Annons

Publicerad av National Geographic

Produkter
(logga in för att koppla)

Homy

Aktiv medlem
Det här kanske är ett litet steg bakåt för mänskligheten men jag ville dela med mig av glädjen över att blivit publicerad av Amerikanska National Geographic som en av 30 fotografer från hela världen, som en del av ”Quiet Moments Story”. Jag är otroligt hedrad och stolt för det är bland det närmaste man kan komma att bli publicerad av NG som amatörfotograf. Konsertbilder är inte heller prioriterade i tävlingssammanhang så det känns extra roligt.

Samtidigt måste jag berätta att det var sammanhanget som avgjorde. Därför tillägnar jag bilden och segern till Eva Lindblad vars hastiga bortgång gav en helt ny innebörd till bilden. Hon var tidigare ordförande för Norrköpingsrummets Vänner och skribent för Kultursidan.nu. Bilden tog jag till hennes sista recension av Eva Dahlgrens konsert. Första och sista gången jag träffade henne. Hon gick bort dagen efter bilden togs. Hela storyn hittas på http://yourshot.nationalgeographic.com/stories/quiet-moments/.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Grattis. Kul att det var en konsertbild också eftersom det inte är prioriterat :)

Har själv fått med en bild i tidningen efter en nordisk fototävling dom hade och jag kom på andraplats.

Det roliga var att förstaplatsen gick till en som bor i samma lilla samhälle som jag med ca 1100 personer. Vi hade ingen aning om att den andra deltog. :D

Men grattis som sagt :)
 

Homy

Aktiv medlem
Grattis. Kul att det var en konsertbild också eftersom det inte är prioriterat :)

Har själv fått med en bild i tidningen efter en nordisk fototävling dom hade och jag kom på andraplats.

Det roliga var att förstaplatsen gick till en som bor i samma lilla samhälle som jag med ca 1100 personer. Vi hade ingen aning om att den andra deltog. :D

Men grattis som sagt :)
Tack! Vackra bilder du tar! :)
 

sears

Aktiv medlem
Stort grattis! Det måste kännas helt suveränt.
Grym bild och story!

Själv går man och väntar och väntar. Ett uppdrag vore fint, kan göra det helt gratis :)
 

Homy

Aktiv medlem
Stort grattis! Det måste kännas helt suveränt.
Grym bild och story!

Själv går man och väntar och väntar. Ett uppdrag vore fint, kan göra det helt gratis :)
Stort tack alla! Ja, har skickat bilder till dem i drygt 2,5 år men plötsligt hände det. Johnny, alla kan skicka bilder gratis till Yourshot och delta i "uppdragen". Just do it! :)
 
ANNONS