Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Resa i Asien med systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

fotbollsmarcus6

Ny medlem
Tjenare, ska nu på måndag iväg på en 3 månaders resa i Asien. Allt från Thailand till Filippinerna osv...

Har min d5100 jag tänkte ta med och mitt original objektiv 18-55 just för skaderisken och diverse.
Jag har ingen kameraväska.... Hur tycker ni man borde göra för att skydda utrustningen på bästa sätt emot sand, fukt och stöt skador??

Kändes jobbigt att släpa på kameraväska, någon som har gjort samma eller har andra synpunkter o tips??
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Liten

Tjenare, ska nu på måndag iväg på en 3 månaders resa i Asien. Allt från Thailand till Filippinerna osv...

Har min d5100 jag tänkte ta med och mitt original objektiv 18-55 just för skaderisken och diverse.
Jag har ingen kameraväska.... Hur tycker ni man borde göra för att skydda utrustningen på bästa sätt emot sand, fukt och stöt skador??

Kändes jobbigt att släpa på kameraväska, någon som har gjort samma eller har andra synpunkter o tips??
Det finns ju små väskor som bara rymmer kameran med objektivet plus extrabatteri och annat smått. Då är det inget problem med släpet...
 

fotbollsmarcus6

Ny medlem

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
När jag som 21-åring reste i Asien var systemkameran en av de dyraste saker jag ägt och jag var vansinnigt orolig för den. Vi köpte en ganska ful o billig väska på plats och vadderade upp den med liggunderlag inuti. Om vi valde att inte ta upp kameran kunde ingen gissa att ngt så värdefullt fanns i den fule väskan

Jag bygger fortfarande kameraskydd av liggunderlag o silvertejp o stoppar i mina vanliga handväskor, passar mig mycket bättre än särskilda kameraväskor.
 

antic

Aktiv medlem
Om du tex ska åka båt eller paddla nån kanot så finns det drybags i tunnt tyg som skulle kunna rädda kameran mot oavsiktligt dopp. Tar ingen plats när de inte används eller kan användas till persedelpåse.
 

TmF

Aktiv medlem
Jag är just nu i Australien och reser omkring med min sambo och vi båda har med oss kameror.

Jag har med mig min 50D, 300mm f/4L, 50mm f/1.8 plus batterier, laddare, sladdar osv. Allt detta är packat i min fjällräven rygga med fotoinsats.

Har även en så kallad drybag nerpackad i väskan då det händer att vi åker båt eller paddlar osv.

Jag kan rekommendera fjällräven "kånken" med fotoinsats. Jag tycker det funkar kanon.
 

xla

Aktiv medlem
Jag hade nog släppt tanken om att kameran är gjord av glas och bara släpat med den i valfri väska. Det måste ju störa friden något helt hemskt att hela tiden tänka på att man har en kamera som kan gå sönder och är olyckan framme så är det ju bra att man får användning för försäkringar som man betalar pengar för!
 
ANNONS