Annons
Gammal 2007-01-27, 17:07
snysop

Damoor skrev:
Karin, Du är nog den enda som klagar på att den inte passar i handen.

Varför försöka ändra andras syn på produkten om det inte passar just för dig?
?? Ja jag är säääkert den enda i hela världen som tycker det det om 400D & 350D.

Och nej, jag är inte ute efter att _ändra_ någons syn, snarare att hjälpa någon till ett bra köp. Men ursäkta mig, du har tydligen bättre åsikter än jag. ;-)
Gammal 2007-01-27, 17:11
snysop

Damoor skrev:
Jag har långa smala fingrar (pianofingrar) och har absolut inga problem med kameran. Testat d40? Det borde nog vara helvete för dig då, inte sant?
Jag har själv en liten kamera, Pentax *ist DS. Den passar utmärkt i min hand. Storleken på hela kameran har inte något med greppet att göra, iaf inte för min del. Det är snarare hur "stort" och utåtstickande batterifacket är.

Och ja, jag har känt på D40, den kändes bättre än 400D.
Gammal 2007-01-27, 17:19
Damoor

snysop skrev:
?? Ja jag är säääkert den enda i hela världen som tycker det det om 400D & 350D.

Och nej, jag är inte ute efter att _ändra_ någons syn, snarare att hjälpa någon till ett bra köp. Men ursäkta mig, du har tydligen bättre åsikter än jag. ;-)
Som nybörjare tänker man produktivt, eller hur man säger det nu igen.

Alltså behöver man inte ha en kamera med massa olika inställningar osv i kameran. Man vill ha så mycket som möjligt för pengarna. Alltså du kanske vill ha ett stativ, minneskort, objektiv(kanske Telezoom att komplettera med).

Om ni nu förstår så är inte kameran allt en nybörjare tänker på.

T.ex "JIPPIII, NU FICK JAG MIN KAMERA.." men hmm, fick jag bara med kameran och inget mer?

Du kanske ville också ha minneskort/objektiv/stativ/blixt osv. För samma pris som bara en kamera med kitglugg
Gammal 2007-01-27, 17:24
Damoor

Och du Agnetha Lundberg;

Den som är häst/djurintresserad har symptom av Autism eller något liknande. Därav så tänker du inte på utseende som "normalt" folk gör.

Du tänker inte på hur ditt hår, naglar, hy, fötter osv ser ut. Och om man håller på med sånt "skitigt" så vill man oftast inte ha "skräp" under naglarna, därför klipper man bort dom.
Gammal 2007-01-27, 17:26
AFJ

Greppet är ju trots allt bare en parameter.

Många tycker att det är dåligt på 350/400, likväl är det en av världens mest sålda systemkamror (den mest sålda?) så för många tycks andra faktorer väga över. För andra är det uppenbarligen skäl nog att välja en annan kamera.

Det vore ju intressant om Therese kunde utveckla vad kameran skall användas till. Om det med natur och hästar avses hästar och blommor i en sommarhage så ser kanske svaret annorlunda ut än om det gäller flygande fågel och ridsport inomhus. I det senare fallet blir ju valet av optik betydlig viktigare vilket kanske förändrar råden?

Mvh
Anders
Gammal 2007-01-27, 17:27
Damoor

AFJ skrev:
Greppet är ju trots allt bare en parameter.

Många tycker att det är dåligt på 350/400, likväl är det en av världens mest sålda systemkamror (den mest sålda?) så för många tycks andra faktorer väga över. För andra är det uppenbarligen skäl nog att välja en annan kamera.

Det vore ju intressant om Therese kunde utveckla vad kameran skall användas till. Om det med natur och hästar avses hästar och blommor i en sommarhage så ser kanske svaret annorlunda ut än om det gäller flygande fågel och ridsport inomhus. I det senare fallet blir ju valet av optik betydlig viktigare vilket kanske förändrar råden?

Mvh
Anders

Tack gulleponken! =D
Gammal 2007-01-27, 17:34
kiwawa

Damoor skrev:
Och du Agnetha Lundberg;

Den som är häst/djurintresserad har symptom av Autism eller något liknande. Därav så tänker du inte på utseende som "normalt" folk gör.

Du tänker inte på hur ditt hår, naglar, hy, fötter osv ser ut. Och om man håller på med sånt "skitigt" så vill man oftast inte ha "skräp" under naglarna, därför klipper man bort dom.
Hoppas verkligen att du inte är allvarlig.
Gammal 2007-01-27, 17:35
AFJ

Damoor skrev:
Och du Agnetha Lundberg;

Dammoor, är detta ett dåligt försök till ett skämt??

Att du ofta ger tämligen kontroversiella råd är en sak, men att göra den här typen av inlägg är betydligt värre och knappast acceptabelt.

Eller missförstod jag något nu??

Anders
Gammal 2007-01-27, 17:37
Damoor

Det var svaret till att djurintresserade inte har långa naglar..

Inget annat, och menade inget illa =)
Gammal 2007-01-27, 17:38
Nikonetha

Damoor skrev:
Och du Agnetha Lundberg;

Jag undrar vad du har för preferensramar för dina påståenden.. eller om du bara är ute för att provocera eller nåt..

Men tror du på fullaste allvar att ungefär hälften av den kvinnliga befolkningen här i Sverige har symptom av autism eller ngt liknande??

Fast det är klart.. den som rider in på Gothenburg horse show inför fulla läktare endast iklädd ett rafset nog inte är riktigt normal ;-)
Gammal 2007-01-27, 17:39
Damoor

Gå gärna på föreläsningar om autism osv så lär ni er saker.

Jag själv har autism, så jag vet nog lite mer HOPPSAN
Gammal 2007-01-27, 17:44
Nikonetha

Damoor skrev:
Gå gärna på föreläsningar om autism osv så lär ni er saker.

Jag själv har autism, så jag vet nog lite mer HOPPSAN
Det kan hända, men det du skrev tidigare om djurintresserade och autism.. är en så otroligt grov generalisering av människor
Gammal 2007-01-27, 17:45
Damoor

Betyder?
Gammal 2007-01-27, 17:58
AFJ

OK, kan vi droppa den här diksussionen? Det hjälper nog inte Therese i hennes kameraval.

Mvh
Anders
Gammal 2007-01-27, 18:16
Studsb0ll

Okej, jag fotar nog lite olika men mäst Hästar som är ute (springer osv) men även inne ibland. viktigast är iaf ute!
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.

B+W Filter