Annons

Nikon D700 fundering

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika Kr

Aktiv medlem
Undrar: går det att ta reda på hur många exponeringar kameran tagit?

Använder inte kameran längre och funderar på att sälja den, men tror att en ev köpare vill veta det med tanke på att det är en rätt gammal kamera.
Kameran funkar jättebra och är i gott skick. Så trots åldern så borde den kunna gå att sälja.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det står i metadatan. Om du inte vill leta där (du kan behöva visa rådatan i t ex PS) så finns det sidor på nätet som gör det om du laddar upp en fil från den. Sök på något i stil med camera shutter count.
 

Ventures

Aktiv medlem
Undrar: går det att ta reda på hur många exponeringar kameran tagit?

Använder inte kameran längre och funderar på att sälja den, men tror att en ev köpare vill veta det med tanke på att det är en rätt gammal kamera.
Kameran funkar jättebra och är i gott skick. Så trots åldern så borde den kunna gå att sälja.
-Gå in här http://exif.regex.info/exif.cgi
-Hämta en bild från kameran/datorn
-bocka i att du inte är en robot
-tryck view image data
-Någonstans i den långa listan hittar du "image number"
Det kanske finns smidigare sätt, men det räcker för mig så jag har inte letat efter andra.
 

andreas89

Aktiv medlem
De är jättepopulära fortfarande så känn ingen oro över att den inte skulle gå att sälja om den är fint skick.
 

Annika Kr

Aktiv medlem
-Gå in här http://exif.regex.info/exif.cgi
-Hämta en bild från kameran/datorn
-bocka i att du inte är en robot
-tryck view image data
-Någonstans i den långa listan hittar du "image number"
Det kanske finns smidigare sätt, men det räcker för mig så jag har inte letat efter andra.
Tack så mycket, endast drygt 19000 bilder tagna. Så kameran borde ha mkt kvar att ge. Har för mig att en ff-kamera ska tåla bortåt åtminstone 200 000 bilder, om det nu stämmer.
Synd att jag inte har något objektiv att skicka med bara, det brukar vara enklare att sälja då.
 

cardazio

Aktiv medlem
Tack så mycket, endast drygt 19000 bilder tagna. Så kameran borde ha mkt kvar att ge. Har för mig att en ff-kamera ska tåla bortåt åtminstone 200 000 bilder, om det nu stämmer.
Synd att jag inte har något objektiv att skicka med bara, det brukar vara enklare att sälja då.
Det är nog lättare att sälja utan objektiv. 3200-4000 bör man kunna få.
 

Annika Kr

Aktiv medlem
Det är nog lättare att sälja utan objektiv. 3200-4000 bör man kunna få.
Ja, det är nog en rimlig summa. Riktigt bra kamera är det och jag gillade helskarpt att använda den. Det var allt nattfotande som jag håller på med som avgjorde att jag bytte till en nyare ff-kamera.
 
ANNONS