Annons
Gammal 2016-12-17, 10:20
Tony johansson

Tummen ner
Kan konstatera att det är fler än mig som stör sig på denna "kidnappning" av förstasidan på Fs. Även jag är betalande medlem, f ö.
Gammal 2016-12-17, 10:43
Sten-Åke Sändh

Poteta skrev: Jag får tyvärr associationer till Aftonbladet (vilket inte är bra) när helsidesannonsen ploppar upp innan man kommer till Fotosidan. Å andra sidan förstår jag att inget gratis. Pengarna måste in någonstans och snåljåpar som jag som inte betalar får kanske stå ut med ett extraklick innan man kommer fram.
Ja i jämförelse med Aftonbladet som numera skjuter sig ordentligt i foten med alla dessa videos som går i gång automatiskt efter att man redan scrollat ner på sidorna och som man sedan måste lokalisera för att få stopp på det förbannade ljudet.

Det är ju sånt som fått mig att avsky det varumärket.

Förstår heller inte hur reklampuckona tänker. "All reklam är bra reklam - även den dåliga", finns det ju en säljfloskel som hävdar men jag undrar verkligen om inte den torpederas just av dessa popups och videos som tvingar folk att "agera" verkligen befrämjar deras sak.

Smartskallarna till reklamnissar tror dessutom att det är ett plus att höja ljudet också när just deras reklam drar igång. Jag tror även det är dysfunktionellt för många blir irriterade över att bli manipulerade och attackerade så fort de går ut på nätet. Men så länge vi envisas med att inte betala för det vi är intresserade av på nätet så kommer det ju tyvärr att vara så här.

Jag kommer också att blocka det jag bara kan framöver eller helt enkelt skita i skitsajter som Aftonbladet.
Gammal 2016-12-17, 11:09
Poteta

gatosi skrev: Även de som kostar på sig guldmedlemskap slipper ju inte skiten.
Oj! Då förstår jag verkligen klagosången. Trodde bara vi snyltare behövde se skiten...
Gammal 2016-12-17, 11:16
PFH

Detta blir sista året som betalande medlem om Fotosidan skall börja med denna skiten!
Gammal 2016-12-17, 11:31
frwe

Mycket irriterande. Skulle möjligtvis förstå att icke betalande medlemmar får stå ut med det här men jag som guldmedlem funderar på att avsluta medlemskap. Var är fotosidans svar????? /Frode
Gammal 2016-12-17, 12:09
PFH

Det verkar tyvärr som Fotosidan inte är intresserade av betalande medlemmars åsikter, bara av reklampengar.
Gammal 2016-12-17, 12:15
Loba

Arg Tvångsreklam
Ja som sagt TVÅNGSREKLAM.
Inte nog med att reklamen kommer först. Det tar flera sekunder att bli av med den.
GULDmedlemskap är inte mycket värt i det här TVÅNGSREKLAMsammanhanget.

Jag hoppas verkligen att ni mildrar detta elände.
Fortfarande GULDmedlem i ett år till.
Gammal 2016-12-17, 12:21
FranzEA

Jag är Silvermedlem och trodde jag skulle få slippa viss reklam. Detta med Nikonblaffan trodde jag var något tillfälligt som skulle finnas i något dygn, men inte då :(
Gammal 2016-12-17, 12:28
Hansanders

Tvångsreklam
Loba skrev: Ja som sagt TVÅNGSREKLAM.
Inte nog med att reklamen kommer först. Det tar flera sekunder att bli av med den.
GULDmedlemskap är inte mycket värt i det här TVÅNGSREKLAMsammanhanget.

Jag hoppas verkligen att ni mildrar detta elände.
Fortfarande GULDmedlem i ett år till.
All reklam är väl "tvångsreklam"?
Gammal 2016-12-17, 12:37
nivas

Anledningen till att reklamen finns där är nog att reklampengarna behövs för att driva sajten...utan pengar ingen sajt.
Förövrigt så är det nog en av årets snyggaste reklambanners. :-)
Gammal 2016-12-17, 12:40
Tony johansson

Garv!
Numera blockerad genom filter i Adblock Pro.
Gammal 2016-12-17, 13:07
FranzEA

nivas skrev: Anledningen till att reklamen finns där är nog att reklampengarna behövs för att driva sajten...utan pengar ingen sajt.
Det har jag full förståelse för. Det jag inte förstår är: vart går min medlemsavgift då? ;)
Gammal 2016-12-17, 13:24
martinator

Kan det finnas andra skäl än rena annonsintäkter? Att hålla sig väl med Nikon, och inte vägra reklam, kanske underlättar när det kommer till att låna utrustning för att testa?
Kanske bara jag som tänker i dessa banor - att odla sina kontakter.
Gammal 2016-12-17, 13:28
PFH

martinator skrev: Kan det finnas andra skäl än rena annonsintäkter? Att hålla sig väl med Nikon, och inte vägra reklam, kanske underlättar när det kommer till att låna utrustning för att testa?
Kanske bara jag som tänker i dessa banor - att odla sina kontakter.
Hade kanske varit en idé att odla kontakterna med medlemmarna på sidan.
Gammal 2016-12-17, 13:48
ztenlund

FranzEA skrev: Det har jag full förståelse för. Det jag inte förstår är: vart går min medlemsavgift då? ;)
Jämfört med SvD som kostar flera tusen om året och där man får den sortens annonser stup i ett även som inloggad, så är det milt. Det är dock riktigt uselt oavsett.

Sedan kan jag ju tycka, angående annonsen i sig, att Nikon kunde ägna sig åt att hålla bättre priser istället för att höja priserna och köra dessa idiotiska cashback-kampanjer.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.

Elinchrom ELB 500 TTL