Annons

Lumix G X Vario 12-35mm/F2.8 Asph. Power O.I.S.

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Är det förresten någon som har erfarenhet av Kreativ Fotografis prylar? Tänkte beställa motljusskydd till 45mm och Pana 20mm. Kanske även adapter EF- m4/3.
Jag beställde precis ett till mitt Panasonic 14 mm, 129 pix med frakt. Jag har inga illusioner om att det är jätteelegant och har Leica-kvalla, men det är ju inte så dyrt. Återkommer om hur det gick.

Lite ot, sorry.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Motsljusskyddet från Kreativ Fotografi kom idag, blev glatt överaskad. Trodde det skulle vara plast, men det var metall. Billigt, snabbt & bra.
 

Bilagor

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Tack för länkarna. På bilderna från photography blog var dock bokeh ganska nervös, så även om det är skarpt lämnar det kanske lite att önska i det hänseendet. Det är dock inte oväntat. För att kunna uppnå dubbla linjära upplösningen jf med 35mm måste en högre grad av korrektion av sfärisk abberation nog till och detta är alltid en potentiell nackdel med hög pixeldensitet som skall tillfredsställas och en fördel som mellanformatskameror länge har haft över mindre format har just varit bokeh. Det blir samma relation mellan 35mm och 4/3 m43.
 
ANNONS