Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotoinfo

Medlem
Jag har en "gammal" Nikon D40 och funderar nu på att köpa ny. Vill ha med lite teleobjektiv för att kunna ta fina bilder då jag snart åker med Hurtigruten. Har någon av er seriösa personer något bra förslag till mig, så är jag väldigt tacksam, hälsar R.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Budget

Om du nämner ungerfärlig budget och vilka objektiv du redan har så får du säkert goda råd!
 

pdahlen

Aktiv medlem
Om det är 5-6 tusen för totalen, så får du in en begagnad D7100 och Nikon AF-S 70-300VR, eller med lite mer marginal Tamron 70-300VC. 70-300 är billigare än 70-200 objektiven. Ett annat helt ok objektiv är Nikons 18-200 som begagnat ryms i din budget

Men om du vill släppa Nikon så finns det många andra kameror en spegellös Panasonic tex, kommer inte ihåg betäckningarna men Cyberphoto har ofta bra erbjudande på några kit med Pansanonic. Finns säkert Fuji och Olympus också men troligen dyrare
 

Fotoinfo

Medlem
Om det är 5-6 tusen för totalen, så får du in en begagnad D7100 och Nikon AF-S 70-300VR, eller med lite mer marginal Tamron 70-300VC. 70-300 är billigare än 70-200 objektiven. Ett annat helt ok objektiv är Nikons 18-200 som begagnat ryms i din budget

Men om du vill släppa Nikon så finns det många andra kameror en spegellös Panasonic tex, kommer inte ihåg betäckningarna men Cyberphoto har ofta bra erbjudande på några kit med Pansanonic. Finns säkert Fuji och Olympus också men troligen dyrare
Hej!
Tack för ditt svar. Skall kolla in affären som du anger! Eftersom jag tycker att min Nikon har fungerat bra till det lilla jag fotograferat, så är det kanske OK att fortsätta med detta märket. I vilket fall som helst, så är alla tips och råd välkomna, så TACK!!
 

pdahlen

Aktiv medlem
Hej!
Tack för ditt svar. Skall kolla in affären som du anger! Eftersom jag tycker att min Nikon har fungerat bra till det lilla jag fotograferat, så är det kanske OK att fortsätta med detta märket. I vilket fall som helst, så är alla tips och råd välkomna, så TACK!!
Om du ska titta på begagnat så tycker jag att ScandinavienPhoto och Mattssons foto har generellt lägre priset än Cyberphoto, men Cyberphoto har oftare några bra klipp på nya produkter
 

pdahlen

Aktiv medlem
Hej!
Tack för ditt svar. Skall kolla in affären som du anger! Eftersom jag tycker att min Nikon har fungerat bra till det lilla jag fotograferat, så är det kanske OK att fortsätta med detta märket. I vilket fall som helst, så är alla tips och råd välkomna, så TACK!!
Det var denna jag tänkte på, har för mig att de haft den tillsammans med ett tele också, men det går kanske att hitta ett begagnat då får du ett nytt startkit iaf

https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameror/systemkameror/panasonic-lumix-dmc-gx80-kamerahus-svart-g-vario-12-32-3-5-5-6-o-i-s
 
ANNONS