Annons

Sälj-fråga MTF

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Kanske hamnar jag lite snett på det, men inte så enkelt att hantera frågor kring m 4/3. Har några äldre objektiv med Minolta MD-fattning i fint skick. Dessa har jag med en adapter testat med mycket gott resultat (och ngt ovant handhavande) på min G2. Den ena är en Tamron SP 90 /2,5 och den andra är den suveräna
Minolta 50 /1,4. Den sistnämnda är ju sjukt bra. Emellertid så har jag också införskaffat en Panasonic 45-200 som jag gillar, och funderar därför på: Ska jag försöka sälja MD-gluggarna och adaptern? Är det lönt, eller ska jag låta dom ligga och hoppas att jag blir manuellt sugen igen (50;an kanske blir en joker i höstmörkret. Vad tycker ni? Tycker nog inte att det är någon vits att kränga paketet under 1000-1500. Kan man få det?
 

sarnor

Avslutat medlemskap
Nog ingen större vits att försöka sälja MD-objektiven, de du nämner är förvisso bra men ganska vanliga, det är därför svårt att få vidare betalt. Du får nog ut mer av att behålla dem.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Skulle tro att du har rätt. Dessutom är de ju rätt kul att fota med. Man blir så bekväm med åren/utvecklingen, så känns bra att "minnas" hur man fick ställa in allt förr. Tack för input, Sara
 
ANNONS