Det finns en instruktion här: http://support.microsoft.com/kb/315231/sv Enligt den så ska detta fungera:

  1. Klicka på Start och sedan på Kör.
  2. Skriv control userpasswords2 i rutan Öppna och klicka sedan på OK.

    Obs!Om användare försöker visa hjälpinformation i fönstret Användarkonton i Windows XP Home, visas ingen hjälp. Dessutom visas följande felmeddelande:Det gick inte att hitta hjälpfilen Enhet:\Windows\System32\users.hlp. Sök efter filen på hårddisken. Om den inte finns måste den installeras om.
  3. Avmarkera kryssrutan "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" och klicka sedan på Verkställ.
  4. I fönstret Automatisk inloggning skriver du lösenordet i rutan Lösenord och skriver det en gång till i rutan Bekräfta lösenord.
  5. Stäng fönstret Automatisk inloggning genom att klicka på OK och stäng sedan fönstret Användarkonton genom att klicka på OK.
 

Walle

Aktiv medlem
klicka på "kör" i startmenyn, skriv "control userpasswords2" (utan citationstecken), klicka ur "Users must enter a user name and password to use this computer." (jag har ingen aning vad det står i Svenskt windows), och klicka ok. Klart :)

Föregående skribent var snabbare...och mer korrekt :)
 
ANNONS