Annons

Fujifilm X-E2

Produkter
(logga in för att koppla)
Sett det också. Kampanj?

Jag tror det. Jag ringde upp dem och frågade och tydligen är det stor prispress på hus+kitobjektiv. Medan enbart hus ligger stabilt i pris av någon anledning.
För mig verkar detta ofattbart
Även om kitobjektivet kanske inte är av högsta kvalitet så får man ett reseobjektiv till kameran och spar 1000 kr på köpet.

Paketet kommer på fredag så helgen är bokad för div tester

/Ola
 

interpix

Aktiv medlem
Hej,

Funderar också på X1 eller X2 och undrar om ni har någon uppfattning om hur bra kameran kompenserar distortion/vinjettering med 18-55 optiken? Hur fungerar detta i rawformat? Måste man använda ett Fujiprogram eller hänger det mer rawfilen från kameran? /Tack på förhand
 

predikarn

Ny medlem
Auto ISO

Tråden är ju mäkta stor så jag har kanske missat om denna fråga har besvarats.
Det jag undrar är om någon vet om Fuji kommer att släppa någon uppdatering utav firmware som tillåter mig att använda hela ISO-omfånget när jag har min kamera inställd på Auto ISO?
Vill ju gärna kunna pressa den till 12 800 i autoläget då den även kan producera fina bilder då.

Tänkte att någon kanske sitter på lite info om detta :)
Har mailat Fujifilm och frågat så jag väntar på svar även där.

Uppdaterade för övrigt till Firmware 2.10 idag och det blev en markant skillnad i hastighet på EVF och LCD:n samt att det är skönt att kunna välja en annan färg på fokusassist vid manuellt fokuserande när jag fotar mot mycket vita objekt.
 
ANNONS