Annons

Har någon annan fått detta mail?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hej,
du får detta mail därför att du laddat upp bilder till Fotosidan Magasin.

** Bråttom bråttom!! **
Vi påminner om att vi behöver ha en bild på dig som är högupplöst. Det kan vara den bilden som är i din profil idag, men det kan även vara en annan. Den skall vara stående och ca 600-1000 pixels hög. Välj gärna en ansiktsbild.

Du laddar upp din bild här, vid 'Porträtt till Fotosidan Magasin.
http://www.fotosidan.se/member/profile.htm?_tab=portraittab


Vi ber om ursäkt för besväret och tyvärr är det dessutom bråttom. Vi behöver din bild senast tisdag 12 september kl. 20.00.

Vid problem med uppladdning går det bra att maila direkt till erik@fotosidan.se

Vänligen
Fotosidan Magasin


När jag sedan undrar vad det är så får jag ett konstigt svar och sen när jag frågade igen så fick jag inget svar och nu är det försent!???? :(
Kan någon förklara vad detta var? Jag fick en förklaring på att jag skickat in en analog bild men vilken då och det var ju inte det mailet handlade om, utan profilbild? Var ska den användas?
Inget svar???? Tack!
 

afe

Aktiv medlem
Antagligen ville FS Magasin ha in en bild av dig för att publicera en bild i tidningen (om du deltagit i tävlingar eller annat). Har du bara laddat upp en lågupplöst bild av dig själv i din profil går den inte att använda i tryck.
 

Lintott

Aktiv medlem
Antagligen ville FS Magasin ha in en bild av dig för att publicera en bild i tidningen (om du deltagit i tävlingar eller annat). Har du bara laddat upp en lågupplöst bild av dig själv i din profil går den inte att använda i tryck.
Men varför talar inte människan om det utan babblar om en analog bild, det var ju en gång man skulle skicka in analoga bilder frö bedömning eller vad det var. Denna mannen sa inget om min profilbild som det stod i mailet om och nu är det försent???
 

Lintott

Aktiv medlem
Och sen svarar någon:
Hej igen,
du har laddat upp en bild motivkategorin Analogt för att få möjligheten att få utvecklande bildkritik från en proffsfotograf. Är det inte du som laddad upp den eller om du inte samtycker till detta så vänligen bortse från vår förfrågan.

Mvh Erik

Och när jag bifogar mailet om profilbilden och frågar om vilken bild han menar så får jag inget svar? Hur ska jag veta vilken bild de menar när man skickar in så mycket hit och dit och ingenstans har man en mapp som visar vilka bilder man skickat in till alla olika grejer på Fotosidan!
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Precis som Anders skriver handlar det om en högupplöst profilbild till bildkritikblocket med tema "Analogt" som du skickat in bilder till.
 

Lintott

Aktiv medlem
Precis som Anders skriver handlar det om en högupplöst profilbild till bildkritikblocket med tema "Analogt" som du skickat in bilder till.
Men hur gör jag nu då, när det är försent? Och vad är det för en bild jag ska skicka in? En profilbild? Duger inte den jag har? Vad betyder högupplöst, den bild jag har är ju en "stor"bild?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Och sen svarar någon:

Och när jag bifogar mailet om profilbilden och frågar om vilken bild han menar så får jag inget svar? Hur ska jag veta vilken bild de menar när man skickar in så mycket hit och dit och ingenstans har man en mapp som visar vilka bilder man skickat in till alla olika grejer på Fotosidan!
Nu rör det till det för dig i onödan. Det här handlar om att vi behöver ett porträtt på dig för att publicera ihop med bilden som du skickade in.

Se det som en spännande överraskning vilken bild vi valde.
 

Lintott

Aktiv medlem
Nu rör det till det för dig i onödan. Det här handlar om att vi behöver ett porträtt på dig för att publicera ihop med bilden som du skickade in.

Se det som en spännande överraskning vilken bild vi valde.
Ja men duger inte den profilbild jag har? Jag fattar inte, ja detta rörde till det väldigt nu.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Men hur gör jag nu då, när det är försent? Och vad är det för en bild jag ska skicka in? En profilbild? Duger inte den jag har? Vad betyder högupplöst, den bild jag har är ju en "stor"bild?
Vet inte om det är helt försent. Skicka in en bild i vilket fall.

Storleken ska vara den som Erik skrev i det första mejlet och som du citerade överst.
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Hej,
Det var jag som mailade dig, den babblande människan :)
Vi har dessvärre påbörjat tryckprocessen nu så ärendet är stängt.
Verkar som om mina kollegor har förklarat lite hur saker ligger till här så jag behöver inte utveckla.
Tacksam för att du bidrar med bilder till tidningen och hoppas du fortsätter med det!

Vänligen,
Erik
 

Lintott

Aktiv medlem
Hej,
Det var jag som mailade dig, den babblande människan :)
Vi har dessvärre påbörjat tryckprocessen nu så ärendet är stängt.
Verkar som om mina kollegor har förklarat lite hur saker ligger till här så jag behöver inte utveckla.
Tacksam för att du bidrar med bilder till tidningen och hoppas du fortsätter med det!

Vänligen,
Erik
Jaha men varför fick jag inget svar på sista mailet då? Och kan ni använda min profilbild nu då?
jag kan inget om upplösningar och storlekar, jag kan bara se om det är en stor bild och minska eller förstora den.
 

Lintott

Aktiv medlem
Ja jag är ju med här men jag tycker det är dåligt med svar här ibland och när man inte förstår allt. Jag har många ggr efterlyst svar på frågor men ff. så är vissa obesvarade. Är jag en besvärlig kund eller?
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Jaha men varför fick jag inget svar på sista mailet då? Och kan ni använda min profilbild nu då?
jag kan inget om upplösningar och storlekar, jag kan bara se om det är en stor bild och minska eller förstora den.
Vi har hög arbetsbelastning under slutskedet av tryckprocessen då vi gör klart allting för tryck, därav försenad återkoppling, ledsen för det. Din inskickade bild kommer inte publiceras i detta nummer men jag hoppas du fortsätter ladda upp framöver
 

Lintott

Aktiv medlem
Vi har hög arbetsbelastning under slutskedet av tryckprocessen då vi gör klart allting för tryck, därav försenad återkoppling, ledsen för det. Din inskickade bild kommer inte publiceras i detta nummer men jag hoppas du fortsätter ladda upp framöver
Nähä så det var bara för att jag inte hann skicka in vad jag nu skulle skicka in.....så taskigt!!!!!!!!!!!!

"Nu rör det till det för dig i onödan. Det här handlar om att vi behöver ett porträtt på dig för att publicera ihop med bilden som du skickade in.

Se det som en spännande överraskning vilken bild vi valde."

Den ena skriver si och den andra skriver så......hur ska ni ha det?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Ja jag är ju med här men jag tycker det är dåligt med svar här ibland och när man inte förstår allt. Jag har många ggr efterlyst svar på frågor men ff. så är vissa obesvarade. Är jag en besvärlig kund eller?
Vi försöker svara så gott vi kan. Men Fotosidan är ett litet företag och vi kan inte vara tillgängliga alltid. Just nu får du svar efter klockan 23. Det är trots allt rätt bra service.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Nähä så det var bara för att jag inte hann skicka in vad jag nu skulle skicka in.....så taskigt!!!!!!!!!!!!
Det är naturligtvis inte taskigt att välja bort material som inte är fullständigt. Det är bara logiskt.

"Nu rör det till det för dig i onödan. Det här handlar om att vi behöver ett porträtt på dig för att publicera ihop med bilden som du skickade in.

Se det som en spännande överraskning vilken bild vi valde."

Den ena skriver si och den andra skriver så......hur ska ni ha det?

Jag tror du förstår att mitt svar handlade om inställningen till att delta, att det inte är nödvändigt att veta vilken bild som blir utvald utan låta det blir en överraskning.

I detta fall blev det ingen överraskning eftersom vi saknade en tillräckligt stor profilbild.
 

Lintott

Aktiv medlem
Det är naturligtvis inte taskigt att välja bort material som inte är fullständigt. Det är bara logiskt.




Jag tror du förstår att mitt svar handlade om inställningen till att delta, att det inte är nödvändigt att veta vilken bild som blir utvald utan låta det blir en överraskning.

I detta fall blev det ingen överraskning eftersom vi saknade en tillräckligt stor profilbild.
Och jag förstod inte vad jag skulle skicka in då det var ofullständig information i mailet och svaret jag först fick och sen inte fick svar i tid! Det här är mycket dåligt!
Och jag har inte krävt att ni ska svara klockan 23 men jag får väl nu skriva mina frågor när helst jag vill!
Just nu känns Fotosidan väldigt trist och jag blir ledsen!
 

ztenlund

Aktiv medlem
För att undvika att det här upprepar sig igen så föreslår jag att Lintott laddar upp en bild på angiven adress (under delen"Porträtt till Fotosidan Magasin") i den storlek som efterfrågas. Då finns den ju där om en bild skulle komma med vid ett senare tillfälle.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Och jag förstod inte vad jag skulle skicka in då det var ofullständig information i mailet och svaret jag först fick och sen inte fick svar i tid! Det här är mycket dåligt!
Allt du behövde veta för att skicka in en tillräckligt stor profilbild stod faktiskt i första mejlet. Det du inte fick svar på var vilken analog bild som skulle publiceras, men det behöver du ju inte veta för att hjälpa oss med det som saknas.

Och jag har inte krävt att ni ska svara klockan 23 men jag får väl nu skriva mina frågor när helst jag vill!
Just nu känns Fotosidan väldigt trist och jag blir ledsen!
Jag har inte uppfattat att du kräver svar kl 23. Jag bara upplyser dig om att du får svar kl 23 när du klagar på att vi är dåliga på att svara.

Det är tråkigt att du blir ledsen, men vi gör faktiskt vad vi kan för att svara på dina frågor.
 
ANNONS