Annons

Polisanmälan mot personer som fotograferat olycka

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Det tycks mig lite långsökt. Vilken geografisk information är det som skulle behöva skyddas när en (trafik)olycka har inträffat?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Det tycks mig lite långsökt. Vilken geografisk information är det som skulle behöva skyddas när en (trafik)olycka har inträffat?
Länken som citerades gick till Expressen och dess bilder. Där är en flygbild som jag inte kan tänka mig ha gått via Lantmäteriet.
 

Tomasz

Aktiv medlem
Det hör väl inte direkt till den diskuterade händelsen men jag kom att tänka på den här tråden när jag satt och läste nyss.

Saxat ur "Classic Bike" nummer 5/2020, en artikel om boardtrack racing som var oerhört populärt (och farligt) i USA
1910-1920 talet:

"Fotografer såg möjligheten till en förtjänst, för en mindre avgift fotograferade de alla som var intresserade tillsammans med en skadad förare och hans motorcykel.
Det fanns en grundavgift för en "olycksbild" med motorcykeln på banan, för dubbla kostnaden poserade även föraren bredvid sin motorcykel. För fyra gånger grundpriset placerades en avliden förare bredvid sin motorcykel..."

Vi är väl lite humanare idag, men det tar lång tid innan ränderna går ur.
 
ANNONS