Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga om GF1+LVF1 – nån som använder?

Produkter
(logga in för att koppla)

johanwahlberg

Aktiv medlem
Funderar på att skaka liv i min GF1:a genom att köpa till den elektroniska sökaren LVF1. Jag vet att den inte är lika bra som LVF2 eller Olympus varianter men jag tänkte att det är ett billigt sätt att få en "ny kamera"-upplevelse...
Jag har bara en fundering som jag hoppas någon LVF1-användare kan svara på;
När kameran är inställd på att visa all bild och info i sökaren, och displayen är svart, kommer kameran då ihåg detta läge när har stängt av den och nästa gång ska ta upp den ur väskan och snappa ett shot, eller startar den alltid med LCD:n igång så man måste trycka på toggle-knappen innan man kan komponera bilden i sökaren?
 

johanwahlberg

Aktiv medlem
Ja, för ca 1500 kr från nån som hette Fotoexperte i Tyskland.
Är mycket nöjd. Den är inte lika ljusstark, upplöst och härlig som tex Nikon V1 men det ger ändå en ny dimension till kameran och det hela känns direkt mer "på riktigt". Stör mig inte alls på att man man måste switcha mellan EVF och LCD som många forumtrådar påstår, det är nog bara ett problem för folk som pysslar med Chimping :)
 
Ja, för ca 1500 kr från nån som hette Fotoexperte i Tyskland.
Är mycket nöjd. Den är inte lika ljusstark, upplöst och härlig som tex Nikon V1 men det ger ändå en ny dimension till kameran och det hela känns direkt mer "på riktigt". Stör mig inte alls på att man man måste switcha mellan EVF och LCD som många forumtrådar påstår, det är nog bara ett problem för folk som pysslar med Chimping :)
Hmm, är också sugen på en sådan, men är vlf2 bättre?
 
ANNONS