Annons

Hur bläddrar man bakåt i bloggen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Hur gör man för att bläddra lite längre bak i bloggen? Jag vet ju att man kan vända sida för sida men om jag tex vill se alla bloggar i dag för ett år sen? Eller för fem år sen? Måste jag detta och bläddra sida för sida i kanske 500 sidor?
 

PMD

Aktiv medlem
Jag vet inte hur bra det fungerar, men prova att ändra datum i URL-fältet i din browser till det datum du vill se en bloggsida för.
 

Khalad

Aktiv medlem
Jag vet inte hur bra det fungerar, men prova att ändra datum i URL-fältet i din browser till det datum du vill se en bloggsida för.
Kan inte nog för att förstå.Trodde möjligtvis URL-fältet var bloggens adress i Browsern men jag kan inte se att där finns ngt datum alls
 

PMD

Aktiv medlem
Om man går direkt till bloggens förstasida så slutar adressfältet med "index" (eller nåt sånt), men om man klickar på en arkivlänk så kommer det att stå ett datum sist.

Det tycks fungera att byta ut datumet mot ett annat, men jag vet inte riktigt vad som händer om man väljer ett datum där inget blogginlägg finns. Prova!
 

Khalad

Aktiv medlem
Om man går direkt till bloggens förstasida så slutar adressfältet med "index" (eller nåt sånt), men om man klickar på en arkivlänk så kommer det att stå ett datum sist.

Det tycks fungera att byta ut datumet mot ett annat, men jag vet inte riktigt vad som händer om man väljer ett datum där inget blogginlägg finns. Prova!
Ingen av de bloggar jag försöker med har datum i adressfältet. Vad är en arkivlänk?
 

PMD

Aktiv medlem
Under rubriken "Arkiv", alltså.

Om man där klickar på t.ex. Oktober så får man en URL i adressfältet som innehåller ett datum.
 

Khalad

Aktiv medlem
Under rubriken "Arkiv", alltså.

Om man där klickar på t.ex. Oktober så får man en URL i adressfältet som innehåller ett datum.
Ja, det var inte svårt men det hjälper inte mig. Jag skulle vilja komma tillbaka till flödet där jag kan bläddra genom alla bloggarna för en dag eller en vecka. Här kan jag se en blogg eller två. Jag skulle vilja se hur många bloggar som las in per dag för tex 5 år
sen
 

Tomasz

Aktiv medlem
Det här är länken till alla bloggars start:
https://www.fotosidan.se/blogs/index.htm?skip-search=125361

Siffrorna på slutet verkar ange hur många blogginlägg som gjorts fram till nu och om man använder "blädderknapparna" längst ned så verkar det som att man bläddrar 27 inlägg i taget.
Jag har inte hittat något sätt att få fram bloggar vid ett visst datum utan det hoppar 27 stycken per sida. Och frekvensen varierar ju, söndag och måndag är det oftast fler blogginlägg per dag.

All info som behövs finns säkert i FS databas, det är bara funktionen som saknas.
 
ANNONS