Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Timpris drönare.

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Jag tycker inte phantom är speciellt stor, som jag förstår det så är inte mavic lika stadig i luften ska du köra film o det blåser kan det vara ett problem. Största problemet med mavic o varför jag inte köpte den är för att kameran är bara 28mm vidvinkel, ska man som jag oftast fota hus så vill man inte gå för högt om inte gillar att bara se taket. På min phantom pro 4 pro v 2 så har den 24mm men skulle gärna haft 20mm som på ph 3.

Men visst kommer det en mavic med 1" sensor o mer vidvinklig köper jag gärna den, kan man ha för många drönare;) Jag ser det som med kameror min D850 är bra för vissa jobb sedan kan jag föredra fuji för andra, dom kompletterar varandra.
Nya phantom är lite mer slimmad än gamla. Låter lite mindre med nya propellrarna men ändå för mycket. Jag skulle inte tacka nej till en helt tyst.

Till TS kolla vad som verkligen ska göras o välj drönare efter det. Är det bara film så funkar dom flesta DJI, är det stillbild så tycker jag att nya 1" sensorn är betydligt bättre än gamla 1 2/3 sensorn om jag minns rätt på size. se bild
Väskan till Mavic pro har yttermåtten 21x18x14cm ungefär, jag brukar hänga den på utsidan eller t o m placera den i kameraväskan elelr ryggsäcken. Alltså kan jag ha den med mig överallt.

Det går inte med en P4.

Avundsjuk på kameran dock men det ryktas om att Mavic2 kommer ha en rejält förbättrad kamera annars får det bli en P4ProV2 eller P5.
 
ANNONS