Annons

En natt i Yosemite. tips på plats

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
drar på fotoresa till usa snart och startar i SF och ska köra längs kusten upp till seattle och sen köra tillbaka lite längre in genom staterna. jag kommer åka till yosemite men är inte säker på att jag hinner med mer än en natt där. Kommer alltså fota vis solnedgång och soluppgång i första hand för att få bra ljus.
Någon som vill tipsa om vilket ställe som skulle passa bäst för en landskapsfotograf som mig?
Jag tänker tälta så om det finns ett grymt ställe nära en campingplats där man kan utgå ifrån med massa fin natur runtomkring så vore det toppen :)
 

Skrotfotaren 2.0

Avslutat medlemskap
drar på fotoresa till usa snart och startar i SF och ska köra längs kusten upp till seattle och sen köra tillbaka lite längre in genom staterna. jag kommer åka till yosemite men är inte säker på att jag hinner med mer än en natt där. Kommer alltså fota vis solnedgång och soluppgång i första hand för att få bra ljus.
Någon som vill tipsa om vilket ställe som skulle passa bäst för en landskapsfotograf som mig?
Jag tänker tälta så om det finns ett grymt ställe nära en campingplats där man kan utgå ifrån med massa fin natur runtomkring så vore det toppen :)

Hmmm, jag tror att det brinner en hel del i den nationalparken just nu så du får nog försöka hitta info på någon USA sajt om läget just nu.........................https://www.travelyosemite.com/alerts/2018/ferguson-fire/
 

lenelg

Aktiv medlem
Minns också att turism i nationalparken är ganska hårt reglerad, så kolla var du får tälta, och om du behöver förboka plats.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Hmmm, jag tror att det brinner en hel del i den nationalparken just nu så du får nog försöka hitta info på någon USA sajt om läget just nu.........................https://www.travelyosemite.com/alerts/2018/ferguson-fire/
tack ska du ha. jag ska kolla upp det närmare. står i länken att dom öppnar många av platserna/vägarna 14 aug. och vissa en vecka senare. men jag åker till usa 28 aug och stannar 15 dagar, så jag skulle kunna ta yosemite helt på slutet av resan om det är så. annars får jag helt enkelt hoppa över parken. det märks. Finns mycket annat att fota :)
 

andreassofus

Aktiv medlem
Minns också att turism i nationalparken är ganska hårt reglerad, så kolla var du får tälta, och om du behöver förboka plats.
ja som alla parker i usa så är det campingplatser som gäller. det finns alltid många av dom just för att det endast är tillåtet där. förbaka behöver man inte göra. Det är först till kvarn som gäller.
ju tidigare på dagen man är där, desto större chans att man får plats.

Jag hade dock aldrig några problem med att få plats när jag var i usa förra året. finns väldigt många campingplatser överallt. oftast extremt välorganiserade och bra också, för en låg kostnad.
 
ANNONS