Annons

Vad säger ni om min fundering?

Produkter
(logga in för att koppla)

pangloss

Medlem
Hej hopp!

Jag har kommit fram till att jag skulle vilja har lite längre brännvidd, gärna uppåt 400mm och lite till. Saknar detta känner jag. Nu är jag osäker på om jag vill lägga dom pengar det innebär på tex ett Canon 400mm 5.6L. En billigare lösning här skulle väl kunna vara en superzoom tex Panasonic Lumix DMC-FZ38. Nuvarande objektiv jag har till systemkameran är 70-200 4L samt Sigma 18-50 EX 2.8 med makrofunktion.

Vad säger ni?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
om dina alternativ står mellan ett fast Canon 400 mm och en panasonic kompakt långzoomkamera, varför då inte gå någonstans mittemellan. Köp ett Sigma 120-400 med bildstabilisering. Kostar hälften av 400mm-gluggen och dessutom bildstabilisering. Inte lika bra, men mkt bättre än kompakten och dessutom tillräckligt bra, som konstaterades i senaste numret av Kamera&Bild.
 

pangloss

Medlem
om dina alternativ står mellan ett fast Canon 400 mm och en panasonic kompakt långzoomkamera, varför då inte gå någonstans mittemellan. Köp ett Sigma 120-400 med bildstabilisering. Kostar hälften av 400mm-gluggen och dessutom bildstabilisering. Inte lika bra, men mkt bättre än kompakten och dessutom tillräckligt bra, som konstaterades i senaste numret av Kamera&Bild.
Ska kolla upp detta objektiv. Tack för tipset! :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Köp ett Sigma 120-400 med bildstabilisering. Kostar hälften av 400mm-gluggen och dessutom bildstabilisering. Inte lika bra, men mkt bättre än kompakten och dessutom tillräckligt bra, som konstaterades i senaste numret av Kamera&Bild.
Jo, det var ju klart dumt av mig att inte rekommendera det ;)

Sigmat är en bra kompromiss, inte riktigt lika bra som de fasta objektiven. Men ett bra val.
 
ANNONS