Annons

Sjukt mycket annonser på sidan nu

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik O.

Aktiv medlem
Jag förstår att annonser finansierar denna sida men det börjar bli löjligt mycket annonser nu. Förutom att förstasidan är helt täkt av dem så dyker de även upp överallt bland foruminläggen. Jag vill inte ens tänka på hur mycket annonser de om inte är plusmedlem exponeras för.

För som jag förstår det ska man som plusmedlem få mindre annonser?

För att förtydliga så har jag inget emot annonser. Toppbanner och sidospalten längst till höger stör mig inte nämnvärt men när innehållet hackas sönder av massor av annonser så blir det svårnavigerad och svårt att ta till sig. Om man nu ändå betalar för ett medlemskap så skulle det vara beundransvärt om åtminstone de annonserna skulle kunna stängas av. En del av annonserna är ju också rena Google ads om konkursbon och begagnade bilar vilket inte direkt tillför sidan något, varken innehållsmässigt eller ekonomiskt (kan jag tänka mig).
 

Bilagor

Curt L

Aktiv medlem
Det här är ju bedrövligt. Tanken är väl att man inte skall behöva aktivera Adblock när man är plusmedlem?
 

Bilagor

Thomasuser

Aktiv medlem
Är inte betalande medlem men får ändå inte några annonser på det sättet

Edit - Dina bifogade bilder är från 2005????
 

afe

Aktiv medlem
Jag får också en massa reklaminlägg i forumtrådarna, och det ser förvirrande nog ut som att de hör till själva inläggen. Inte snyggt!
 

AFJ

Aktiv medlem
På jobbdatorn nu. När jag kollar på forumet på fotosidan.se i Chrome så dräller det av annonser inbäddade i forumtrådarna. Verkligen irriterande.

I Firefox ser det ut som vanlig, dvs att fourm-delen är fri från annonser.

Är betalande medlem och inloggad i båda browsers.

Varför blir det sådan skillnad?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det borde finnas någon gemensam nämnare. Jag kan ju tycka att det inte borde vara att ni är plusmedlemmar och om så vore borde nästan fler klaga.

Jag har testat i Firefox, Chrome (både mobil- och datorversion) och Safari (iOS) inloggad, samt IE utloggad. Ingen av dem har visat reklam i forumtrådarna.
 

Fredrik O.

Aktiv medlem
Det borde finnas någon gemensam nämnare.
Jag har testat i Firefox, Chrome (både mobil- och datorversion) och Safari (iOS) inloggad, samt IE utloggad. Ingen av dem har visat reklam i forumtrådarna.
Hmm, ja om jag öppnar Fotosidan i Chrome (sitter på Mac OS X) så syns inte alla dessa google ads. I Safari däremot syns de.

Edit:

Om jag kör med privat flik i Safari så försvinner annonserna. Men kör jag som vanligt så kommer de tillbaka. Även om jag rensar all data både från Google och Fotosidan under inställningar för Safari. Skumt.
 

zosma

Aktiv medlem
Jag kör alltid med Edge och har aldrig haft annonser mellan inlägg, bara på ena sidan.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Det låter som ett A/B test som görs.

Testa radera alla kakor som hör till FS.
Ni med reklam kan då bli utan och tvärt om. Men inte garanterat. Beror på kriterierna.
Kolla efter en FS kaka som innehåller enbart ett nummer. :)
 

PMD

Aktiv medlem
Hmm, ja om jag öppnar Fotosidan i Chrome (sitter på Mac OS X) så syns inte alla dessa google ads. I Safari däremot syns de.

Edit:

Om jag kör med privat flik i Safari så försvinner annonserna. Men kör jag som vanligt så kommer de tillbaka. Även om jag rensar all data både från Google och Fotosidan under inställningar för Safari. Skumt.
Jag är betalande medlem och kör Mac OS X 10.11.6

I Google Chrome får jag inga annonser mellan eller i inläggen

I Safari får jag se annonser när jag är inloggad och även när jag kör i ett privat fönster. Hur många annonser och var de hamnar ändrar sig när jag laddar om sidan.

Vid ett tillfälle med Safari fick jag endast en annons i inläggskolumnen och den hamnade efter alla inläggen. Jag misstänker att det är tänkt att det ska vara så och att det är en bug som gör att annonser ibland hamnar mitt bland inläggen istället.

Det finns ju en liten hjälpknapp nere till höger på Fotosidan? Har någon klickat på den och rapporterat problemet?
 

gunnargren

Aktiv medlem
Förutom att det är väldigt irriterande med annonserna i forumet så är det ännu mer störande med annonsen som ligger ovanför menyn med de senaste foruminläggen.
 

Hasseg

Aktiv medlem
Hej
Jag använder adblock + Chrome och får inga annonser i forumtråden, utan får man många. Just nu 14 blockerade
 
ANNONS