Annons

Tips vid mässfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseLarsson

Aktiv medlem
Ska till Elmia på lördag och tar gärna emot lite tips på hur man kan ta snygga "mässbilder".
Det jag har är: 30D, 18-50/2,8 och ett 50/1,8.
Ska jag ta med mig båda objektiven, eller räcker 18-50?
Ska man använda den inbyggda blixten något?

Någon som har några bra tips?
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
Jag ska dit på Lördag, enda som funkar med sambons arbetstider och går jag när hon jobbar får jag ta med mig vår dotter på 1,5 år.I den åldern är hon nog mest bara till besvär och lär nog tröttna ganska fort.
Annars går jag helst på Söndag eller Måndag, då är det minst med folk.
Jag går alltid runt ett ganska snabbt varv och skaffar mig en överblick och ser mig mätt på de ointressanta och halvintressanta objekten. Sedan på eftermiddagen börjar det tunna ut, då går jag ett varv till och tittar och fotar noggarnnare på favoriterna.
Respekt för fotografer? En del stannar upp för minsta lilla mobilkamera, de flesta stövlar på även framför mellanformatare på stativ...
Glöm inte att ta med en telezoom till utomhusshowerna. Tidigare år har jag behövt idiotplanera såatt 800 eller 1000ASA-rullarna tar slut lagom tills det är dags att gå ut, sedan köra slut på filmen lagom tills det är dags att gå in. I år har jag äntligen digital systemkamera och behöver inte bry mig om det :)
Kodak hade ett tag 100-1000ASA variabel som gick att ändra fritt mellan varje exponering om man ville. Jag körde den ett eller två år på Elmia och det fungerade utmärkt.
 
ANNONS