Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hobbe

Aktiv medlem
Jo men Gävleborg är väldigt stort :p
Gävle är rätt stort det med. Sträcker sig från Bomhus i söder till Sätra i norr...
Lite jobbigt att försöka täcka in en mil på vettig tid om man är till fots ;)

Tänkte mer om det var något speciellt ställe som föredrogs av dem deltagande - t.ex. runt rådhuset :p

Så då kanske jag står vid Rådhuset och väntar så visar det sig sedan att det var vid Centralstation dem höll sig.

Dåså, hela kvällen. Alltså inget chema.
 

sukram

Aktiv medlem
Hobbe skrev:
Jo men Gävleborg är väldigt stort :p
Gävle är rätt stort det med. Sträcker sig från Bomhus i söder till Sätra i norr...
Lite jobbigt att försöka täcka in en mil på vettig tid om man är till fots ;)

Tänkte mer om det var något speciellt ställe som föredrogs av dem deltagande - t.ex. runt rådhuset :p

Så då kanske jag står vid Rådhuset och väntar så visar det sig sedan att det var vid Centralstation dem höll sig.

Dåså, hela kvällen. Alltså inget chema.
Tro mig, tar du dig till stan missar du dom inte =)
 

Slas

Aktiv medlem
Som Magnus säger Hobbe.. om du tar och fraktar dig ner på stan och missar alla glada bilmänniskor så bör du nog ta och skaffa glasögon.. :)

Brukar vara några tusen pers i stan, åker man bil tar det över en timme att åka ett varv genom centrum.

Själv är jag fast på 30års kalas och ska väl återgå till det nu, kanske kan titta ner en sväng i natt om jag orkar..
 

Hobbe

Aktiv medlem
Ja så klart det är vår i Gävle =)
Se till att masa dig tillbaka hit så får vi dra en fotorunda på stan.
 

Slas

Aktiv medlem
Jag lever också..
Dock har det tyvärr varit dåligt med fotande på sista tiden, tiden räcker inte riktigt till längre.

Men snart så blir chemat lite mindre fyllt, så då ska det väl fotas på igen.
 

Midhrafn

Aktiv medlem
Hallå!
En till som lever och har samma problem som Slas.

Jag har öppnat min läderverkstad igen och har haft ordrar så jag nästan jobbar dygnet runt men jag älskar det och har även lite nytta av mina fotokunskaper när produkterna är klara. Dock inga snygga studiobilder. Måste ligga i och ta igen dom investeringar jag gjort i vinter så det ser mörkt ut på fotofronten förutom en vecka i Skottland alldeles snart.

Håll igång tråden!
 

Midhrafn

Aktiv medlem
Ojdå, blev precis inbjuden att delta i en stor amrikansk tävling med något av mina arbeten i September så där rök nog en stor del av min fritid till det.

Ni får visa lite snygga bilder i tråden för mig.
 

Slas

Aktiv medlem
Då är det snart dags för Cityfest i Gävle igen, är det någon som skall ut och fota? Jag tar toligen semsester Onsdag, Torsdag och går runt på stan och fotar i folkvimlet. Tycker det brukar vara lite väl hysteriskt fredag, lördag.
 

SaraE

Aktiv medlem
Hejsan!

Får man haka på i denna tråd månne? Såg att den var gammal, men det är ju lite nya inlägg iaf :)

Bor i Älvkarleby (och det är ju i närheten) och är alltid sugen att åka ut och fotografera. Just nu är det mycket bröllopsfotograferingar men jag vill gärna ta mig ut i naturen igen. Behöver dock lite draghjälp känns det som ;-)

Bor ni andra i centrala Gävle?
Såg notisen om fotomaraton och det hade ju varit jätteskoj, fast tyvärr är jag inte hemma :-( Hoppas det blir fler gånger!

Mvh / Sara
 

Slas

Aktiv medlem
Hej Sara.

Självklart får du skriva i den här tråden. Tråden har varit tyst ganska länge nu och jag gissar att det inte är så många som hittar hit. Men ju mer/oftare vi skriver desto mer syns den på förstasidan och fler interesserade Gävlebor hittar hit.

Jag bor hyffsat centralt i Gävle ja, men det är nog olika. Själv så fotar rätt sällan i naturen nu, de gånger det blir av är mest i terapisyfte (trött på att vara hemma).

Det är en liten foto/modell träff på gång i Gävle den 24/8, info om träffen finns på http://www.modellbilder.se/ Brukar vara bra tillfällen att knyta kontakter på.
 

SaraE

Aktiv medlem
Men vad sjutton....

Är väl typiskt att den enda veckan i år jag är borta är just då allt roligt händer häromkring :-( Jag hoppas arrangemanget återkommer för det vore ju hur skoj som helst att vara med på!

*muttrar*

Å andra sidan är jag på Gotland och det är väl inte fy skam det heller...


Terapi-syfte :-D Den var bra! ;-)
 
ANNONS