Annons

iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

iBoat

Aktiv medlem
Har nu haft min iPad i en dryg månad. Skaffade omedelbart appen "DLSR Remote" och den fungerar klockrent. Kameran är kopplad till Aperture via Tether och till Padden (trådlöst) via DLSR Remote. Det innebär t.ex. att jag kan se bilden direkt efter exponering på padden plus att de flesta kamerainställningar kan skötas på på den. Modellen eller AD:n kan se bilden från sitt håll på en 27" skärm i min studio eller via t.ex. "Teamviewer" från sitt kontor på annan ort.

Teknik är underbart när det fungerar så här bra!
 
Senast ändrad:

vfx

Aktiv medlem
Teamviewer?
Antingen är jag nyfiken eller så var det en starkcider jag precis hällde i mig. Känns som om jag missat något här, berätta mer!
:)
 

Arne S

Aktiv medlem
Har nu haft min iPad i en dryg månad. Skaffade omedelbart appen "DLSR Remote" och den fungerar klockrent. Kameran är kopplad till Aperture via Tether och till Padden (trådlöst) via DLSR Remote. Det innebär t.ex. att jag kan se bilden direkt efter exponering på padden plus att de flesta kamerainställningar kan skötas på på den. Modellen eller AD:n kan se bilden från sitt håll på en 27" skärm i min studio eller via t.ex. "Teamviewer" från sitt kontor på annan ort.

Teknik är underbart när det fungerar så här bra!
Borde inte det gått att lösa lika bra med en bärbar? Vill absolut inte förta din glädje, men jag har just nu svårt att se vad en iPad kan som inte en dator kan. Förmodligen för att jag är dåligt insatt... :)
Att den sedan är smidig och kan mycket, absolut!! Men ska man ändå koppla till en 27" skärm...
Förklara gärna fördelen för en som "int´ begrip´" som Stenis sa.. :)

/Arne
 

iBoat

Aktiv medlem
Teamviewer?
Antingen är jag nyfiken eller så var det en starkcider jag precis hällde i mig. Känns som om jag missat något här, berätta mer!
:)
Teamviewer är ett bra och gratis program för att dela skärm. Finns på svenska och både för PC och Mac.

Hade en session när AD:n satt på sitt kontor och såg varje tagning direkt på sin skärm, modellen såg på min 27" skärm och jag på min iPad, samtidigt som vi kommunicerade via Skype. Gissa om kunden gillade setupen! :)
 

iBoat

Aktiv medlem
Borde inte det gått att lösa lika bra med en bärbar? Vill absolut inte förta din glädje, men jag har just nu svårt att se vad en iPad kan som inte en dator kan. Förmodligen för att jag är dåligt insatt... :)
Att den sedan är smidig och kan mycket, absolut!! Men ska man ändå koppla till en 27" skärm...
Förklara gärna fördelen för en som "int´ begrip´" som Stenis sa.. :)

/Arne
iPad kan inte ersätta min dator, men den är betydligt smidigare och utbudet av appar som är gratis eller snorbilliga är ganska unikt. Har hela min portfolio på den och det har redan genererat en ny kund i samband med ett möte. Jag gillar den skarpt!
 

ondjultomte

Aktiv medlem
Man bör nog se iPAD som en aktiv bildskärm/bildvisare istället för en utmanare till en bärbar.

Den fyller ett behov som inte en bärbar kan fylla.

Fast en ipad utan 3G är vansinne om man inte är garanterad 100% wlan täckning där man ska använda paddan.
 

-Per-

Aktiv medlem
Man bör nog se iPAD som en aktiv bildskärm/bildvisare istället för en utmanare till en bärbar.

Den fyller ett behov som inte en bärbar kan fylla.

Fast en ipad utan 3G är vansinne om man inte är garanterad 100% wlan täckning där man ska använda paddan.
Du kan ju alltid surfa via din telefons 3G-nät, har fungerat utmärkt för mig mellan macbook och iphone 3g/iphone4. Känns oerhört onödigt att betala för två 3G-surfabonnemang när telefonen ändå alltid är med.
 

tobias.e

Aktiv medlem
Joikuspot är jättebra, men det drar väldigt mycket batteri från telefonen. Därför kan det inte var på jämt och det är lite bökigt att behöva starta upp det på luren varje gång man skall ut på nätet och ifall man glömmer stänga av så är batteriet dött efter några timmar.

jag valde att ha bilig lågmängdsurf på luren och storabonnemang på paddan. Jag ringde runt till telebolagen och om jag skulle bytt till 3, telia eller telenor hade jag kunnat få tvillingkort med surf på både tele och padda. (Tele2 som jag har ger inte surf-delen till sitt tvillingkort, men jag valde ändå att stanna kvar, totalpriset blev ingen större skillnad trots dubbla surfabonnemang).
 

dajli

Aktiv medlem
Du kan ju alltid surfa via din telefons 3G-nät, har fungerat utmärkt för mig mellan macbook och iphone 3g/iphone4. Känns oerhört onödigt att betala för två 3G-surfabonnemang när telefonen ändå alltid är med.
Det går inte att dela med sig av 3G-uppkopplingen från en iPhone till en iPad. Troligtvis för att de vill sälja 3G-modellen som kanske har bättre marginal.
 
ANNONS