Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Blow-up" eller "Fanns detta på fotot"????

Produkter
(logga in för att koppla)

Sonnaren

Aktiv medlem
Många av oss minns väl filmen "Blow-up" eller "Förstoringen" som den hette på svenska.
För en tid sedan kom jag över ett gammalt vykort (nej, vykortssamlare kan jag deff. inte kalla mig). Detta skulle jag förstora för att ha för privat bruk eftersom motivet var ett trevligt minne för mig. Sagt och gjort, vykortet fotograferades av och förstorades till en bredd på 60 cm. Inga problem, originalet är taget med storformat. När jag tittar närmare på förstoringen så finns där en ung (??)dam som hänger utanpå fasaden till ett hus. Hon putsar troligen fönster. Jag skulle kunna ljuga och säga att hon försöker komma undan en våldsman men det kan jag inte tro. Det är alltså inte som i "Blow-up" att jag hittar ett mordoffer på bilden. Bara något som är högst överraskande. Kanske finns det sådant på någon/några av mina egna bilder -det vet jag inte men meningen är alltså att du skall berätta och visa liknande exempel från egna bilder. Har du sådana?? Här är vykortet.
Us
 

Bilagor

Senast ändrad:
ANNONS