Annons

Photocity.se

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik_and

Avslutat medlemskap
taz_k

Tror du verkligen att dom skulle haft websidan och företaget kvar om dom inte hade skickat någonting? Dom annonserar på blocket, blocket hade tagit bort annonserna om dom hade fått anmälningar mot sig!
 
Senast redigerad av en moderator:

mikahn

Avslutat medlemskap
Kunde inte låta bli att skicka följande mail till Photocity, få se vad jag får för svar på deras prisgaranti :)

Hej!
Jag satt och läste er prisgaranti och tyckte den verkar mycket bra. Är det verkligen så att man kan få varan gratis om man kan påvisa att det går att få samma vara billigare på annat håll?

I så fall borde jag kunna få en Canon 50D hus gratis från er genom att beställa en omgående från er då ni är dyrare än Rajala Pro Shop.

PhotoCity: 7295:-
Rajala: 6999:-, Tillgänglighet direkt http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=410&OpenGroups=410

Har jag förstått er garanti korrekt?
Emotser svar snarast

MVH Micke
 

mikahn

Avslutat medlemskap
Snabbt svar att dom erbjuder rabattkod :) till ett pris av 6795:- och om dom onte kan matcha priset från annan leverantör så får jag den gratis.... Undrar hur lågt dom kan gå :)
 

Anders Östberg

Guest
Intressantare vore att hitta två lika skumma företag som båda har såna "prisgarantier" och spela ut dom mot varandra ... och se vem som ger sig först. :)
 

nik_lin

Medlem
Det har ju varit ett Ebay företag innan, självklart finns dom inte reggade på resellerrating.com

Deras EIN nummer stämmer överrens med IRS, tillhör CA och reggad hos IRS som en "CA based business".
Du verkar veta mycket om PhotoCity, hittar ingenting på deras hemsida om att de har varit "ett Ebay företag innan". Du som har koll kan väl skicka en länk till deras konto på Ebay så kan vi alla få se hur mycket de har sålt sedan 2004 och vilka omdömen de har fått? :)
 

lofling

Aktiv medlem
Du verkar veta mycket om PhotoCity, hittar ingenting på deras hemsida om att de har varit "ett Ebay företag innan". Du som har koll kan väl skicka en länk till deras konto på Ebay så kan vi alla få se hur mycket de har sålt sedan 2004 och vilka omdömen de har fått? :)
Nu står Fredriks medlemskap som vilande. Hm. Kan det också vara så att kanske Robert och Fredrik är bästa kompisar eller driver PhotoCity tillsammans?
 

taz_k

Aktiv medlem
Jag är medlem på Tradera och har sålt där i snart 2 år.

Jag har handlat av Photocity sen 2008 (då var dom Ebay företag). Majoriteten av mina varor som jag säljer på tradera är köpta från Photocity.
 
Mina omdömmen på Tradera finner ni nedan.
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2459362
Har du möjlighet att hjälpa oss med mer info? Länk till ebay eller någon form av spår som en amerikansk webhandel rimligtvis måste ha lämnat (innan dec 2009)?
 

nik_lin

Medlem
Nu står Fredriks medlemskap som vilande. Hm. Kan det också vara så att kanske Robert och Fredrik är bästa kompisar eller driver PhotoCity tillsammans?
Mhm när man läste deras inlägg så blev man osökt påmind om såna där bluffmakare som står på gatan och försöker lura turister att satsa pengar och gissa under vilken kopp kulan är :). Den ena av skurkarna låtsas vara en i publiken, satsar 500kr och vinner enkelt framför ögonen på alla. Därefter är det turisternas tur att prova.

De kanske är helt oskyldiga och i så fall ber jag om ursäkt, men det är ändå känslan man fick :)

För övrigt även intressant att notera att Fredriks konto öppnats i April 2010, runt samma tid som PhotoCity först uppmärksammats och foruminlägg börjat dyka upp på nätet. Reggat för att hålla koll på vad folk skriver om PhotoCity kanske?
 

Anders Östberg

Guest
Fast det är inte direkt hemlighållet, "Robertelektronik" har "Bor: USA" i sin profil.
 
ANNONS