Annons

Brådskande behov av särskilt foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Ratatoskr

Aktiv medlem
Hej,

Jag har läst reglerna för Fotosidan och kan inte hitta att detta ska bryta mot någon regel.
Detta är en så pass viktig fråga för människans och världens framtid att jag gör ett försök.

Någon som känner någon som kan skänka ett eller flera foton på svenska rovdjur eller älg till en kampanj för att rädda nordens boreala skogar?
Det måste vara foton på djur i vilt tillstånd, inte djurparker.

Kampanj för att bland annat stoppa avverkningen av skogarna som Skogsstyrelsen nu släppt fria för avverkning i nordvästra Sverige, sista sammanhängande skogarna vi har. Kampanjen är till för att rädda så mycket som möjligt av boreala skogar på norra halvklotet och i Sverige kampanjar vi för att Sverige ska leva upp till sina åtaganden gentemot EU som vi ligger långt efter med.
 

iSolen.se

Guest
Hej,

Jag har läst reglerna för Fotosidan och kan inte hitta att detta ska bryta mot någon regel.
Detta är en så pass viktig fråga för människans och världens framtid att jag gör ett försök.

Någon som känner någon som kan skänka ett eller flera foton på svenska rovdjur eller älg till en kampanj för att rädda nordens boreala skogar?
Det måste vara foton på djur i vilt tillstånd, inte djurparker.

Kampanj för att bland annat stoppa avverkningen av skogarna som Skogsstyrelsen nu släppt fria för avverkning i nordvästra Sverige, sista sammanhängande skogarna vi har. Kampanjen är till för att rädda så mycket som möjligt av boreala skogar på norra halvklotet och i Sverige kampanjar vi för att Sverige ska leva upp till sina åtaganden gentemot EU som vi ligger långt efter med.
Om du inte hittar någon finns det billiga bilder tex här:

http://www.istockphoto.com/se/en/photos/elk-sweden?excludenudity=false&page=1&phrase=elk sweden&sort=best
 

Ratatoskr

Aktiv medlem
Tack Ola och Petter för era råd.
Ska kolla upp dem.

Bildbyrå kan vara problematiskt då bilden ska kunna lämnas ut fritt till alla medier som vill delge våra nyheter och information kring denna kampanj.
 

Ratatoskr

Aktiv medlem
Tack för hjälpen.

Jag har inte gått igenom alla, men jag vet av erfarenhet när jag letat bilder förr att det är sällsynt med foton tagna i Sverige som kan hittas via sökning på nätet, särskilt om de ska vara av fri licens och dessutom av god nog kvalitet att publicera i tryck och media.

Det lilla jag kollat på de länkar du skickade så är allt fotat i andra delar av världen, mest USA.
 
ANNONS