Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tisdagsbilden #6

Produkter
(logga in för att koppla)

gamleJ

Aktiv medlem
#8 Våren Hägrar

Canon 5dsr 70-200 4l is ii med 2x extender. 400mm ISO 400 f/8 1/500s

Har haft svårt med tiden men trodde jag skulle hinna in med en bild nu på morgonen men Jonas var för snabb. Ingen har ju röstat än så hoppas den får vara med ändå.
 

Bilagor

Hrafne

Aktiv medlem
Det har blivit två sjuor, så drönarbilden över Uppsala är nummer 8 och hägrarna är nummer 9.

Återkommer med kommentarer ikväll förhoppningsvis.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Mina kommentarer

#1, Ya
Kanske skulle modellen ha titta åt andra hållet eller varit mer till höger i bild så det är mer luft i bilden åt det håll man tittar. Gillar den skarpa färgen på klänningen. Kreativitet med skuggan från trädet, ger en fin inramning, har inte förstått varför skuggan är blå?

#2 min

#3 Nummer 3 fotbollstjej
Tycker fotovinkeln är OK, snyggt med de svarta kläderna mot den svarta bakgrunden. Bra med sidoljus, men jag upplever den sidan av ansiktet som för ljust. Såg också några bilder på andra tjejer och det var liknade där. Vill man ha markerat sidoljus så skulle jag nog låta den sidan styra exponeringen och isf dra ner ljuset i ansiktet.

#4, Stickling. Jag tycker den var kreativ och jag gillar low key exponeringen

#5, Webhallen. Jag känner tyvärr inget för denna, inte riktigt mitt område

#6, tror jag
Gillar tanken och kompositionen är riktigt bra, men vill att det händer något mer. Jag hade nog flyttat kameran horisontellt under exponeringen så jag fått rörelseoskärpa i sidled. Om man istället behåller bilden som den är så skulle jag vilja ha något lite ute i kanten, en fågel en gren eller något.

#7a Huset
Gillar färgsättning och exponering mm, men jag önskar mer luft runt om, nu är det så att den nästan inte för plats i bilden

#7b (eller 8) Luthagen (flygbild)
Gillar den främre delen, men det är något i färgen i himlen som stör. Kanske hade jag tyckt det var bättre om man beskar bort de blåaktiga i himlen?

8 (eller 9), Häger
En fin bild på hägern, rätt komposition men händer kanske inte så mycket
 

gamleJ

Aktiv medlem
#1 Porträtt med karaktär. Passande modell. Skuggorna har getts en kraftig blåton som blir komplement till gula klänningen. Snyggt. Du har säkert testat med lite mindre blått också vilket jag tror jag skulle föredra utifrån lilla bilden.
Blir lite fundersam över modellens armar och händer. Det känns som de ska vara i samklang med trädets skugga i spretighet istället för feminint? Kan ju vara så att hon fick lattja lite fritt också. Tycker om det hursomhelst för det förstärker porträttet. Jag har personligen svårt för att få till helkroppsportätt men det här är bra och ger idéer.

#2 Hade gärna tävlat med denna istället för min egen fågelbild. Den är snygg redan i litet format och säkert riktigt läcker stor. Gillar kontrasterna mellan ovan och undersida på fåglarna. De är ganska kraftiga vilket behövs för att ta fram fåglarna mot bakgrunden. Väl fångat och presenterat.

#3 Fint spelarporträtt med mjuka skuggor. Du har ljus bakifrån som separerar henne från bakgrunden. Med svarta kläder hade det annars blivit problem. Både föräldrar och barn lär bli nöjda.
Lite tankar: Sett till skuggorna i ansiktet så misstänker jag att du använt en ganska stor ljusformare hyfsat nära och kanske att du bara använt den yttre delen av ljusflödet. Det ger ett smickrande ljus. Det som jag tycker krockar lite är att den låga kameravinkeln tillsammans med korslagda armar signalerar power och inte främst mjuk skönhet. Jag tror att du vunnit på att ha tydligare övergångar mellan ljus och skugga. Unga tål det ljuset bra och tror det hade överensstämt bättre. Ett alternativ kunde vara att höja kameran och hitta en annan lite mjukare pose. Tror att spelarna både vill ha det sköna och samtidigt lite kaxiga dock och då tror jag mest på första förslaget. På sikt tror jag du vinner på att skapa lite händelse i bakgrunden också. Ta min kritik för vad det är och var samtidigt nöjd med ett bra porträtt.

#4 Kul experiment med kontraster men får vara ärlig med att det inte faller mig i smaken. Med tanke på att du lyckades få ett fastnat finger intressant förra veckan så är jag glad att du är lite mänsklig denna veckan :)

#5 Håller med dig att dessa miljöer är lockande att fota. Jag är dock inte lika modig som du för de hamnar bara på hårddisken. Gillar att utforska i din bild.

#6 Kan inte komma på vad fotografen heter som gör liknande bilder. Väldigt avskalat både från saker att upptäcka och färger. Allt är ytor och textur och hur dessa förhåller sig till varandra. Svårt att få intressant. Jag tycker du lyckas få in lite nerv genom att låta kanten på gräset som möter vattnet vara horisontell medan istället horisonten lutar lite. Vet inte om det är medvetet men uppskattas. Tycker om din bild.

#7 Gillar det ruffiga röda mot det nästan färglösa gräset och den grå himmelen. Huset dominerar verkligen bilden. Har du provat hur känslan blir om du har mer luft vid sidorna?

#8 Jag har aldrig fotat med drönare så har svårt att bedöma skickligheten men att det är en
snygg stadsbild råder det inga tvivel om.

#Egen
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
#1 - Porträtt av Ya

Egen bild



#2 - Tranor

Det är fint med dimman och träden som man kan ana i bakgrunden.

Tranorna har en mycket intressant form i flykten, med den långa vackra halsen, smala kroppen, fötterna bakåt och vingarna med dess svarta vingpennor. När jag tittar noggrant kan jag se det hos några av fåglarna till vänster, men tyvärr tycker jag att du fångat ett ögonblick som är lite för rörligt.

Bra komposition.


#3 - Nummer 3

Bra porträtt av en ung kvinna som utstrålar stolthet och självförtroende.

Ljuset är helt ok för den här typen av fotografering. Min personliga preferens är att höja ljuset en liten bit så att skuggorna pekar lite nedåt.

En kombination av perspektiv (lågt), pose (armarna närmast objektivet) och ljus (nästan starkast på ena armen) gör att armarna ser oproportionerligt stora ut. En sån där enkel grundregel ungefär som “Rule of Third” är att hålla kameran ungefär vid tredje skjortknappen. En annan bra sak att lära sig är att ställa in ljuset så att det faller av lite under ansiktet. I det här fallet tror jag det hade varit bra med 1/3 till 2/3 steg lägre ljusintensitet på armarna.


#4 - Hommage till en stickling

Jag uppskattar verkligen den här typen av konstfotografi. Några av mästarna besitter en sorts lekfullhet med form, ljus och skuggor, struktur och ibland färg.

Jag tycker att din övning brister i genomförandet. Det mest intressanta i bilden är det övre bladet, men bladet i mitten stjäl uppmärksamheten. Vad är den ljusa punkten till höger på bladet?

http://www.mapplethorpe.org/portfolios/flowers/?i=1

Rinse and redo!


#5 - Webbhallen

Lite ofokuserat. Utmaningen är att se det vackra i miljön och jobba med det för att skapa kontraster.

#
6 - Mood right now

Jag vet inte vad jag ska säga om den här bilden. Den beror mig inte.

Kolla in Hiroshi Sugimoto.


#7 - The things I’ve seen

Det är ett spännande motiv. Jag gillar formerna hos taknocken och strukturen i trät. Du har hittat en bra vinkel, men vad tror du hade hänt om du tagit några steg bakåt och provat några andra kompositioner?

Jag tycker det blir lite odynamiskt med att fylla ramen med huset i centrum. Molnet med den utfrätta öppningen i övre vänstra hörnet fungerar inte för mig. Vad tror du hade hänt om du väntat lite eller sökt en annan vinkel.

Jag tycker inte heller att sättet du jobbar med färgerna höjer bilden. Strukturen och formerna är så starka att bilden kan stå på egna ben utan specialeffekter.

Varför inte ge sig ut igen och arbeta dig igenom det här motivet från alla håll och kanter?


#8 - Luthagen i Uppsala

Fint ljus och vackra färger. Om man frågar sig den klassiska frågan: Vad är motivet? så blir mitt svar antingen kvarteret i mitten i nederkant eller solnedgången. Jag tror din bild hade blivit ännu starkare om svaret hade varit mer entydigt, dvs. med ett tydligare fokus och berättande.


#9 - Våren hägrar

Enkel och tydlig bild av hägern i fint ljus. Bra komposition där gräset i vattnet och bakgrunden landet i bakgrunden delar in bilden i ungefärliga tredjedelar. De gråa blottarna i bakgrunden stör lite, men jag förstår varför du inte tagit bort dem eftersom det strider mot naturfotografernas hederskodex. Pluspoäng för det.
 

FiCa1

Aktiv medlem
Tisdagsbilden #6: Kort om alla bilder

#1: Porträtt av Ya
Gillar färgerna. Den blå skuggan mot komplementfärgen i klänningen funkar klockrent. Modellen tittar bort, jag hade velat möta hennes blick. Hennes lugna, småleende ansiktsuttryck skär sig mot den ganska hotfulla bakgrunden.

#2: Tranor
Bilden ser ut som en blyertsteckning. Gillar bildidén med den nedtonade bakgrunden, men den kanske borde varit något snäpp mindre nedtonad. Fast, tja, kanske inte. En fågelbild som skiljer sig från mängden (= ett plus).

#3: - nummer 3
Jag har kommenterat denna tidigare. Ett habilt porträttjobb.

#4: Hommage till en stickling
Ett ganska svårt motiv att plåta, svårare än man kan tro. Tyvärr är det omöjligt att bedöma gråskalornas valörer p.g.a. den låga återgivningskvaliteten på bilderna i forum, men om jag förutsätter att allt är klockrent, så är bilden riktigt bra. Gillar.

#5: Webbhallen (min egen)
Klargörande: Bilden ingår i ett fortlöpande projekt – som en kollega har uttryckt det: "Du ger verkligen tristessen ett ansikte."

#6: mood right now
Fotografen har medvetet eller omedvetet mer eller mindre plagierat Gurskys Rhine II (https://www.tate.org.uk/art/artworks/gursky-the-rhine-ii-p78372). Jag förutsätter att det är gjort omedvetet. Bilden hade vunnit på att beskäras i överkant, samt på en mer genomtänkt (eller är de kontrastlösa, "dassiga" färgerna månne ett medvetet val?) färgbehandling. Men, bilden skulle fungera perfekt som en del i ett större fotoprojekt.

#7: The Things I've Seen
En märklig bild med en "märklig" bildbehandling. Inget jag "faller" för direkt. Ett plus för bildidén och experimenterandet, men bilden som sådan säger mig inget. Ungefär som att min bild inte heller talar till Peter D.

#8: Luthagen i Uppsala
Perspektivet är spännande. Jag skulle kunna sitta länge och titta på detaljer i denna bild (jag bor i Uppsala). Färgerna är precis så maxade att de tangerar gränsen för det överdrivna, men utan att överskrida den.

#9: Våren Hägrar
Ett lyckat foto av en fågelart i sin miljö. Om jag hade plåtat den hade jag varit mycket nöjd, men tyvärr går det 13 skickliga fågelfotografer på dussinet, så den här bilden är bara en i mängden. Jag hade provat att beskära hårdare i nederkanten, det blir lite för mycket vatten i bilden för min del.

Min favorit i denna omgång blir #6: mood right now.

/ FiCa1
 

Kristobal

Aktiv medlem
Vilken vecka! Känns som kritiken steppat upp lite!

Snabba kommentarer medan jag väntar i bilen på att fotbollsträningen ska avslutas.

#1 Porträtt av Ya
Kul med skuggspelet mot fasaden.
Funderade på att blicken går ut på “fel” sida av bilden men tycker att det kan vara en smaksak. Antar att det var ett medvetet val. Ljuset är fint, det gula mot det svarta likaså.
Det som stör mig lite är händerna och armarna. Hade funkat om hon mötte kameran med blicken, men tillsammans med den drömmande blicken blir det för mig två olika känslor, kaka på kaka.

#2 Tranor
Realistiskt naturfoto fångar sällan mitt intresse, men jag tycker det är en fin bild, för mig är det bakgrunden som gör det. Fast i skrivande stund och när jag tittar igen så är det jäkligt maffiga fåglar. Lite kul att frysa deras rörelser i ett foto, för just rörelserna är inget jag detaljstuderar när jag ser dem flyga förbi på riktigt. Ett tag tänkte jag på om du skulle sänkt kameran för att få himlen som bakgrund istället för träden. Om det hade varit möjligt. Jag hade nog föredragit att ha dem mot himlen i alla fall.

#3 Nummer tre
Roligt att se dig utvecklas med blixtfotograferandet! Jag tycker oftast att den här typen av foton är en ren dokumentation och därför ofta lite tråkig och likartad. Som sig bör såklart. Men jag gillar hennes pose och vinkeln det är fotat från. Tycker eventuellt den vänstra delen av hennes ansikte är lite för ljust. Annars tycker jag du gjort ett bra porträtt. Gillar att bakgrunden är helt svart. Tips har jag inga då jag själv inte ens hunnit packa upp blixten jag köpte för två månader sedan. Bra jobbat! Kul att du posta!

#4 egen, tack för kritik!

#5 Webhallen
Är lite splittrad inför dessa miljöer. Fastnar ofta för miljöer i förfall men då oftast äldre byggnader och tingest. På något sätt har de mer att berätta för mig. Det hör är brutalt och rakt på. Gillar det okonstlade. Tycker bilden inger en obehaglig känsla av tomhet. Det som strular till det i mitt huvud är att det ser så nytt ut samtidigt.
Stannar i bilden ett bra tag. Skylten tycker jag gör mycket. Känner igen den från levande miljöer, blir en bra kontrast med det tomma här. Som om att det borde vara liv och aktivitet men det är så dött. Intressant foto. Tilltalande med linjerna i bilden.

#6 Mood right now
Detta är en av de bilder som berört mig mest sen tråden startades. Det var nåt som hände i mig när jag såg den och tittar på den. Tilltalande bland alla bilder med linjer, detaljer, regler och ansträngningar för att hitta ögonblick eller kompositioner.
Jag fyller i med allt som farit genom mitt huvud när jag stått med hunden och bara stirrat ut i havet. På nåt sätt finner jag en del av det lugnet och oändligheten i din bild.
Kräver kanske lite mod oxå att posta en bild som till synes inte innehåller nåt.

#7 The things I’ve seen
För att ge igen för gammal ost (referering till popkultur😉) så tänker jag lite på huset i filmen dunderklumpen. Det kan tala lite mer bokstavligt men ditt hus talar en hel del det med. Gillar starkt urlakade rödslammade fasader. Det kommer fram en svärta som berättar lite om tiden som gått.
Nu tar huset upp nästan hela bilden så efterbehandlingen blir för mig lite överflödig. Kanske. Hade gärna haft lite mer luft runt huset, men vad vet jag, kanske var du tvungen att beskära bort nåt störande. Nog väcker det nåt inom mig hur som helst.

#8 Lufthagen i Uppsala
Svindlande! Fint ljus och säkert spännande om man kan Uppsala, men för mig som enbart varit där ett par gånger och därför inte känner igen nåt väcker det inte jättestort intresse.

#9 Våren hägrar
Kul titel igen. Häftigt med hägrar och kul att få se på nära håll. I övrigt känner jag som jag beskrev tidigare att just en realistisk bild på natur eller djur sällan får mig att hoppa högt. Mer konstaterar att djuren är häftiga och sen tänker jag inte så mycket mer om det. Snyggt fångat hur som helst!

#6 Mood right now är min favvo den här veckan.
 

Hrafne

Aktiv medlem
#1: Jag gillar kompositionen av bilden. Tycker det fungerar väldigt bra med fördelningen av väggyta i förhållande till det personen tar upp. Möjligen kan jag tycka att det är för mycket intensitet i bildens färger. Jag skulle troligtvis testa att tona ner det blåa och rödlila på bakgrundsväggen och försöka göra så det gula på klänningen poppar mer från bakgrunden. Ya poserar på ett bra sätt som passar väl med bilden.

#2: Jag vet ingenting om hur man tar fågelbilder och gissar att det är tämligen svårt att få ihop en bra komposition av dem i flykten om man samtidigt vill ha detaljer. Jag gillar fördelningen av fåglarna i bilden. Jag skulle vilja ha lite mer kontraster i bilden så bakgrundsträden framträder lite mer än vad de gör just nu och så fåglarna framträder mer från bakgrunden. En imponerande bild.

#3: Jag har inte börjat lära mig ta portträttbilder än och vet inte vad man ska tänka på när man tar dem. Jag kan därför inte se vad som skulle kunna göras bättre tekniskt med bilden. Ett bra porträtt vad jag kan se.

#4: Jag älskar den! Jag gillar allt med bilden. Precis den typen av bild som jag tycker om. Att leka med nyanser och närbilder på olika objekt. Vattendroppar, ljus och växter.

#5: Jag tycker det saknas något i bilden. Jag hittar inget i bilden som gör att jag vill stanna kvar och fortsätta titta på den utan mina ögon sneglar bara förbi de olika detaljer som finns. Jag gillar hur du fått alla linjer i bilden att vara vågräta vad jag kan se. Det ger ett välordnat intryck.

#6: Den här bilden fastnade jag för. Jag älskar öppet vatten och de dova tonerna som färgerna har på bilden gör verkligen sitt för att skapa stämning. Jag ska testa den här iden när jag åker ut till Gotland i sommar.

#7: Min egen. Jag testade några olika varianter på denna och fastnade på den här just för att huset tar upp så mycket av bilden. Dels ville jag dölja så mycket av den kabel som går ut från huset på vänsterkanten och det störde mitt öga minst när jag lät huset fylla ut bildytan, dels gillade jag hur huset tornar upp sig och äger bildens utrymme. Det finns en del liknande hus med samma slitage runt omkring där jag bor och jag har tänkt att ta fler bilder på dessa och se hur de gör sig i SV.

#8: Jag skulle vilja ha lite mindre himmel i överkanten. Tycker den stjäl lite för mycket av min uppmärksamhet. Bilden innehåller mycket att utforska och jag gillar hur alla ljuspunkter från husen lyser upp bilden. Ett extra plus för att jag kan ana mitt jobb i fjärran.

#9: Häftig bild. Jag imponeras av er som har tid och ork att ge er ut och fotografera fåglar. Bra bild som visar upp en majestätisk fågel.

Jag tycker bild #4 var min favorit för veckan. Tack för allas bidrag! Riktigt roliga bilder att få ta del av.
 

Kristobal

Aktiv medlem
Kommentarer kring egen bild

Gamlej, det var ju kul att du uppfattar mig som mer mänsklig den här veckan. 😄

Jonasfj, det ljusa på bladet är ovansidan på bladet.

Hrafne, kul att du gillade bilden, det är faktiskt luftbubblor. 🙂
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag gillar den lägre vinkeln. Den funkar perfekt för en klassisk "power pose", spelarna "dominerar". När jag tar den här typen av porträtt använder jag rätt mycket "luft" runt personerna. Då kan jag sedan beskära enhetligt, ofta i 4:5- eller 5:7-format (se bifogade bilder).
Korsade armar utstrålar ett kroppsspråk som ofta tolkas negativt. Det signalerar att man gått i försvarsställning och känner sig obehaglig till mods och/eller att man inte är öppen för diskussion.

Det gäller att veta vad man vill uttrycka om man ber någon att korsa armarna.

Jag köper det i sportsammanhang, för där är det ok att utstråla: Kom inte här och tro att ni ska vinna över oss!

Om man absolut vill ha korsade armar, be personen att göra det på ett sätt så att man ser händerna, helst alla fingrarna inklusive tummarna.

Framsidan av kroppen utstrålar självförtroende, men det ser ofta elegantare och trevligare ut om man ber en person att vrida sig lite.

Det finns många bra böcker om kroppsspråk för fotografer, t.ex. gillar jag Picture Perfect Posing.
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Vilken jäkla vecka! Massor av fantastiska bilder -riktigt svårt att välja en favorit

#1 Porträtt av Ya

Jag är mycket förtjust i det här porträttet, färgerna och skuggan framförallt, men hennes belåtna min gör nog också mycket för helhetsintrycket. Det är nåt störigt i att hon är placerad så att hon tittar ut ur bilden, men så är hon så fint inramad av skuggan att det plötsligt blir fint att hon är där hon är... dte är ett poträtt man kan titta länge på. Mycket fint!

#2 Tranor
Magiskt fint! Underbar gråskala, snyggt med "ledartranan" och den efterföljande flocken (jag begriper ju såklart inget om tranors gruppdynamik) Träden i som anas i bakgrunden sätter en rofylld stämning. Jag känner nästan den kalla fukten vid en dimmig fågelsjö i min näsa när jag ser bilden.

#3 nummer 3
Jag är ingen van porträttfotograf, så jag har ingen vettig feedback att ge på bilden; för mig är det en vanlig, trevligt men ordinärt ljussatt bild av en fotbllspelare/skolbarn/medarbetare. Du har fångat henne med ett glatt, trevligt uttryck utan att vara storsmilande. Det gillar jag. Jag hatar nämligen när jag själv blir intvingad i stora breda leenden eller hela skratt i den här typen av bilder

#4 Hommage till en stickling
Härlig low-key bild, älskar svärtan och att hela gråskalan ändå är med. Och det är mycket inspirerande att göra något så tilltalande och häftigt av något så vardagligt. Jag tror det är den hatade murgrönan du gjort så vacker att man inte vill ta bort ögonen från den. Jag hade gärna sett hela nedre bladet med i bilden, eller snarare, jag hade gärna haft lite mer helsvart i nederkant, jag tror det hade blivit ännu bättre

#5 Webhallen
Å, jag är så svag för sånt här! Jag har mängder av skräpiga, halvt bortglömda miljöer i mitt fotoarkiv. Denhär bilden i en bildserie, i riktigt stort format, smakfullt ljussatt på en vit vägg. Jag kan inte kritisera den, inte ens komma med en förklaring på vad jag gillar i den. Men jag kan titta hur länge som helst på den.

#6 mitt bidrag

#7 The things I've seen
Cool efterbehandling, jag hade gärna sett mer av omgivningen runt huset, det antyds ju en dramatisk himmel och ett gråaktigt landskap som hade varit spännnade att se mer av. Idén är bra jag hade bara velat ha mer av den :)

#8 Luthagen i Uppsala
Verkligt härliga kvällsfärger, det är riktigt snyggt hur himlens gulhet återkommer i gatlyktornas sken, det är det som gör hela bilden intressant för mig att titta på.

#9 Våren Hägrar
Också en härlig bild. Fint komponerad. Fågeln har ju också nåt lags uttryck, nån slags stolthet, som är tilltalande (jag begriper som sagt inget om fåglars liv och leverne)

I svår konkurrens vill jag ändå hävda att #4 är vinnare denna vecka
 

FiCa1

Aktiv medlem
Korsade armar utstrålar ett kroppsspråk som ofta tolkas negativt. Det signalerar att man gått i försvarsställning och känner sig obehaglig till mods och/eller att man inte är öppen för diskussion.

Det gäller att veta vad man vill uttrycka om man ber någon att korsa armarna.

Jag köper det i sportsammanhang, för där är det ok att utstråla: Kom inte här och tro att ni ska vinna över oss!

Om man absolut vill ha korsade armar, be personen att göra det på ett sätt så att man ser händerna, helst alla fingrarna inklusive tummarna.

Framsidan av kroppen utstrålar självförtroende, men det ser ofta elegantare och trevligare ut om man ber en person att vrida sig lite.

Det finns många bra böcker om kroppsspråk för fotografer, t.ex. gillar jag Picture Perfect Posing.
Tack för tipset / FiCa1
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Tack för många vänliga kommentarer om min bild! Jag var rädd att jag överdrev när jag tristade till de redan tråkiga färgerna i bilden, så kommentaren som ifrågasatte om det var ett medvetet val att behålla dem "dassiga" var särskilt välkommen :)

I den kontexten är det väl också värt att nämna att jag, liksom Gursky, har bildbehandlat -jag klonade bort en kråka som fladdrade in i bilden.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tack för många vänliga kommentarer om min bild! Jag var rädd att jag överdrev när jag tristade till de redan tråkiga färgerna i bilden, så kommentaren som ifrågasatte om det var ett medvetet val att behålla dem "dassiga" var särskilt välkommen :)

I den kontexten är det väl också värt att nämna att jag, liksom Gursky, har bildbehandlat -jag klonade bort en kråka som fladdrade in i bilden.
Grattis, fast det var kanske den kråkan jag saknade :)
 

FiCa1

Aktiv medlem
Tack för många vänliga kommentarer om min bild! Jag var rädd att jag överdrev när jag tristade till de redan tråkiga färgerna i bilden, så kommentaren som ifrågasatte om det var ett medvetet val att behålla dem "dassiga" var särskilt välkommen :)

I den kontexten är det väl också värt att nämna att jag, liksom Gursky, har bildbehandlat -jag klonade bort en kråka som fladdrade in i bilden.
En värdig vinnare i denna omgång / mvh, FiCa1
 
ANNONS