Annons

Hjälp mig få tillbaka mina bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nessima

Aktiv medlem
Datorn kraschade för några dagar sen, gjorde en systemåterställning till 2 timmar tidigare. Då kom allt tillbaka utom mina bilder och textdokument.

Det konstiga nu är att minnet på hårddisken är lika fullt som när bilderna faktiskt låg kvar. Dessutom försökte jag skapa en ny mapp som heter "Foton" men då står det att en mapp med det namnet redan existerar, det betyder ju att de finns kvar ?!

Har redan använt programmen Photorec, recuva och UndeletePlus, men funkade inte riktigt. Borde inte behövas heller eftersom det står att bilderna är kvar!! :(
 

Peterus

Aktiv medlem
Se till att alla dolda filer visas. Se till att du har adminbehörighet. Sök sedan efter mappen på hela disken.
Det kan vara så att informationen om vem som äger mappen har pajat. Har hänt mig.
 

Nessima

Aktiv medlem
Se till att alla dolda filer visas. Se till att du har adminbehörighet. Sök sedan efter mappen på hela disken.
Det kan vara så att informationen om vem som äger mappen har pajat. Har hänt mig.
Hur visar jag dolda filer och fixar adminbehörighet? Jag har liksom aldrig behövt lära känna min dator speciellt bra, så har ingen aning om nånting..
 

Peterus

Aktiv medlem
Startikonen - kontrollpanelen - användarkonton
Där väljer du ditt konto och ändrar till "administratör"
Sedan trycker du på startikonen - i rutan "sök bland alla program" söker du efter mappen eller filerna du saknar. Klicka i "Visa fler resultat"
 

Nessima

Aktiv medlem
Startikonen - kontrollpanelen - användarkonton
Där väljer du ditt konto och ändrar till "administratör"
Sedan trycker du på startikonen - i rutan "sök bland alla program" söker du efter mappen eller filerna du saknar. Klicka i "Visa fler resultat"
Jag var redan admin och när jag sökte stod det "inga resultat hittades".. :/
Så jäkla konstigt! Det står ju verkligen att det redan finns, men jag kan inte hitta det!
 

Hoztic

Aktiv medlem
Ladda ner programmet FileScavenger, det är grymt bra på att rädda borttagna filer, hämta filer från kraschade hårddiskar osv.
 

xlunja

Aktiv medlem
Hoppas det löser sig för dig.
Hade själv en hårdisk som krashade för lite mer än ett år sedan.
Gjorde då en rätt grundlig koll av vilka lösningar som fanns att tillgå.
Använde mig tillslut av detta:
http://www.runtime.org/
Installerade det på en fungerande hårddisk och programmet "skannade" av disken. Tog ett par dagar men nästan allt blev räddat. Då var det ändå fysiskt fel på disken. Nu kör jag kontinuerlig backup på nätet via Diino.
 
ANNONS