Annons

Hjälp datorn hittar inte min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

norddal2

Ny medlem
Jag har för avsikt att överföra gammal DV-video till datorn, (Windows 7) har en Pinnacle version 11 (hårdvara) och har en gammal Sony-videokamera DCR-HC24E. Min dator hittar Pinnacle men inte kameran (jag försökte med Firewire-kabel och A / V-kablar), med hjälp av PlayMemories-programvaran. behöver jag ha drivrutiner för kameran också, det fungerade inte för att installera kamerorna gamla drivrutiner och jag hittar inte nyare på Windows 7. någon där ute vem vet vad som är fel och hur jag fixar det?
 

Bilagor

norddal2

Ny medlem
Jag har för avsikt att överföra gammal DV-video till datorn, (Windows 7) har en Pinnacle version 11 (hårdvara) och har en gammal Sony-videokamera DCR-HC24E. Min dator hittar Pinnacle men inte kameran (jag försökte med Firewire-kabel och A / V-kablar), med hjälp av PlayMemories-programvaran. behöver jag ha drivrutiner för kameran också, det fungerade inte för att installera kamerorna gamla drivrutiner och jag hittar inte nyare på Windows 7. någon där ute vem vet vad som är fel och hur jag fixar det?
Jag lyckades få en signal med RCS-kontakt med Pinnacle Studio-programmet, men inte med PlayMemories-programmet av någon anledning.
Kanske är det fel med Firewire-kabeln, eftersom det inte fungerar, hoppas kvaliteten fortfarande är acceptabel med RCS-kablar.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ställt in

Har du ställt kameran i player-läge? Prova att koppla in FW-sladden i datorn först, öppna pinnacle och koppla sedan in kameran i player-läge. Har själv haft samma problem och ordningen av inkopplingen avgjorde om pinnacle kunde känna av kameran.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag hade glapp i firewirekabeln, i fyrapinnarsänden. Väldigt pilligt att skära upp kontakten och löda om trådarna. Men det funkar nu.
Det var väldigt risig kvalitet i firewirekablagen då kabeln kunde vrida sig trots dragavlastningen. Jobbade med att köpa dessa usla kablar som levererades med kameror i kvartsmiljonklassen för snart 20 år sedan..

Jag använder Pinnacle Studio redigeringsprogram som tar in signalen utan dosa (om man har firewire-ingång på datorn).
 
ANNONS