Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

ducedo

Aktiv medlem
Eftersom inga rättningar är tillåtna i REA-tråden och vi därför ser samma misstag dyka upp gång på gång så kör jag idén från Sweclockers och startar en diskussionstråd. Finns det några kommentarer ni vill bifoga till andras tips (t.ex. att skrivaren på NoN inte är samma som den på Elgiganten) eller har generella frågor om en produkt så kan ni ta det i denna tråden.
 

Oquist

Avslutat medlemskap
Jag observerade den här tråden tack vare länkningen från själva rea tråden, afe.

Flashback i all ära... alltså... men det är faktiskt lättare att följa och att kunna läsa ett modererat forum. Det är faktiskt bra... Ett problem med diskussioner i den tråden är att om man prenumerar på den för att få tips om REA så är det lite, ibland skit-, jobbigt när det kommer ett meddelande om ett nytt svar och det bara är nå "tjafs" (ursäkta uttrycket).

Avsluta prenumeration? Njae, jag är ju intresserad av det som faktiskt är enligt ämnet i den tråden, t.ex. denna kan jag avsluta prenumeration på om jag inte är intresserad av diskussionen längre.

Ja, det här är ju också OT enligt vad TS vill med tråden, egentligen -kanske. :S
 

PÅK

Medlem
Bokreatips

Stockholm; Sjön, Skogen och Skärgården av Serkan Gunes. Pris 89 kr på Värmdö Bokhandels bokrea.

Många fina bilder av hög kvalitet i denna bok och ett trevligt tillskott i boksamlingen. Tyvärr dock en aning snäv bildrepertoar, enligt mitt tycke. för att göra anspråk på att vara en stockholmsskildring. I t.ex. skärgårdskapitlet är 33 av 40 bilder från Gålöområdet. Hade gärna sett en större geografisk spridning.
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Köpte min första "riktiga" kamera på MediaMarkt nu på "Black Friday"

D7100 för 5995:-

Försökte köpa objektiv 35/1,8 för 99e på rajala.fi men där gick det så segt så det blev
hos cyberphoto för 1290:-

Kändes vettigt
Tyckte Cyberphotos Black friday rea var kass, verkar mest vara sånt de vill bli av med, te x gamla D7100.... säger inte att den är dålig, men tycker det är mer reko att göra som scandinavian ha 10-20 % på allt.
 

martinot

Aktiv medlem
Tyckte Cyberphotos Black friday rea var kass, verkar mest vara sånt de vill bli av med, te x gamla D7100.... säger inte att den är dålig, men tycker det är mer reko att göra som scandinavian ha 10-20 % på allt.
Beställde för första gången ett piratobjektiv, Tamron 24-70/2,8, och på alla Tamron så hade Cyberphoto 15% vilket jag tycker var OK. Köpte även en väska ifrån Think Tank där med 25% rabatt (Retrospective 7 blev det för mina spegellösa).

Annars så var ju Scandinavians erbjudande trevligt. Blev Nikon objektiv och telekonverter (bägge 10%) och nytt kamerahus ifrån Fuji (XT10, också med 10%, samt dubbel cashback i helgen ifrån Fuji, men det gäller ju alla etablerade säljare). Blev också ett nytt stativhuvud ifrån Manfrotto (468MGQ6) med 20%.

Inga fantastiska priser, men ändå helt OK gällande saker man ändå tänkt att skaffa (blir ju ändå ett extra incitament att komma till skott, iaf för mig).

Så var ändå hyfsat nöjd med både Cyberphoto och Scandinavian som rea i fredags (giller de också som leverantörer).
 

Hankki

Aktiv medlem
Lexar 32GB Professional 1066x CompactFlash

Lexar 32GB Professional 1066x CompactFlash Memory Card (UDMA 7) för 39,99$ ännu idag från B&H. Välj att betala skatter senare så finns "DHL saver" fraktalternativ för 8,91$ (till Finland). Finns inte i lager för tillfället men inom 7-10 dagar. Beställde just 2 st som blir ca 105€ inkl moms mot 79€/st + frakt för billigaste i finland.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1022076-REG/lexar_lcf32gcrbna1066_32_gb_pro_compact.html
 

nbottning

Aktiv medlem
Tyckte Cyberphotos Black friday rea var kass, verkar mest vara sånt de vill bli av med, te x gamla D7100.... säger inte att den är dålig, men tycker det är mer reko att göra som scandinavian ha 10-20 % på allt.
Vad jag såg hade inte Cyberphoto D7100 på Black Friday, utan den kom nu till "mellandagsrean" för 5990:-

Tyckte även jag att det inte var så mkt intressant på rean, men så är jag inte så erfaren på foto.
 

StaffanW

Aktiv medlem
Igår kom Dagens REA-tips upp för Mediamarkt, köp två och få den billigaste för halva priset. Mao, köper man två saker som kostar lika mycket får man totalt 25% rabatt.
Tips på det tipset är att vara relativt snabb ifall du hittar något, då dom verkar ändra sortimentet allteftersom.

PS! Förlåt forumvärd för att jag solkade ner orginaltråden igår. Ibland blir man lite ivrig.. :)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Igår kom Dagens REA-tips upp för Mediamarkt, köp två och få den billigaste för halva priset. Mao, köper man två saker som kostar lika mycket får man totalt 25% rabatt.
Tips på det tipset är att vara relativt snabb ifall du hittar något, då dom verkar ändra sortimentet allteftersom.

PS! Förlåt forumvärd för att jag solkade ner orginaltråden igår. Ibland blir man lite ivrig.. :)
Tyvärr gäller det enbart utvalda produkter till skillnad från förra gången de körde detta erbjudande. Räkna inte med några fynd, glöm att köpa nyare kameramodeller. Skiljer säkert mellan varuhusen men i Gallerian i centrala Stockholm hade de t ex inte detta erbjudande på ett enda Canonobjektiv förrgår.
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Tyvärr gäller det enbart utvalda produkter till skillnad från förra gången de körde detta erbjudande. Räkna inte med några fynd, glöm att köpa nyare kameramodeller. Skiljer säkert mellan varuhusen men i Gallerian i centrala Stockholm hade de t ex inte detta erbjudande på ett enda Canonobjektiv förrgår.
De hade 5D Mark IV uppe tidigare. 2st för ca 60'000 :)
Hade mycket på jobbet så jag hade inte tid att gå in och beställa. På eftermiddagen var de borta :(
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Rajala har nog tappat greppet med sina readagar. Frånsett ett nedsatt Canonbatteri var det inte mycket att föra sådant liv kring.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag tyckte att det var ungefär som vanligt: ett fåtal produkter som var rejält nersatta i pris medan resten av "REAn" innebar en prisnivå som var ungefär som konkurrenternas ordinarie priser.

Det är ju jättelätt att kolla hur bra priserna är med hjälp av Prisjakt, och om man tittar på priset med fraktkostnad så hamnar sällan Rajala högst upp på listan ens under sina readagar. För den som bor i Stockholmtrakten och kan ta sig till Rajalas butik utan någon större kostnad kan det dock vara billigast ibland.
 

StaffanW

Aktiv medlem
Då måste 6D2 vara nära förestående
Nyfiken blir man på vilket pris dom kommer att sätta på uppföljaren, 6DII.

Om man tittar på 5D så har varje ny version legat på mellan 30-32" (5D=30", 5DII=31.5", 5DIII=32") medans senaste 5DIV ökade med 23% (39.5"), till mångas förvåning.

6D kostade 18" när den kom. En ökning med 23% på den blir 22". Kan ju hoppas att det inte blir så illa.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Om man tittar på 5D så har varje ny version legat på mellan 30-32" (5D=30", 5DII=31.5", 5DIII=32") medans senaste 5DIV ökade med 23% (39.5"), till mångas förvåning.
Nja, med tanke på växelkursförändringarna var det inte speciellt förvånande. Priset i USD var ungefär samma som för tidigare modeller.
 
ANNONS