Annons

Album typ FlipAlbum - men för WORD-filer

Produkter
(logga in för att koppla)

janf

Aktiv medlem
Jag är nöjd med FlipAlbum som ger en trevlig upplevelse när man bläddrar och samtidigt hör "blädderljudet". Programmet hanterar tyvärr bara bildfiler.

Nu har jag skrivit en familjekrönika i WORD och infogat bilder i texten. Jag söker ett liknande program som alltså ska kunna hantera .doc-filer på ett likartat sätt.

Det finns ett som heter PassageExpress. Har någon testat detta program?

Eller kan jag få tips om något annat!
 

Segeson

Aktiv medlem
Ett alternativ är ju att göra bilder av dina sidor i worddokumentet (PrintScrn) och köra som vanligt med FlipAlbum.
 

janf

Aktiv medlem
Hej Peter och tack för ditt inlägg!

Jag har faktiskt funderat i dom banorna. Men det verkar inte särskilt bra att först infoga .jpg-filer i .doc-filerna och sedan konvertera alltsammans till bildfiler igen.

Det borde resultera i kvalitetsförsämring - eller?
 

janf

Aktiv medlem
Hej Bosse och tack för ditt inlägg!

Jag arbetar inte med Acrobat och kan därför inte testa hur det skulle göras.

Vill passa på att berätta hur jag nu under mellantiden har gjort: jag hittade alltså inget program med "blädderljud".

Jag valde att skriva texterna i WORD och infoga bilderna i "tabeller". I tabellrutorna kan man dra i bilderna till önskat format.

Det blev ett dussintal dokument med totalt ca. 70 sidor. Plus ett försättsblad och en innehållsförteckning. Detta kommer jag att bränna ner på en CD.

Sedan får varje mottagare (7 personer) dessutom var sin snygg pärm med materialet utskrivet med laserskrivare på papper. (Samtliga bilder var från 1850-1950 i svartvitt.)
 

Jan Emanuelsson

Aktiv medlem
PowerPoint

Varför inte göra en Power Point presentation av det hela? där finns ju en hel del olika alternativa ljud- och "sidvändar"-ljud
 

janf

Aktiv medlem
Jag funderade ett tag på Powerpoint. Men programmet är ganska komplicerat och jag har aldrig jobbat i det tidigare. Nu fick det bli WORD och jag är ganska nöjd med resultatet.
 
ANNONS