Annons

Scanner som klarar dia/negativ/foton direkt till usb

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Hej,

Jag är på jakt efter en scanner, som jag kan scanna dia, negativ och foton med. Det ska gå att scanna direkt till usbminne, eller till dvsskiva i en extern hårddisk, som jag sätter in i scannern. Jag vill alltså inte behöva vara beroende av att ha datorn med mej, utan ska kunna arbeta fristående. Tacksam för många bra tips :)

//Roland
 

antic

Aktiv medlem
Har du funderat på att använda en kamera och fotografera av originalen? Löser problemet kanske utan att investera i mer prylar.
 

Rolandsk

Aktiv medlem
Det känns som att det är mer jobb med det,men det kanske är enklare, eftersom jag har grejerna. Finns det någon bra guide till det?
 

Rolandsk

Aktiv medlem
Tack, ja det låter onekligen som ett enklare/bättre alternativ för mej, ska kolla på det, Det är ju skönt att slippa ha en extra elektronikpryl hemma :) Men funkar det bra om jag inte kan se ilden direkt på bildskärmen utan vill få ner bilden till minneskortet och sen kolla på bilderna i datorn . när jag komemr hem. Kamera och stativ har jag ju alltid med mej.
 

gors

Aktiv medlem
Tack, ja det låter onekligen som ett enklare/bättre alternativ för mej, ska kolla på det, Det är ju skönt att slippa ha en extra elektronikpryl hemma :) Men funkar det bra om jag inte kan se ilden direkt på bildskärmen utan vill få ner bilden till minneskortet och sen kolla på bilderna i datorn . när jag komemr hem. Kamera och stativ har jag ju alltid med mej.
För mig funkar det bra, det är ju som vilken annan fotografering som helst. Om jag inte hade live view i kameran skulle jag överväga att gaffelexponera, eftersom timing inte spelar någon roll här.
 
ANNONS