Annons

Tråkigt med Nikons blockerande

Produkter
(logga in för att koppla)

PFH

Avslutat medlemskap
Det verkar tyvärr som Fotosidan inte är intresserade av betalande medlemmars åsikter, bara av reklampengar.
 

Loba

Aktiv medlem
Tvångsreklam

Ja som sagt TVÅNGSREKLAM.
Inte nog med att reklamen kommer först. Det tar flera sekunder att bli av med den.
GULDmedlemskap är inte mycket värt i det här TVÅNGSREKLAMsammanhanget.

Jag hoppas verkligen att ni mildrar detta elände.
Fortfarande GULDmedlem i ett år till.
 

FranzEA

Aktiv medlem
Jag är Silvermedlem och trodde jag skulle få slippa viss reklam. Detta med Nikonblaffan trodde jag var något tillfälligt som skulle finnas i något dygn, men inte då :(
 

Hansanders

Aktiv medlem
Tvångsreklam

Ja som sagt TVÅNGSREKLAM.
Inte nog med att reklamen kommer först. Det tar flera sekunder att bli av med den.
GULDmedlemskap är inte mycket värt i det här TVÅNGSREKLAMsammanhanget.

Jag hoppas verkligen att ni mildrar detta elände.
Fortfarande GULDmedlem i ett år till.
All reklam är väl "tvångsreklam"?
 

nivas

Aktiv medlem
Anledningen till att reklamen finns där är nog att reklampengarna behövs för att driva sajten...utan pengar ingen sajt.
Förövrigt så är det nog en av årets snyggaste reklambanners. :)
 

martinator

Aktiv medlem
Kan det finnas andra skäl än rena annonsintäkter? Att hålla sig väl med Nikon, och inte vägra reklam, kanske underlättar när det kommer till att låna utrustning för att testa?
Kanske bara jag som tänker i dessa banor - att odla sina kontakter.
 

PFH

Avslutat medlemskap
Kan det finnas andra skäl än rena annonsintäkter? Att hålla sig väl med Nikon, och inte vägra reklam, kanske underlättar när det kommer till att låna utrustning för att testa?
Kanske bara jag som tänker i dessa banor - att odla sina kontakter.
Hade kanske varit en idé att odla kontakterna med medlemmarna på sidan.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det har jag full förståelse för. Det jag inte förstår är: vart går min medlemsavgift då? ;)
Jämfört med SvD som kostar flera tusen om året och där man får den sortens annonser stup i ett även som inloggad, så är det milt. Det är dock riktigt uselt oavsett.

Sedan kan jag ju tycka, angående annonsen i sig, att Nikon kunde ägna sig åt att hålla bättre priser istället för att höja priserna och köra dessa idiotiska cashback-kampanjer.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
T.ex först värsta inkomstskatten på lönen, sen ändå betala igen för sjukvård, tandvård, sophämtning m.m m.m. Eller TV-licens, först licensen, sen ändå reklam på det... blä.

//Benny
Märkligt att vi behandlas olika! Jag som käkar mängder med mediciner o nyttjar sjukvård ganska ofta har numera frikort. Fungerar det inte så för dig menar du? Eller du kanske aldrig varit sjuk?
 

FranzEA

Aktiv medlem
Fotosidan läser i alla fall vad vi tycker för nu verkar de ha tagit bort annonsen. Tack :)

Gällande tester så betalar väl tillverkarna för att de ska få sina produkter testade? Snacka om bra reklam för ens produkt!
 

afe

Aktiv medlem
Väldigt irriterande. Jag funderar allvarligt på att avsluta medlemskapet pga detta.

Är såklart inte för att det är jobbigt att klicka sig vidare, utan principen.

Men är lite av samhället av idag, man ska betala flera ggr. T.ex först värsta inkomstskatten på lönen, sen ändå betala igen för sjukvård, tandvård, sophämtning m.m m.m. Eller TV-licens, först licensen, sen ändå reklam på det... blä.

//Benny
Sjukvården i det här landet är väldigt subventionerad (däremot inte tandvården). TV-licensen gäller SVT och SR, och där sänder de ju faktiskt inte någon reklam. Vad detta har med FS att göra vet jag inte.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Gällande tester så betalar väl tillverkarna för att de ska få sina produkter testade? Snacka om bra reklam för ens produkt!
Skojar du? Det skulle strida mot pressetiken. Vi testar det vi tycker är relevant och testerna får den storlek som vi tycker är relevant. En ny konstruktion med många nya funktioner får fler sidor än en uppdatering med få nya funktioner.

Denna princip gäller för alla tidningar i europa som jag känner till. Jag har dock träffat en egyptiskt journalist som berättade att tillverkarna fick betala för hur stort test de ville ha i hans tidning.
 

FranzEA

Aktiv medlem
Skojar du? Det skulle strida mot pressetiken. Vi testar det vi tycker är relevant och testerna får den storlek som vi tycker är relevant. En ny konstruktion med många nya funktioner får fler sidor än en uppdatering med få nya funktioner.

Denna princip gäller för alla tidningar i europa som jag känner till. Jag har dock träffat en egyptiskt journalist som berättade att tillverkarna fick betala för hur stort test de ville ha i hans tidning.

Jag glömde visst ironismileyn...

Dock behöver ni knappast *betala* för att få in kameror för att testa... eller är det kanske så?
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Gällande tester så betalar väl tillverkarna för att de ska få sina produkter testade? Snacka om bra reklam för ens produkt!
Nej, Fotosidan får inte betalt för att testa produkter. Jag har jobbat med tekniktester sedan 2003 åt ett tiotal tidningar under tre olika förlag och jag har aldrig stött på att någon tillverkare eller distributör betalar ersättning för att få tester utförda.

Vi lånar prylar och lämnar tillbaka dem efter test. Något som däremot inte alltid är fallet i bloggvärlden.

Det här med låneprylar för test har för övrigt blivit bökigare senaste åren eftersom alla tillverkare och distributörer ha tvingats spara pengar och helt enkelt har färre demoprodukter att låna ut. Det händer numera allt oftare att det finns ett (1) exemplar av en ny kameramodell eller ett nytt objektiv för svenska och ibland rent av nordiska medier att dela på. Plus att det har blivit vanligare att demoprodukter dyker upp efter (ibland flera veckor) att produkten har börjat säljas vilket gör att vi ibland kan framstå som lite långsamma att testa nyheter. Men jag har en känsla av, och kan förstå, att tillverkarna nu på en krympande marknad prioriterar att i första hand få ut produkter till försäljning. Visst är det viktigt ur PR-synpunkt att synas i tester, men väger nog det ganska noga mot kostnaden att tillhandahålla demoprodukter.
 

spotmatic

Aktiv medlem
Tycker inte att det här är så störande.
Snygg bild och en kameratillverkare som gör reklam för sina produkter. Det ärbara att trycka på krysset för att komma in på fotosidan.
Om det var reklam för typ rakgrejer eller dambindor eller nåt annat. Då skulle jag kanske gnälla.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om det var reklam för typ rakgrejer eller dambindor eller nåt annat. Då skulle jag kanske gnälla.
Det kan du säkert få i högerspalten, för där kan det dyka upp allt möjligt skräp i Googles annonsfält. För ett tag sedan var det även en självspelande annons med ljud. Just nu är det bara dataräddning hos mig, men Google kanske har käkat några pepparkakor just idag, vad vet jag.
 
ANNONS