Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3300 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!
ska köpa ett nytt objektiv till min Nikon D3300 och funderar på om jag ska köpa ett med zoom 18-200mm eller 70-300, vilket hade ni köpt?
det jag har nu är standard objektivet med 18-55mm.

mvh julia
 

_deliverance_

Aktiv medlem
Hejsan!
ska köpa ett nytt objektiv till min Nikon D3300 och funderar på om jag ska köpa ett med zoom 18-200mm eller 70-300, vilket hade ni köpt?
det jag har nu är standard objektivet med 18-55mm.

mvh julia
Vad roligt med nyinköp 😊

Jag hade personligen valt 70-300 för att få lite extra zoom, men det beror helt på om du orkar släpa på två objektiv eller om du vill ha ett alltiallo.

För du kommer behöva ha med dig sitt standard objektiv om du köper 70-300 då det är en snäv bildvinkel.

//Jimmy
 

unoengborg

Aktiv medlem
Eftersom du redan har ett objektiv som täcker in de kortare brännvidderna, borde väl 70-300 vara ett bättre val. Det fungerar dessutom för fullformat ifall du någon gång skulle vilja byta upp dig.
 
Vad roligt med nyinköp 😊

Jag hade personligen valt 70-300 för att få lite extra zoom, men det beror helt på om du orkar släpa på två objektiv eller om du vill ha ett alltiallo.

För du kommer behöva ha med dig sitt standard objektiv om du köper 70-300 då det är en snäv bildvinkel.

//Jimmy
har varit inne på detta också! :)
tack för svar. har du någon erfarenhet av Tamron objektiven? om de är bra/dåliga?
 

_deliverance_

Aktiv medlem
har varit inne på detta också! :)
tack för svar. har du någon erfarenhet av Tamron objektiven? om de är bra/dåliga?
Jag har både Tamron 70-300 och 150-600 och tycker dom är bra och prisvärda.

Som dom flesta zoomobjektiven så är dom inte knivskarpa vid full öppning så man kan behöva blända ned till f8/f9 för att det ska bli optimalt.

Jag tror du blir nöjd med ett Tamron 70-300.

//Jimmy
 
ANNONS