Annons

Scannerdjungeln

Produkter
(logga in för att koppla)

Baidof

Medlem
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som
har någon erfarenhet av en canononscanner som heter d 660 u.Om det är något att ha.


MVH/ÖJJE
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Jag har en sådan. OH adaptern är komplett värdelös. Ingen skärpa, tar ca. 3min att scanna in en bild i högsta upplösningen. Scanner programvaran är dålig men har man photoshop är inte detta något problem. Däremot kör du med påsikten är det en alldeles utmärkt scanner. Bortsett från OH adaptern är jag mycket nöjd med köpet. Den kostade 1200 spänn
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Jag har en Canon d 660 u och tycker att den fungerar bra .
Men Av någon anledning så är det lättare att få dia skarpare än negativ.
flatbäddsdelen fungerar också väldigt bra
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Örjan. Om du e nöjd med din scanner? JAg måste fråga hur lång tid tar det för dig att scanna ett dia i full upplösning? Det kandke är fel på min scanner. Vilken programvaru version till scannern använder du?
 

utström

Aktiv medlem
Tyvärr har jag själv ingen sådan scanner men att scanna ett negativ i högsta upplösning tar tid. Så dina tre minuter är nog inte särskilt långa. Vet när jag scannar mellanformatneg på en epson 1640 photo i högsta upplösning. Det tar mer än fem minuter i varje fall.
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Bjelkengren skrev:
Örjan. Om du e nöjd med din scanner? JAg måste fråga hur lång tid tar det för dig att scanna ett dia i full upplösning? Det kandke är fel på min scanner. Vilken programvaru version till scannern använder du?
Det tar ganska precis 3minuter med preview och scanning.
och jag använder då det medföljande Scangear CS-U
 
ANNONS