Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sedell

Aktiv medlem
Härliga bilder, trevligt att titta på och inspereras av.

Min kamera levererar dåligt med bilder för tillfället. Ska ta och köpa en ny vartefter.
 

Kega

Medlem
Var ute och försökte fota lite macro med mitt sigma 70-300, tanken var att fånga en fjäril eller 2 men det var svårt. AF är inte den snabbaste heller. Funderar på ett Tamron macro objektiv, verkar prisvärt. Det enda jag fick med mig hem idag var:
 

Bilagor

P-E Claesson

Aktiv medlem
Sent igårkväll träffade jag på en liten räv efter vägen. Den var lite "sprättig" till att börja med, men klart nyfiken. Så jag tog det lugtn och lockade lite på den och fick kontakt. Fast sååå intressant var jag väl inte som synes.....

Kul att få använda 70-200mm på vilda djur.
 

Bilagor

Sabud

Aktiv medlem
Grattis!

Har sett hur många rävar som helst genom bilrutan men aldrig stött på någon i naturen konstigt nog.
 

P-E Claesson

Aktiv medlem
Jo, jag kom ju åkandes med bilen. Rutan var redan nervevad. Såg räven lura i vägkanten och stannade bilen. Räven satt kvar. Hade 500mm+1,4x converter på huset (närgräns 10m, alldeles för långt), så jag var tvungen att byta objektiv. Räven satt fortfarande kvar. Den sprätte lite när jag stack ut kameran eller lyckades låta på nått sätt. Men den var nyfiken. Så jag var tvungen att testa att kliva ur bilen. Det gick bra det med. Efter ett tag kunde jag röra mig ganska fritt och räven brydde sig bara om mig om jag lockade på den. När det kom bilar gömde den sig, sedan kom den fram igen. Jag tyckte att det var lite trist med asfalten, så jag gick in en bit i skogen och ta mej sjutton så följde räven efter. Men det blev inga bättre bilder för det. En trevlig stund blev det, och det var kanske tur att jag inte hade nått smaskens att bjuda på. Hade nog inte kunnat motstå frestelsen, men man ska nog inte börja mata vilda djur. Egentligen skulle jag väl skrämt den stackars räven istället, så den passar sig för människor. Den höll förresten till aldeles vid en skjutbana. Många jägare där....
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Bara att gartulera till Rävbilden.
Sån tur med djur har aldrig jag, varken räv eller rådjur eller Harar.
Jag har en sällsynt förmåga att Altid befinna mig på fel plats i förhållande till djuren och upptäcka dem försent.
Kan inte fatta det, måste vara fel på mig...
 
ANNONS