Annons

Vilken väska till ixus800 rekommenderas?

Produkter
(logga in för att koppla)

CyberT

Aktiv medlem
Hejsan.

Efter några års velande så slog jag till på en ixus800is kamera, nu ska jag bara hitta den rätta väskan till "my precious".

Vill kunna ha med mig ett extra batteri, rengöringsduk, å kanske ett minnskort för å va märkvärdig då kanske (har iofs ett 2gb kort i kameran så ska väl till att de behövs, hehe)

Har varit och kikat lite i de lokala affärerna men vill höra mif för lite (som vanligt) vad som rekommenderas.

Tack på förhand
 

janf

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en oxå. Har idag en IXUS 400 som ALLTID ligger i byxfickan i sitt originalfordral. (När jag går ut genom dörren ligger alltså kameran i en ficka, nallen i en annan och plånboken i en tredje. Då är jag rustad för alla eventualiteter!)

Det betyder att det inte finns plats för batteri eller extra minneskort om kameran ska få plats i fickan.

Jag tycker att valet är enkelt: jag har alltid kameran med mig överallt.

Om jag skulle ha kameran i en väska med olika tillbehör skulle jag behöva välja om jag skulle ta med mig väskan ut på stan eller inte. Och kanske ha lämnat den hemma när den som bäst behövdes.

Dessutom - om du är beredd att bära med dig en väska så kanske du skulle fundera på en lite större kamera på en gång?

Så funderar jag.

mvh
Jan F
 

CyberT

Aktiv medlem
Mja, nu har jag ju förvisso redan köpt en kamera ju, lite tidigt att börja tänka på kamera #2, hehe..


Kortfattat så menar du att tunnaste enklaste väskan är klokast för annars orkar man inte ha med sig kameran?
-kikade lite på de där tunna, tycker de känns lite riskabelt - klent skydd... pluss ingen plats för extra böz...


Men skulle vilja hitta nåt mellanting, den andre var så himla stor nämligen
 

janf

Aktiv medlem
Hej igen Conny,

Du har förstått mig rätt.

Till vardags skyddar den smidiga tunna originalväskan tillräckligt bra. Och då behövs ju inget extra minneskort/batteri, eftersom man knappast förbrukar resurserna under en dag.

Någon större risk för skador tror jag inte det finns. Jag har haft 400:an i fickan i flera år nu och tagit bortåt 4 000 bilder och aldrig fått några problem.

När jag är ute och reser har jag med mig en något större - men fortfarande ganska liten - väska med minneskort/batteri och laddare. Den kan sättas fast i byxbältet, men den får normalt ligga på hotellrummet.

Nu ska jag börja jaga bästa pris på 800:an. Elgigantens 3880 ligger bäst till just nu.

Förresten: kameran kan enligt specen hantera SD eller MMC-kort. Vad är skillnaden? Vad har du?
 

CyberT

Aktiv medlem
Ja jag kom och tänka på att jag kanske lika gärna kunde köpa en väska av varje sort.. Det är ju inga allt för enorma summor på dem ändå.

Ja, jag beställde min från elgiganten, utan det erbjudandet hade jag nog velat än idag vilken kamera jag skulle köpa.

Sedan köpte jag TwinMos SD 2gb 150x ultra-x kort från komplett, dagen efter höjde dom priset, jag gav nog 400kr, nu ligger den på 565kr..
-Kortet är minst lika snabbt som det nya scandisk III men typ 1000kr billigare.. hehe

Sen hur kvaliten är mellan dem vet jag inte, men kändes värt att chansa..

Länk:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314274&cks=ACC


Tjingeling
 
ANNONS