Annons

Hur skruvar man isär en Panasonic Lumix DMC-LX3?

Produkter
(logga in för att koppla)

edgren

Medlem
Hej!

Jag har en Panasonic Lumix DMC-LX3 som är defekt efter att jag råkade halka på en blöt bergklippa och tog stöd med min vänstra hand, där jag hade kameran. Kameran i sig fungerar som vanligt. Den startar utan några som helst problem, visar informationen på skärmen (batteri kvar, antalet bilder kvar att ta, histogram och så vidare), reagerar när jag ändrar på aspekten och sånt, men man kan inte se vad man tar kort på. Allt är helt kolsvart på den fronten och den kan inte hitta någon fokus, vilket är förståeligt. Det är som att linsskyddet är på, med andra ord, men det är den inte.

Min far har försökt att ta isär digitalkameran, men han får inte loss skalet vid aspekten och det (se bild nedan om vart jag menar).



För att han ska kunna försöka fixa problemet, så behöver han att ta loss den delen, men då är frågan, hur tar han loss den?

Tack på förhand.
 

Third eye

Aktiv medlem
Akta dig för kondensatorn för blixten:) Satt en natt och skruvade isär en trasig digitalkamera (med batteriet ur såklart), blev ganska paff när jag fick en rejäl pärla av elektroniken och jag höll på att väcka hela huset när jag rev ner allt som fanns på arbetsbänken:)
 

edgren

Medlem
Akta dig för kondensatorn för blixten:) Satt en natt och skruvade isär en trasig digitalkamera (med batteriet ur såklart), blev ganska paff när jag fick en rejäl pärla av elektroniken och jag höll på att väcka hela huset när jag rev ner allt som fanns på arbetsbänken:)
Hehe. Tack :) Jag ska förvarna farsan om det.
 
ANNONS