Annons

G1x mer batteritid

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Vet någon om det finns något sätt att få längre batteritid på en g1x.? När den ligger ute i kylan med fjärrkontrollen så ger den upp efter ca 5 timmar. Finns det någon batteripack eller annat?
 

Curt L

Aktiv medlem
Det enda jag kan komma på är att du använder en nätadapter (ACK-DC80), vilket förutsätter att du har tillgång till ett eluttag i närheten, eller ett stort 12-voltsbatteri och en växelriktare.
 

gunau

Aktiv medlem
Det enda jag kan komma på är att du använder en nätadapter (ACK-DC80), vilket förutsätter att du har tillgång till ett eluttag i närheten, eller ett stort 12-voltsbatteri och en växelriktare.
Tackar. Tyvärr går det inte på de platser jag tänkt mig. Jag vet att pocket wizard har en fjärrkontroll som kan väcka upp en sovande dslr men det är nog inte samma med en avstängd kompaktkamera. Kommer jag på något så rapporterar jag. / Gunnar
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Finns en dyrt sätt. Köp den där batterieliminatorn.
Sen köper du en inverter och bilbatteri.
Kostar nog 1000 kr totalt...



/Stefan R. Nilsson
 

Racketeer

Aktiv medlem
Kylan?

Vet någon om det finns något sätt att få längre batteritid på en g1x.? När den ligger ute i kylan med fjärrkontrollen så ger den upp efter ca 5 timmar. Finns det någon batteripack eller annat?
Om det är kylan som ställer till det så har jag en bra lösning för 12 kr...
Köp handvärmare i någon affär som säljer wildmarks prylar!
Jag har handlat på engelsson, dom aktiveras när man bryter förpackningen och är varma i 8 timmar!
Det står att de håller en medeltemp på 51 grader, det kanske är i överkant!
Men de blir varma och sköna, länge!!
Lägg kameran i en socka lr dyligt med 2 st värmare och klipp ett hål för linsen,
Borde göra rejäl skillnad! + att du minimerar frost på linsen!
 

gunau

Aktiv medlem
Om det är kylan som ställer till det så har jag en bra lösning för 12 kr...
Köp handvärmare i någon affär som säljer wildmarks prylar!
Jag har handlat på engelsson, dom aktiveras när man bryter förpackningen och är varma i 8 timmar!
Det står att de håller en medeltemp på 51 grader, det kanske är i överkant!
Men de blir varma och sköna, länge!!
Lägg kameran i en socka lr dyligt med 2 st värmare och klipp ett hål för linsen,
Borde göra rejäl skillnad! + att du minimerar frost på linsen!
En smart idé, det borde kunna förlänga batteritiden. Skall prova det vid tillfälle.
 
ANNONS