Annons

Tips till landskap/fors fotografier i örebro.

Produkter
(logga in för att koppla)

onyhlm

Aktiv medlem
Hej!

Jag åker hem till Ørebro på fredag och tænkte åka ut och fotografera lite från 03.00 till 09.00.
Ær det någon som har några bra tips på fina vyer? någon sjø med fina detaljer eller dylikt?
Jag har funderat på hæsthagen och jærleån ut mot nora/lindesberg.
Men jag vore vældigt tacksam før fler tips. :)
 

Grimmer

Aktiv medlem
Du har göljeån med ett vattenfall på 7 meter. Det fotas bäst precis innan solen går upp för att slippa slagskuggorna. Annars så är ju järleån en bra plats. Det finns lite fina dammlämningar där i hammarby. Inte helt lätt att vara på flera platser samtidigt, det blir varken hackat eller malet då.
 

mikeon

Aktiv medlem
Järleåns naturreservat kan också vara intressant, går en led längs vattnet några kilometer.
 

onyhlm

Aktiv medlem
Du har göljeån med ett vattenfall på 7 meter. Det fotas bäst precis innan solen går upp för att slippa slagskuggorna. Annars så är ju järleån en bra plats. Det finns lite fina dammlämningar där i hammarby. Inte helt lätt att vara på flera platser samtidigt, det blir varken hackat eller malet då.
Har du någon bra karta på vart man åka med bil och närmaste gångväg till vattenfallet? :)



Järleåns naturreservat kan också vara intressant, går en led längs vattnet några kilometer.
Dit hade jag tänkt dra, vet att det ligger en fors där någonstans som jag ska försöka hitta till. :)
 
ANNONS