Annons

Fujifilm EF-X20 retroblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Lif

Avslutat medlemskap
Öppnar för en dialog rörande Fujifilms externa blixtar, och då den senaste i synnerhet. EF-X20 anpassad och framtagen för X-serien.

Någon här på forumet som använder den och kan ge lite återkoppling på hur den fungerar i aktion.

Hälsningar
Jonas Lif
 

Lennart Bergvall

Aktiv medlem
Öppnar för en dialog rörande Fujifilms externa blixtar, och då den senaste i synnerhet. EF-X20 anpassad och framtagen för X-serien.

Någon här på forumet som använder den och kan ge lite återkoppling på hur den fungerar i aktion.

Hälsningar
Jonas Lif
Har bara testad den vid ett tillfälle (fick låna den av en bekant). Jag tror att den i första hand är tänkt som upplättningsblixt, och som sådan funkade den bra. Den tar inte över utan lättar upp lågdagrarna utan att platta till dynamiken i bilden.
Hälsningar Lennart
 

janc

Aktiv medlem
Jag har blixten till min X-Pro men undviker blixt så långt det går så jag har inte använt den mycket. Ett snabbt omdöme är att den fungerar bra givet de uppenbara begränsningarna som ligger i konstruktionen. Vill man ägna sig år avancerad ljussättning med blixt (inte "bara" upplättning" eller när det inte går att undvika) så krävs det bättre (och dyrare) verktyg. Men den sitter som gjuten på kameran... ;-)
 
ANNONS